برنامه یاد بعضی نفرات
 
به رهبری فرهاد فخرالدینی و در تالار وحدت؛
ارکستر ملی اجرا می کند
موسیقی ما- فرهاد فخرالديني در نشست خبري كه صبح امروز ـ 25 آبان ماه ـ براي معرفي جديدترين برنامه‌اش در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به حضور سه خواننده جديد در اين برنامه توضيح داد: اركستر موسيقي ملي از ابتدا قصد داشت تا فرصتي در اختيار جوانان مستعدي كه در حوزه‌هاي آهنگسازي، خوانندگي و نوازندگي فعال بودند بدهد.

او ادامه داد: با توجه به امكانات محدودي كه اركستر موسيقي ملي در توان دارد و با وجود تقاضاهاي زيادي كه از سوي جوانان براي حضور در گروه مطرح مي‌شود، ما نمي‌توانيم به هركسي فرصت بدهيم پس تمرين مي‌كنيم، تست مي‌گيريم و وقتي اين افراد به حد مطلوب برسند از آن‌ها در برنامه‌هاي اركستر استفاده مي‌كنيم.

فخرالديني با تأكيد بر اين‌كه حضور اين افراد به معناي قطعي‌بودن آن‌ها نيست ادامه داد: بسياري از اين هنرجويان مستعد كه وارد گروه اركستر موسيقي ملي شدند، مثل سالار عقيلي به مرور ترقي كردند و جايگاه مستقل خود را يافتند و خوانندگان ديگري هم مثل رشيد وطن‌دوست با تجربه‌هاي قبلي خود وارد اين گروه شدند.

رهبر اركستر موسيقي ملي در ادامه با معرفي سه خواننده جديد گروه گفت: علي مينوسپهر كه پيش از اين نيز با اركستر همكاري داشت در كنار عليرضا فريدون‌پور كه براي نخستين‌بار به گروه دعوت شده و محمدرضا صادقي كه بازهم از قبل همكاري با ما داشت در اين اجرا خوانندگي مي‌كند.

او با اشاره به بخش‌هاي اين اجراي دوروزه يادآور شد: اين برنامه در دو بخش با 12 قطعه اجرا مي‌شود.

در بخش اول براي نخستين‌بار قطعه‌ي «رابسودي» براي اركستر با آهنگ‌سازي خيام ميرزازاده از آهنگسازان جمهوري آذربايجان، قطعه «كبوتر» از ساخته‌هاي حسام‌السلطنه مراد با شعري از «بهار» و تنظيم «بهرنگ آزاده» با خوانندگي علي مينوسپهر، قطعه «گلگشت» از ساخته‌هاي علي‌اكبر قرباني با شعري از واعظ قزويني و صداي علي مينوسپهر، قطعه «مرغ طوفان» از ساخته‌هاي فريدون زرين‌بال با تنظيم طالب‌خان شهيدي و شعر فرهنگ قاسمي با صداي محمدرضا صادقي، قطعه «عشق من ايران» با شعر و آهنگسازي فريدون زرين‌بال و تنظيم علي‌اكبر قهرماني با صداي محمدرضا صادقي و قطعه «سياه ابران» از ساخته‌هاي ميلاد عمرانلو براساس يك ملودي و شعر محلي با صداي محمدرضا صادقي اجرا مي‌شود.

فخرالديني اضافه كرد: در بخش دوم اين اجرا قطعه‌ي «كوچ» از ساخته‌هاي شهرام توكلي، قطعه‌ي «همراه نسيم» از ساخته‌هاي مسعود حسن‌خاني با تنظيم شهرام توكلي و شعر سيمين بهبهاني و صداي عليرضا فريدون‌پور، قطعه «بهار من» از ساخته‌هاي علي تجويدي با تنظيم علي‌اكبر قهرماني و شعر «منيرطاها» با صداي عليرضا فريدون‌پور، قطعه‌ي «خنده عاشق» از ساخته‌هاي مجيد وفادار با شعر كريم فكور و تنظيم شهرام توكلي با صداي عليرضا فريدون‌پور، قطعه‌ي «هزاردستان به چمن» از ساخته‌هاي امير جاهد با تنظيم امير مينوسپهر و صداي علي مينوسپهر و قطعه‌ي «ساغر شكسته» از ساخته‌هاي پرويز ياحقي با تنظيم مازيار حيدري و صداي علي مينوسپهر در اين برنامه اجرا مي‌شود.

بنابراین گزارش رهبر اركستر موسيقي ملي در ادامه سخنانش با اشاره به حضور اين گروه در بيست‌وچهارمين دوره از جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر گفت: قرار است گزيده‌اي از اجراهاي گروه در سال‌هاي گذشته را با خوانندگي رشيد وطن‌دوست و سالار عقيلي كه پركارترين خوانندگان گروه در سال جاري بودند، اجرا كنيم و احتمال دارد در اين فرصت چند كار جديد نيز در اين برنامه ارايه دهيم.

بابك رضايي مدير انجمن موسيقي نيز توضيح داد: با توجه به دهمين سال از تأسيس گروه اركستر موسيقي ملي از فرهاد فخرالديني تقاضا كرديم تا گزيده‌اي از قطعات تأثيرگذار اين اركستر طي سال‌هاي گذشته را به عنوان يك برنامه ويژه در جشنواره موسيقي فجر اجرا كنند.

فخرالديني در ادامه با اشاره به چشم‌انداز اين گروه در آستانه اولين دهه از عمر آن گفت: خوشبختانه روند روبه‌ رشدي داشتيم. تكنيك‌ها بالا رفته و از نظر خوانندگي و نوازندگي موفق بوده‌ايم كه اين اتفاق بي‌سابقه‌اي در موسيقي ايران است و اميدواريم به مرور ضعف‌هاي گروه را به صفر برسانيم.

 اين برنامه در روزهاي 30 آبان و يكم آذرماه ساعت 21 در تالار وحدت برگزار خواهد شد و پيش‌فروش بليت‌هاي آن از امروز در انتشارات ققنوس، دارينوش، گيشه تالار وحدت آغاز شده است.

بليت‌هاي اين اجرا براي طبقه همكف 15 هزار تومان، بالكن اول و دوم 12 هزار تومان و بالكن سوم 10 هزار تومان اعلام شده است.

منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر ملی اجرا می کند | موسیقی ما