برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور نادر مشایخی به عنوان مهمان
مسترکلاس رهبری «دامیانو جورانا» در دانشگاه موسیقی برگزار شد
موسیقی ما - مسترکلاس رهبری و ویژگی‌های یک رهبر امروز با حضور «دامیانو جورانا»، رهبر ارکستر جوانان جهان، روز گذشته در دانشگاه علمی کاربردی در حالی برگزار شد که «نادر مشایخی»، آهنگساز و رهبر ارکستر، نیز مهمان ویژه این برنامه بود. در ابتدای این جلسه، «سوسن تقی‌پور» ریاست دانشگاه موسیقی و روانشناس درباره همکاری دو جانبه میان طرفین جهت  تبادل دانشجو میان دو دانشگاه صحبت‌هایی مطرح شد. همچنین تقاضای ایجاد تفاهم نامه‌ای به ‌صورت کتبی میان دو طرف برای همکار ارکستر فرهنگ و هنر و ارکستر جوانان جهان بیان شد. قرار است این تفاهم نامه‌ها بعد از بررسی‌های بیشتر به‌صورت کتبی و رسمی به امضای دو طرف برسد.

بعد از اتمام این جلسه، مسترکلاس مربوطه در یکی از کلاس‌های دانشگاه با حضور قشر کثیری از دانشجویان دانشگاه برگزار شد. این کلاس با محوریت اخلاق حرفه‌ای در نوازندگی آغاز و در ادامه به  صحبت درباره هنر و پيچيدگي‌هایش کشیده شد. «جورانا» در خلال صحبت‌هایش موسیقی را چیزی فراتر از هنرهای دیگر اعم از نقاشی و معماری دانسته و آن را به هنری غیرقابل لمس و حسی بیان کرد. او این ویژگی را دلیل تمایز موسیقی با دیگر هنرها اذعان داشت.

او همچنین در پایان صحبت‌هایش موسیقی را لازمه هر عصر دانسته و آن را جزو واجبات خواند. بعد از پایان صحبت‌های این رهبر ارکستر، دانشجویان سوالات زیادی پیرامون کار گروهی و نحوه ارتباط در یک ارکستر بیان کردند.

در انتهای این کلاس، «الیاس طغیانی» - نوازنده نی، مشاوره موسیقی، تئوری ودشیفراژ و آواز سنتی یک قطعه کوتاه را با نی اجرا کرده و سپس با همراهی پیانو قطعه ای را با آواز سنتی اجرا کردند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 - 16:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسترکلاس رهبری «دامیانو جورانا» در دانشگاه موسیقی برگزار شد | موسیقی ما