.
plays 127227
تقریباً اگر از فعالان تمامی صنایع و هنرهای کشور سوال کنید همه به اتفاق معتقدند که سال 98 عجیب و تلخ بود. عجیب از آن جهت که مشابه اتفاقاتش حتی در فیلم‌های سینمایی هم کمتر به چشم می‌خورد و تلخ از آن جهت که غم زیادی داشت. اگر بخواهیم نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات موسیقی پاپ در سالی که گذشت داشته باشیم، بیشتر از هر چیز رویدادهای تلخ امسال به چشم می‌آید.
 
  • پنج ماه باورنکردنی
هر سال پس از پایان ماه‌های سوگواری محرم و صفر، دوباره کنسرت‌های موسیقی رونق می‌گیرد. رویدادهایی که بخشی از تفریح مردم و خصوصاً نسل جوان هستند و بازار کار قابل توجهی برای ده‌ها نفر ایجاد می‌کنند. پس از رویدادهای هفته پایانی آبان 98، موسیقی کشور با فراز و نشیب زیادی مواجه شد. برخی اجراها لغو شدند و برخی خواننده‌ها هم خود تصمیم به لغو گرفتند. در همان زمان غم سیل سیستان و بلوچستان هم ناراحتی مردم را بیشتر کرد. در این بین چالش  جدیدی میان مخاطبان موسیقی پاپ شکل گرفت. برخی در یک سو اعتقاد داشتند که هنگام رویدادهای تلخ باید کنسرت‌های موسیقی لغو شود و برخی اعتقاد داشتند که کنسرت‌های موسیقی می‌توانند به حفظ روحیه مردم کمک کند.
 
اما این تازه شروع ماجرا بود و پس از حدود ده روز پراتفاق در آبان و آذر، کم‌کم همه چیز داشت به حالت عادی بر می‌گشت که روز سیزدهم دی ماه سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید. به دنبال این اتفاق تلخ سه روز عزای عمومی اعلام شد. ولی ماجرای پرالتهاب و باورنکردنی سال 98 برای موسیقی پاپ همین‌جا به پایان نرسید. انتشار جزئیات حادثه دلخراش هواپیمای اوکراینی در صبح روز 21 دی ماه دوباره فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داد. پس از این اتفاق بار دیگر برخی خواننده‌ها از اجرای کنسرت خود صرف‌نظر کردند و اجراهای زیادی هم با یادی از جانباختگان این اتفاق برگزار شد. بهمن‌ماه نیز تا حدودی تحت تأثیر جشنواره موسیقی فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.
 
در حالی که کم‌کم همه چیز به سمت ثبات پیش می‌رفت، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد تا کنسرت‌های موسیقی در ماه اسفند از روز چهارم تا پایان سال تعطیل شوند. آن هم درست در ماهی که همیشه به خاطر نزدیکی به نوروز با بیشترین تعداد کنسرت پاپ پشت سر گذاشته می‌شد.
 
  • تنها جشن همدلی...
ششمین جشن سالانه موسیقی ما با شعار جشن همدلی اهالی موسیقی ایران پس از سه نوبت تلاش برای برگزاری آن در ماه‌های آبان و دی و اسفند برگزار نشد. لغو جشن موسیقی ما از این حیث موسیقی پاپ را تحت تأثیر قرار داد که این جشن تنها رویداد موسیقایی است که به صورت کامل به موسیقی پاپ اهمیت می‌دهد و از برگزیدگانش تقدیر می‌کند.
 
  • تازه واردها...
در سال 98 صدر جدول پرفروش‌های کنسرت‌های موسیقی پاپ دستخوش تغییر چندانی نشد. اما در این سال چند چهره برای اولین بار موفق به حضور روی صحنه شدند. از جمله روزبه بمانی که پس از سال‌ها ترانه‌سرایی توانست در عرصه خوانندگی هم مخاطبان زیادی را به سالن اجراهایش بکشاند. رضا بهرام خواننده دیگری بود که از تیرماه روی صحنه رفت و توانست به سرعت خودش را به رتبه‌های بالای جدول پرفروش‌های سال برساند. آرون افشار خواننده دیگری بود که اجراهایش با کمی بدشانسی همراه شد. چرا که اولین حضور او روی صحنه پس از اتفاقات سقوط هواپیما بود، در حالی که تعداد شب‌های بیشتری برای کنسرت‌هایش در ماه دی تدارک دیده شده بود. مهراد جم در اولین حضورش روی صحنه در کنسرت کیش اتفاقاتی رخ داد که برایش حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت. فرزاد فرخ، سینا درخشنده و علیرضا پویا هم سه خواننده جوان دیگری بودند که در سال 98 اولین کنسرت‌های رسمی خود را روی صحنه بردند.
 
در این سال «معین زندی» هم برای اولین بار در همکاری با شرکت آوای هنر موفق به انتشار رسمی آهنگ‌هایش شد. «دایان» خواننده دیگری بود که پس از مدتها انتظار، در همکاری با شرکت آراد در روزهای پایانی سال توانست به خوانندگان مجاز بپیوندند. آخرین تازه وارد سال هم «آرمین زارعی» بود. خواننده‌ای که سابقه زیادی در موسیقی دارد اما طی چهار سال اخیر رویه سکوت کامل را پیش گرفته بود و بالاخره در همکاری با شرکت ترانه شرقی، توانست با صبر خودش و همکاری مسئولین امر، در زمره خوانندگان مجاز قرار بگیرد.
 
  • جنجال‌های سال
ابتدا و انتهای سال 98، آهنگ‌های جنتلمن و دکتر از «ساسی» جنجال‌های زیادی به دنبال داشت.
 
انتشار خبر مهاجرت محسن یگانه هم بازتاب‌های زیادی در ماه‌های پایانی سال داشت. یک خبرنگار در بهمن ماه اعلام کرد که محسن یگانه برای همیشه از ایران مهاجرت کرده اما در ادامه اطرافیان یگانه این خبر را تکذیب کردند. او اواخر بهمن ماه به ایران بازگشت و به این شایعات خاتمه داد.
 
  • از دست رفته‌ها
دومین ماه سال 98 با خبر درگذشت بهنام صفوی برای موسیقی پاپ، تلخ شد. هنرمند جوانی که تومور مغزی اجازه نداد تا مسیر صعودی که داشت را طی کند. درگذشت تورج شعبانخانی هم ضایعه دیگری برای جامعه موسیقی پاپ ایران بود. آهنگساز باسابقه ای که هجدهم آذرماه و در سن 68 سالگی دار فانی را وداع گفت.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 1 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو موسیقی پاپ در سال 98 از سایت موسیقی ما | موسیقی ما