برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیشکسوت موسیقی کردستان دار فانی را وداع گفت
«میرزا مراد عزیزی» درگذشت
موسیقی ما - «میرزا مراد عزیزی» هنرمند پیشکسوت موسیقی کردستان، صبح امروز، دوشنبه ۲۵ شهریور، در ۸۹ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد عزیزی به عنوان یکی از اساتید برجسته کشور در حوزه موسیقی فولکلور محسوب می‌شد و بیش از ۷۰ سال است که در منطقه غرب کشور و در شهرها و روستاهای این منطقه، در مراسمات شادی و عزای مردم به هنرنمایی می‌پرداخت.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند، ظهر امروز با حضور اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در آرامستان کامیاران برگزار شد و مراسم ختم و یادبود او نیز در مسجد حضرت عمر (رض) واقع بلوار انتظام این شهرستان برگزار می‌شود.
 
میرزا مراد متولد سال ۱۳۰۹ در روستای سورسور از توابع کامیاران بود. او به گفته‌ی خودش از ۱۲ سالگی به دلیل علاقه‌ی زیاد به موسیقی، به این هنر روی آورد و آشنایی‌اش با سورنا و دوزله به واسطه‌ی اساتیدی چون «ابراهیم نصرتی» و «منوچهر احمدی» صورت گرفت.

در دورانی که مراسم عروسی طی هفت شبانه‌روز برگزار می‌شد، در این مراسم‌ات حضور پیدا می‌کرد و با نوازندگی سورنا و دوزله باعث گرمی مراسم می‌شد. از این رو مردم کامیاران او را به عنوان نمادی از لحظات شاد و خوش می‌شناسند. فرزندش می‌گوید او زمانی که برای حضور در عروسی می‌رفت، گاهی یا یک ماه به خانه برنمی‌گشت.

بهمن ماه سال 1393، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کردستان از جمله رئیس حوزه هنری استان کردستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران، با حضور در منزل میرزا مراد عزیزی از این هنرمند تجلیل کرده بودند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398 - 23:12

دیدگاه‌ها

دوشنبه 1 مهر 1398 - 20:55

خووا عفوی کات، روحی به جنت شاد بیت

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «میرزا مراد عزیزی» درگذشت | موسیقی ما