برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنر ناهنجاری ها را کاهش می دهد
نشست رسانه‌اي دومين جشنواره موسيقي معلولان(مهرآوا) صبح امروز برگزار شد
هنر ناهنجاری ها را کاهش می دهد
موسیقی ما-  در نشست رسانه‌اي دومين جشنواره موسيقي معلولان(مهرآوا) كه صبح امروز با حضور كاظم نظم ده معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي،محسن شريفي دبير دومين جشنواره موسيقي معلولان ،عباس سجادي مدير موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و يزداني مسئول گروه موسيقي بنياد آفرينشهاي هنري بهزيستي برگزار شد،محسن شريفي گفت:اين جشنواره از سوي بنياد آفرينشهاي هنري سازمان بهزيستي و با همكاري معاونت امور توانبخشي و مشاركت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از 11 تا 13 آذر در تهران برگزار مي‌شود.
وي افزود: در اين جشنواره از ميان 103 شركت كننده از سراسر كشور با نظر هيات انتخاب 59 گروه انتخاب شدند كه از اين ميان در بخش رقابتي 8 گروه پاپ، 6 سنتي، 8 تك خواني سنتي،8 تكنوازي سنتي، 28 تكنواز پاپ -كلاسيك و در بخش جنبي 18 گروه در فرهنگسراهاي هنر، بهمن و شفق به اجراي برنامه مي‌پردازند.

موزيسين‌هاي پيشكسوت معلول تقدير مي‌شوند

دبير دومين جشنواره موسيقي معلولان ادامه داد: در اين دوره برخي هنرمندان برجسته براي برگزاري كنسرت به افتخار معلولان اعلام آمادگي كرده‌اند.همچنين از 4 پيشكسوت معلول از جمله علي جعفريان نوازنده ويلن از شيراز ،نصرالله شيرين آبادي نوازنده ويلن از تهران،يعقوب صحاف نوازنده پيانو از مشهد و كريم جعفرخاني نوازنده تار از قزوين تقدير خواهد شد.
وي بيان داشت: اميدوارم اين جشنواره باعث شود نگاه جامعه به بخش معلولان تغيير يابد.

سجادي:هدف جشنواره معلولان بستر سازي جهت بروز استعدادهاي معلولان است
عباس سجادي مدير موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در خصوص اين جشنواره گفت: جرقه برگزاري دومين جشنواره معلولين از سال 86 بعد از برگزاري كنسرت معلولان در همدان زده شد.
وي با اشاره به اهداف اين جشنواره افزود: هدف اساسي اين جشنواره ايجاد بستر لازم جهت بروز استعدادهاي معلولان است كه به عقيده من گاهي ناتواني‌هايي انسان‌هاي به ظاهر معلول را به انسان‌هاي سالم گوشزد مي‌كنند.
سجادي ادامه داد:يكي ديگر از پيام‌هاي اين جشنواره، پيام موجود در هنر قدسي موسيقي است چرا كه اين هنر مي‌تواند بسياري از ناهنجاري‌ها را كاهش دهد و جامعه ناسالم را به سمت سالم رهنمود كند.
وي با بيان اين كه پرداختن به امور هنري معلولان يك ضرورت و نياز اساسي است در خصوص ايجاد وقفه در برگزاري اين جشنواره بيان داشت: فاصله افتادن بين برگزاري دوره اول تا دوم مي‌تواند معلوليت برخي مسئولان را به رخ بكشيد.متاسفانه ما بيشترين آسيب را در كشور به لحاظ تغيير در مديريت‌ها مي‌بينيم.
مدير مؤسسه نغمه شهر با اشاره به مشاركتهاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اظهار داشت: سازمان فرهنگي شهرداري در ادامه فعاليت‌هاي هنري خود در كنار بهزيستي قرار دارد و مي‌تواند امكانات خودش را در اختيار اين سازمان قرار دهد بر اين اساس در اين دوره مشاركت ما تنها به بخش اسكان و سالن‌ها محدود شده و در گامهاي بعدي مشاركت‌هاي بيشتري خواهيم داشت.
وي ادامه داد: بعد از جشنواره طي جلساتي كه خواهيم داشت مشاركت‌هايمان را بررسي و يك تفاهم نامه‌اي را در اين خصوص امضا خواهيم كرد.

نظم‌ده: تسهيلات مالي به برگزيدگان جشنواره داده مي‌شود
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي در ادامه اين نشست گفت: جشنواره‌اي كه در سال 79 برگزار شد به انسجام جشنواره امسال نبود و شايد يكي از مشكلات ما در برگزاري دور دوم آن تغيير مديرت بوده است.اما اگر مي‌خواهيم برخي كارها را در حد ملي انجام دهيم بايد در حد بالا هم انجام شود.
وي در خصوص ارائه تسهيلات به برگزيدگان اين جشنواره بيان داشت: همانطور كه در بخش ورزش معلولان به مدال آوران سالانه تسهيلات مالي ارائه مي‌شود تصميم داريم به معلوليني كه در اين جشنواره موسيقي برگزيده مي‌شوند تسهيلاتي را به شكل مستمر در سطح ملي داشته باشيم.
نظم‌ده ادامه داد: به عقيده من مي‌توان از معلولين براي توسعه جامعه استفاده كرد بر اين اساس بايد فضا و بستر اين كار را نيز در شهرستان‌ها و استان‌ها فراهم كنيم.
دومين جشنواره موسيقي معلولان با طرح دوسالانه برگزار شدن از 11 تا 13 آذر برگزار خواهد شد.همچنين اختتاميه آن 14 آذر ساعت 9 صبح در تالار وحدت برگزار مي‌شود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنر ناهنجاری ها را کاهش می دهد | موسیقی ما