برنامه یاد بعضی نفرات
 
اركستر ملي با خوانندگي عقيلي
قطعات ملي در جشن خانه موسيقي
اركستر ملي با خوانندگي عقيلي
موسيقي ما- طاهره رحيمي: رهبر 70 ساله ارکستر ملي ايران اين گروه را در جشن خانه موسيقي ايران و با خوانندگي "سالار عقيلي" به روي صحنه مي آورد.
اين اجرا که در روزهاي 26 و 27 مهر ماه برگزار مي‌شود، قطعاتي چون طرب انگيز ، شبگرد ،دگر چه خواهي ، گزينه اي ازتصنيف امام علي(ع) ، حالا چرا ، زلف کج اجرا مي شوند که از آثار حبيب الله بديعي،همايون خرم،فرهاد فخرالديني انتخاب شده اند. اين اشعار از شهريار،سعدي،رهي معيري،معيني كرمانشاهي،نواب صفا انتخاب شده‌اند.
"فرهاد فخرالديني" در اين زمينه مي گويد: «ارکستر ملي با خوانندگي خواننده توانا سالار عقيلي روز 25 و 26 مهر در تالار کشور در يکي از شب هاي جشن خانه موسيقي برنامه اجرا مي‌کند. در اين برنامه مجموعه اي از رپرتوار ارکستر ملي که قبلا اجرا شده و تعدادي قطعه جديد اجرا خواهيم کرد.»
وي ادامه داد: «برنامه بعدي ما در سه روز و در روزهاي 29 و 30 آبان و اول آذر در تالار وحدت اجرا مي‌شود. اين اجرا با حضور عليرضا قرباني برگزار مي شود و باز هم رپرتواري از مجموعه موسيقي ملي ايران اجرا خواهد شد.»
رهبر ارکستر ملي ايران در پاسخ به اين سوال که چرا در طول يک سال گذشته ارکستر با خوانندگي "عليرضا قرباني" برنامه هاي کمتري را اجرا کرده است، عنوان کرد: «اين موضوع بيشتر به دليل برنامه فشرده آقاي قرباني بوده است. زيرا ايشان در گروه هاي ديگري نيز حضور دارند و با آنها سفرهايي را به خارج کشور دارند و نمي توانند همراه با ارکستر بخوانند. ضمن آنکه آقاي عقيلي هم يکي از خواننده هاي ارکستر هستند.»
فخرالديني همچنين درخصوص اجراي اين گروه در شهرستان ها اضافه کرد:«ارکستر ملي امسال اجراي خوبي در خارج از تهران و در شهرستان شيراز داشت. اين برنامه قرار است در ساير شهرستان ها هم ادامه پيدا کند، اما هنوز نام شهرستان ها قطعي نشده است و مدير عامل انجمن موسيقي در حال حاضر مشغول رايزني و برنامه ريزي براي اجراهاي خارج از تهران ارکستر ملي هستند.»
منبع: 
خبرگزاري ميراث فرهنگي
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مهر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر ملي با خوانندگي عقيلي | موسیقی ما