برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

با سلام خدمت دوستان گرامی

چرا اینقدر بر علیه من جبهه گرفتید دوستان؟!!
بنده سخن از از دست دادنطرفداران کردم نه چیز دیگر!

شما اگر ک کمی تاریخ بخونید و همچنین به فرمهای موسقی نگاه می کنید خواهید دید که این چیزی که به اسم موسیقی دستگاهی ازش اسم برده می شه، بیشتر از اینکه طعم ایرانی داشته باشه، چاشنی خارجی داره!
خیلی از گوشه ها و لحن های این موسیقی بسیار شبیه و بدون شک تحت تاثیر موسیقی عربی هستند. چند تا از گوشه های ماهور و همایون دقیقا عربی هستند.
بعضی سازهای موسیقی سنتی ، مثلا "تار" هم که اصلا ایرانی نیستند و با هجوم قوم قجر به ایران وارد شدند، درسته که بعدا یک تغییراتی توش ایجاد شد ولی اصل ساز و صدادهیش تقریبا همون تار آذری است. شما فقط به عکسهای قدیمی نوازندگان تار نگاه کنید و ببینید تارشون چه شکلیه. و نحوه در دست گرفتن ساز رو نگاه کنید.!!!

شما سازهایی که برای موسیقی سنتی دارید حتی، اکثرا قدمت چندانی ندارند، در مقایسه با سازهای ایرانی که در مناطق مختلف کشور در موسیقی محلی بهکار می ره!
ریتم در موسیقی ایران خیلی جایگاه بزرگی داشته، همونطور که می بینیم در موسیقی های محلی ما هنوز ریتم به چشم میاد و لی توی موسیقی سنتی نیست، اینها همه نشون می ده که این موسیقی دچار تحولات خیلی بزرگتر از انتظار شده!

لابد می دونید که گیتار اصلی ساز ایرانی بوده و بعد از حمله ی اعراب بوسیله شخصی ایرانی به اسم زریاب به کشورهای دیگه رفته! پس کو؟ چرا چیزی به اسم چنگ تو موسیقی مانمونده!

برخلاف موسیقی سنتی که به نظر من بیشتر خارجی هست تا ایرانی، موسیقی محلی و موسیقی مناطق ما باید بیشتر مورد توجه قرار بگیره که دست نخورده تره، و اصیل تر.

خوانندگانش معمولا "قرآن خوان" و " نوحه خوانها"ی سابق نستند که به جای آواز خواندن باز هم "نوحه" بخوانند و این بار با "تار" یا "سنتور"!

متاسفانه تعصب چشم همه ی شما رو کور کرده! واقع بین باشیدذ تا پسشرفت کنیم.
در جواب اون دوستمون آقای صحافی باید بگم که بنده هیچ وقت اسم استاد شهرام ناظری رو در کنار فلان خواننده ای که شما نظر داری نیاوردم. جناب آقای ناظری بدون شک باعث افتخار همه ی ایرانیهاست!
لازم به ذکره که من از زمانی که چشم باز کردم صدای موسیقی سنتی توی خونه بوده و مثل بعضی دوستان نیستم که می فرمایند برای چند آهنگ سیاسی (و آنهم بدون کیفیت فنی) به این موسیقی علاقمند شده اند!
پرهام جان خیلی طول می کشه تا یاد بگیری که مثلا "رندان مست" که شما خیلی دوستش داری جز 5 ضعیفترین آثار کل دوران فعالیت استاد شجریانه! همچنین مولویه استاد ناظری جز آثار شاخص این هنرمند نیست! لطفا درباره ی چیزی نظر بدید که دربارش الاعات دارید.

اما ایشون باید بدونند که حرص خوردن فایده ای نداره! مردم کم کم دارند تاریخ کشورشون رو می خونند، و می فهمند که چه چیزهیی مال خودشون بوده و چه چیزهایی نبوده!

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما