با مدیریت «شایا اسدی»
دورهی سوم «تاریخ موسیقی» برگزار میشود
موسیقی ما- سومین دوره پروژه «تاریخ موسیقی» ۱۷ خرداد ماه سال جاری از سوی آکادمی شایا اسدی برگزار میشود. در دوره اول، پروژه بزرگ تاریخ موسیقی از پیش از میلاد مسیح، از زمان شکلگیری انسان بر کره زمین و ارتباط حیات انسان با موسیقی و سپس شکل گیری تمدنها از جمله مصر، میان رودان، هند، روم، یونان، ایران و کلمبیای پیشین و پیشرفت موسیقی در هر یک از آنها و ارتباط مردم با موسیقی و چگونگی موسیقی در هر تمدن مورد بررسی قرار گرفته است.
به گفتهی «شایا اسدی» (مدیر این آکادمی)، در دوره دوم بعد از میلاد مسیح از سال ۴۵۰ میلادی با آغاز قرون وسطی که در درون خود دو دوره دیگر (رومانسک و گوتیگ) را شامل میشود آغاز به بررسی شد و تمامی اتفاقات موجود در موسیقی از جمله سرودهای گریگوریان، بافت موسیقی در آن دوران و همچنین به وجود آمدن ارگانومها و پیدایش علم، کنتر پوان، و روند تکاملی پلی فونی در دوره ارس نوا و همچنین موسیقی غیر مذهبی در آن دوران نیز به بحث گذاشته شد. در این دوره کلیه آثار ذکر شده نه تنها نسخه صوتی از آنها پخش میگردد بلکه هر یک از آنها با آنالیز کامل از دیدگاه علوم موسیقی مورد بررسی واقع میشود.
این در حالی است که در دوره سوم به بررسی کامل دورههای فلاندر و رنسانس خواهیم پرداخت. این دوره به جهت پیچیدهتر بودن بابت قطعات و همچنین آغاز هارمونی Functional harmony، تمام قطعات از نقطه نظر فرم و از همه مهمتر شیوه پارتی منتی (هم عمودی و هم افقی) مورد بررسی واقع میشود. این دوره با آنالیز فرم کانون در فلاندر و بررسی کانونهای ژوسکن دوپره، اورلاندو دی لاسوس و یوهانس اکگهم و... آغاز میشود و تره چنتوهای ایتالیا (مادریگال، کاچا و بالاتا) مورد بررسی قرار میگیرد.
به گفتهی «شایا اسدی» (مدیر این آکادمی)، در دوره دوم بعد از میلاد مسیح از سال ۴۵۰ میلادی با آغاز قرون وسطی که در درون خود دو دوره دیگر (رومانسک و گوتیگ) را شامل میشود آغاز به بررسی شد و تمامی اتفاقات موجود در موسیقی از جمله سرودهای گریگوریان، بافت موسیقی در آن دوران و همچنین به وجود آمدن ارگانومها و پیدایش علم، کنتر پوان، و روند تکاملی پلی فونی در دوره ارس نوا و همچنین موسیقی غیر مذهبی در آن دوران نیز به بحث گذاشته شد. در این دوره کلیه آثار ذکر شده نه تنها نسخه صوتی از آنها پخش میگردد بلکه هر یک از آنها با آنالیز کامل از دیدگاه علوم موسیقی مورد بررسی واقع میشود.
این در حالی است که در دوره سوم به بررسی کامل دورههای فلاندر و رنسانس خواهیم پرداخت. این دوره به جهت پیچیدهتر بودن بابت قطعات و همچنین آغاز هارمونی Functional harmony، تمام قطعات از نقطه نظر فرم و از همه مهمتر شیوه پارتی منتی (هم عمودی و هم افقی) مورد بررسی واقع میشود. این دوره با آنالیز فرم کانون در فلاندر و بررسی کانونهای ژوسکن دوپره، اورلاندو دی لاسوس و یوهانس اکگهم و... آغاز میشود و تره چنتوهای ایتالیا (مادریگال، کاچا و بالاتا) مورد بررسی قرار میگیرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401 - 11:16
افزودن یک دیدگاه جدید