برنامه یاد بعضی نفرات
 
ترانه های زیرزمینی ارزش «کلمه» را از بین می برند
در گفت و گو با افشین سیاهپوش عنوان شد:
ترانه های زیرزمینی ارزش «کلمه» را از بین می برند
 افشین سیاهپوش گفت: ترانه های زیرزمینی ارزش «کلمه» و ریتم ترانه را از بین می برند و قداست کلمه را از ذهن مردم پاک می کنند.
افشین سیاهپوش( ترانه سرا) اظهار داشت: در حالی که خوانندگان و ترانه سراها برای دریافت مجوز شش ماه باید منتظر بمانند و ممکن است بعد از شش ماه ترانه مورد نظر از حس و حال بیفتد، ترانه سرایان و خوانندگان زیرزمینی به سرعت آثاری را به مردم ارائه می کنند.
وی افزود: من منکر وجود کارهایی زیبا در بین آثار زیر زمینی نیستم هرچند ممکن است استقبال از این نوع آثار طولانی نباشد اما آنچه در این بین مطرح است ضرباتی است که به موسیقی خاصه موسیقی پاپ وارد می شود.
وی سیاسی و اروتیک نبودن ترانه را از الزامات و چارچوب های اساسی ترانه دانست و یادآوری کرد: از تاریخ تولد موسیقی پاپ در ایران بیش از 10 سال گذشته ولی هنوز نتوانسته جایگاه خود را در بین سایر موسیقی ها پیدا کند.
سیاهپوش تاکید کرد: دولت هنوز به نتیجه و الزام وجود موسیقی پاپ نرسیده است بنابراین با روند کند صدور مجوز، زمینه مناسبی برای موسیقی و ترانه سرایی زیرزمینی ایجاد شده است.
وی به تاسیس انجمن ترانه سرایی توسط مهدی محتشم در سال های 82-81 اشاره کرد و افزود: متاسفانه دوستان ترانه سرا به جای پرداختن به آسیب شناسی ترانه و ایجاد ظرفیت های جدید در این حوزه بیشتر به نقد یکدیگر پرداخته و باند بازی می کنند.
این ترانه سرا و تهیه کننده موسیقی به لزوم تدوین منشوری با حضور ترانه سراها از سوی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: در این حوزه، خوانندگان و ترانه سرایان باید کانالیزه شوند و طبق چارچوب این منشور کار کنند.
سیاهپوش افزود: وجود سانسور در حد معقول ضروری است اما به خاطر نبود یک چارچوب مشخص ممکن است موسیقی که خواننده آن انتظار دریافت مجوز نداشته آن را اخذ و بالعکس خواننده ای که منتظر دریافت مجوز بوده آن را دریافت نکند.
وی اظهار داشت: باید کسانی معقول، منطقی و بی طرفانه نشستی با همه ترانه سراها و همه باندها داشته باشند وهدایت ترانه را در دست بگیرند.
منبع: 
ایسکانیوز
تاریخ انتشار : جمعه 28 فروردین 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ترانه های زیرزمینی ارزش «کلمه» را از بین می برند | موسیقی ما