.
محمد معتمدی: «تهران عاشق» هدیه‌ی ما به مردم است
گفت و گوی اختصاصی موسیقی ما با عوامل تولبد آلبوم «تهران عاشق»
خواننده: 
کارگردان: 
تدوین: 
گفت و گو: 
plays 108869
- دانلود آلبوم تهران عاشق

موسیقی ما-
از امشب (بیست و یکم آذرماه) می‌توانید آلبوم «تهران عاشق» با صدای «محمد معتمدی» را از سایتِ «موسیقی ما» به شکلِ رایگان دانلود کنید. جدیدترین اثرِ خواننده‌ی نامی را دکتر «محمدرضا چراغ‌علی» بر اساسِ اشعاری از «سجاد عزیزی آرام» آهنگ‌سازی کرده و با حمایت «شهرداری تهران»‌ منتشر شده است.
«تهرانِ عاشق» را می‌توان هدیه‌ی عواملِ اثر و حامیانِ آن برای مردم در شبِ یلدایی دانست که امسال، متفاوت از هر سالِ‌ دیگر است. برای همین هم هست که «محمد معتمدی» در حینِ گفت‌وگو درباره‌ی اثرش، از مردمان خواهش می‌کند تا به حفظِ سلامتی خود و دیگران اهمیت داده و از دید و بازدید پرهیز کنند. به هر روی خواننده‌ی جوان و نام‌آشنا، در کارِ جدیدش نیز چون دیگر آثارِ متاخرش، فضایی متفاوت را تجربه کرده است. بخشِ اول این گفت‌وگو با عواملِ آلبوم را مشاهده می‌کنید.
 
 
محمد معتمدی:
  • همکاری من با دکتر محمدرضا چراغ‌علی و سجاد عزیزی آرام پیش از آلبوم «تهران عاشق» در تیتراژ یک سریال شکل گرفته بود و از آنجا که حاصلِ این همکاری از جانب مخاطبان، به خوبی پذیرفته شده بود، به این فکر افتادیم تا این همکاری را در قالب یک آلبوم منتشر کنیم.
  • در این مدت با دوستان با ارگان‌های مختلف برای انتشار آلبوم مذاکراتی را انجام دادیم که در نهایت شهرداری تهران انتشارِ آن را برعهده گرفت و با وجود آنکه مذاکراتِ ما از ماه‌ها قبل انجام شده بود، اما این نهاد اصرار داشت تا اثر به عنوان هدیه‌ای به مردم در شبِ یلدا منتشر شود.
  • ما می‌توانستیم این آلبوم را با یک پیانو ضبط کنیم؛ اما اگر قرار است پروژه سنگین شود و مسایلی چون میکس و مسترینگ در آن لحاظ شده و از تعداد زیادی نوازنده بهره بگیریم، در شرایطِ فعلی هزینه‌‌ها به شکلی خواهد بود که دیگر در توانِ خود هنرمندان نیست تا به شکلِ مداوم آثارِ خود را عرضه کنند؛ پس لازم است تا نهادهایی وارد کار شوند که هم به وظیفه‌ی اجتماعی خود عمل کرده باشند و هم به ارتقای هنر ایران.
  • یک راهِ توجیه انتشار آلبوم، بازگشت سرمایه‌ی تهیه‌کننده توسط برگزاری کنسرت است. در جهان نیز با وجود پلتفرم‌هایی چون آی تیونز، اسپاتیفای و ... باز آلبوم به تنهایی نمی‌تواند توجیه‌پذیر باشد؛ همواره انجام کارهای تصویری در یک اثر به همراهِ برگزاری کنسرت و ... می‌تواند یک آلبوم را به گوشِ تعداد زیادی از مخاطبان برساند.
  • در «تهران عاشق» هم من و هم آقای چراغعلی، عزم‌مان بر این بود تا کاری فاخر تولید شود.
  • شهرداری تهران می‌خواست در طنین‌انداز شدن یک صدای دل‌نشین برای شب یلدا سهیم باشد و این هدیه‌ی ما به مردمِ ایران است؛ ضمن اینکه از آنان خواهش می‌کنم امسال از رسم قشنگ دید و بازدید صرف‌نظر کنند تا  سلامتی‌ خودشان و دیگران حفظ شود.
  • ممکن است بگویند این اثر شبیه کارهای پاپ است؛ ولی ژانر موسیقی پاپ هم می‌تواند خوب باشد. ما گاهی گمان می‌کنیم که هر آنچه که در موسیقی سنتی تولید می‌شود، ارزش‌مند است و هر چیزی که در موسیقی پاپ خلق می‌شود، فاقد ارزش است؛ در حالی‌‌که ما آهنگ‌سازان بسیار بزرگی در حوزه‌ی موسیقی پاپ مثلِ واروژان، بابک بیات و ناصر چشم‌آذر و دیگران داشته‌ایم که توانسته‌اند آثار بسیار موفقی در این زمینه ساخته‌اند.
-           دوستان برای شکل‌گیری این اثر زحمات بسیاری کشیدند و همه چیز آماده است که 23 آذرماه این کار از طریقِ رسانه‌ی «موسیقی ما» برای مخاطبان عرضه شود.
 
محمدرضا چراغ‌علی:
  • با توجه به توانمندی بسیار بالای آقای معتمدی، در عینِ حال که می‌خواستم از توانایی‌های ایشان استفاده کنم، تلاش داشتم تا بسته‌بندی‌مان امروزی‌تر باشد و مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.
  • ما کاری ارایه دادیم که می‌توانیم از آن دفاع کنیم و امیدوارم که مردم نیز با این کار ارتباط خوبی برقرار کنند.
  • تعداد خوانندگانِ خوب ما به تعداد انگشتان یک دست هم نیست و شاید به همین خاطر لذتی که از این اثر بردم (به خاطر اجرای خوب آقای معتمدی) قابل مقایسه با بسیاری از کارهای‌م نیست.
  • خواننده‌ای خوب است که زمانی که شما یک اثر را به او ارایه می‌دهید، به آن ارزشِ افزوده‌ای دهد؛ در حالی که در بسیاری مواقع ماکتی که من به خواننده ارایه می‌دهم، بهتر است از چیزی که او می‌خواند؛ در حالی که خواننده سهم بسیار مهمی در ارایه‌ی یک اثر دارد و به همین خاطر است که بیشتر دیده می‌شود و حق‌ش هست که بیش‌تر دیده شود. یک خواننده اثر را می‌تواند ارتقا دهد یا آن را نازل کند.
  • من از ماحصلِ کار راضی هستم و از نظر حسی میتواند با قشرِ امروز بگیرد.
  • امیدوارم همکاری من با آقای معتمدی ادامه‌دار باشد.
  • این روزها همه به سراغِ تک‌آهنگ می‌روند چون  فروش فیزیکی آلبوم به صفر رسیده است.
  • به نظرم می‌رسد تا زمانی که اثر به صورتِ آلبوم منتشر نشود، نمی‌تواند شناس‌نامه دار شود.
  • من فکر می‌‌کنم «تهران عاشق»  شناس‌نامه‌ای از ما خواهد بود که سال‌ها باقی ماند؛ اگر این آثار را به صورت تک‌آهنگ منتشر می‌کردیم هیچ‌وقت این اتفاق رخ نخواهد داد.
 
سجاد عزیزی آرام:
  • شعر و ملودی این اثر در همراهی با یکدیگر اتفاق افتاد.
  • لازم است از شهرداری تهران که حامی تولید این اثر بود،‌ تشکر می‌کنم و هم‌چنین از سایت «موسیقی ما»‌ و شخصِ آقای عزیزی که از همان روزِ اول، گام به گام همراه تیمِ تولید آلبوم بودند و هدفشان این بود که این اثر به بهترین شکل به گوشِ مخاطبان برسد.  


دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 آذر 1399 - 11:47

معرکه بود
واقعا دستتون و حنجره تون طلا

جمعه 28 آذر 1399 - 08:43

از تمامی عزیزان استاد محمد رضا چراغ علی ،سجاد عزیزی آرام و خواننده محبوب محمد معتمدی و تمامی کسانی که در خلق این اثر سهیم بودند به عنوان یک ایرانی از شهر شیراز تشکر می کنم. و قدردان این هدیه خوب شما هستیم .

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
3 + 5 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو محمد معتمدی: «تهران عاشق» هدیه‌ی ما به مردم است از سایت موسیقی ما | موسیقی ما