برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیرنیاکان: مجمع عمومی بالاتر از قانون اساسنامه است
انتخاب بازرس خانه موسيقی با اساسنامه اين خانه همخوانی ندارد
پیرنیاکان: مجمع عمومی بالاتر از قانون اساسنامه است
موسیقی ما- محسن ظهوری- علی رضوی: چهارشنبه 7 مرداد سال‌جاری بود كه مجمع عمومی عادی اعضای خانه موسیقی با حضور 21 نفر از اعضا در محل خانه موسیقی شماره یك تشكیل و با 13 رای آذر هاشمی را كه در این جلسه غایب بود به عنوان بازرس جدید این خانه انتخاب كرد. اما هنوز سه روز از این انتخاب نگذشته بود كه سیدابوالحسن مختاباد، بازرس پیشین خانه موسیقی، كه در این مجمع به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شده بود، طی نامه‌ای با استناد به بند 25 اساسنامه از هیئت مدیره خواست تا صحت انتخاب بازرس را مجددا مورد بررسی قرار دهد. اما ماجرا از چه قرار است؟
به گزارش سایت خانه موسیقی، مختاباد در نامه خود كه خطاب به رئیس هیئت مدیره نوشته شده با اشاره به بند 25 اساسنامه خانه موسیقی، غیبت نامزد منتخب بازرسی را مخالف با مقررات قید شده در اساسنامه دانسته وخواستار بررسی صحت انتخابات از سوی هیئت مدیره شده است.
بند 25 اساسنامه خانه موسیقی تاكید می‌كند كه مجمع عمومی از میان نامزدهای «حاضر» در جلسه مجمع یك نفر را به عنوان بازرس اصلی و یك نفر را به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یك سال انتخاب می‌نماید.» این در حالی است كه به آذر هاشمی در جلسه «حاضر» نبوده و خانه موسیقی هم علت این غیبت را رفتن او به مسافرت اعلام می‌كند.
به گفته سایت خانه موسیقی، نامه اعتراضی سیدابوالحسن مختاباد (بازرس قبلی) قرار است تا در اولین جلسه هیئت مدیره خانه بعد از تعطیلات مردادماه با توجه به اساسنامه بررسی و پاسخ داده شود. سایت موسیقی ما هم برای تحقیق بیشتر و اطلاع از صحت این انتخاب، سئوالات خود را با یكی از اعضای هیات مدیره این خانه در میان گذاشت.
داریوش پیرنیاکان كه عضو هیأت مدیره و هیأت مؤسس خانه موسیقی است، در پاسخ به اینکه آیا افراد غایب در جلسه می‌توانند به عنوان نامزد در جلسه مطرح باشند و آیا این با ماده 25 قانون اساسنامه خانه موسیقی مغایرت دارد یا خیر گفت: «مجمع عمومی عالی‌ترین مجمع خانه است و اگر تصمیمی در مجمع با موافقت دو سوم اعضا اتخاذ شود طبق قانون اساسنامه قابل اجرا است.»
او در ادامه به سایت موسیقی ما گفت: «غایب بودن خانم آذر هاشمی در جلسه را با آقای مختاباد که بازرس خانه بودند در میان گذاشتیم و ایشان گفتند که منع قانونی ندارد. به علاوه هیچ‌کدام از اعضا حاضر در جلسه هم با این موضوع مخالفتی نداشتند. به همین دلیل مشکلی در اجرای رای‌گیری دیروز وجود نداشته است.»
وی همچنین با تاکید بر اینکه تصمیمات مجمع عمومی فراتر از قانون اساسنامه خانه موسیقی است اظهار کرد: «حتی قانون اساسنامه هم باید مورد تایید اعضا مجمع عمومی قرار بگیرد. بنابراین مجمع عمومی بالاتر از قانون اساسنامه است و هر تصمیمی که در این مجمع گرفته شود حکم قانون را پیدا می‌کند.»
نكته دیگری كه در این مجمع جلب توجه می‌كند، حضور 4 نفر از كانون مدرسان در جلسه مجمع عمومی است. در این جلسه مصطفی كمال پورتراب، داود گنجه‌ای و محمد سریر در جلسه حاضر بودند و ظرفیت حضور كانون مدرسان كامل بوده است. بنابراین آذر هاشمی اصولا نمی‌توانسته كاندید بازرسی خانه موسیقی شود.
پیرنیاكان با اشاره به این شبهه به سایت موسیقی ما گفت: «آقای دکتر سریر به عنوان رییس هیات مدیره در جلسه شرکت کرده بودند و حق رای هم نداشتند. اعضای معرفی شده از طرف کانون مدرسین آقایان مصطفی کمال پورتراب، داوود گنجه‌ای و خانم آذر هاشمی بودند که البته خانم هاشمی در جلسه حضور نداشتند.»

ماده‌های قانونی مطرح شده در متن، با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگی خانه موسیقی:
ماده 16: مجمـع عمومی عادی خانه موسیقـی كه متشكل از «ســـه نفر از اعضای پیوستــه هیئت مدیره هر یك از کانون‌های تخصصی و حرفه‌ای مختلف فعال در خانه موسیقی» است، حداقل یک‌بار در سال بنا بر دعوت هیئت مدیره خانه موسیقی یا بازرسان و یا یك سوم اعضای مجمع و حداكثر 15 روز پس از ارسال دعوت نامه تشكیل می‌گردد.
ماده 25: مجمع عمومی از میان نامزدهای «حاضر» در جلسه مجمع یك نفر را به عنوان بازرس اصلی و یك نفر را به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یك‌سال انتخاب می‌نماید.
منبع: 
موسيقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مرداد 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیرنیاکان: مجمع عمومی بالاتر از قانون اساسنامه است | موسیقی ما