برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرير: «پرونده‌هایی مثل "عاشيق لار" جزو اولويت‌های بعدی ماست»
مديرعامل خانه‌ی موسيقی به‌دنبال ثبت پرونده‌ی موسيقی «عاشيق لار» در يونسكو به‌نام جمهوری آذربايجان
سرير: «پرونده‌هایی مثل "عاشيق لار" جزو اولويت‌های بعدی ماست»
مدیرعامل خانه‌ی موسیقی به‌دنبال ثبت پرونده‌ی موسیقی «عاشیق لار» در یونسكو به‌نام جمهوری آذربایجان اظهار امیدواری كرد تا مسؤولان متولی موسیقی از این پس به فكر ثبت موسیقی نواحی و مقامی كشور باشند.

محمد سریر كه به نمایندگی از خانه‌ی موسیقی مسوولیت پی‌گیری پرونده‌ی ردیف‌های موسیقی ایرانی را برای ثبت در فهرست میراث معنوی یونسكو برعهده داشت دراين‌باره گفت: «از آن‌جا كه موسیقی در كشور ما هنوز به عنوان اولویت و هنر جامع شناخته و معرفی نمی‌شود، پس وظیفه‌ی ما در شروع این مسیر، نشان دادن اهمیت موسیقی به عنوان بخشی اثر‌گذار از هویت ملی كشور بود.»

او ادامه داد: برای شروع كار تلاش كردیم، پرونده‌ی ردیف‌های موسیقی ایران را در جهت معرفی توانایی این حوزه به ثبت برسانیم تا به مسوولان ثابت كنیم كه موسیقی حلقه‌ی پیوند‌دهنده‌ای میان جوامع مختلف است. لذا ثبت پرونده‌هایی هم‌چون موسیقی «عاشیق‌ لار» در اولویت‌های بعدی ما محسوب می‌شود.

سریرتاكید كرد: توجه به این‌گونه موسیقیایی و دفاع از ثبت آن به عنوان یك پرونده‌ی مشترك از سوی ایران و جمهوری آذربایجان وظیفه‌ی متولیان موسیقی كشور هم‌چون وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان ملی یونسكو و سازمان میراث فرهنگی است كه باید برای معرفی پرونده‌ی موسیقی «عاشیق‌لار» از سوی جمهوری آذربایجان اعتراض می‌كردند.

مدیرعامل خانه موسیقی اظهار امیدواری كرد: تا در آینده نزدیك با نگاهی كارشناسی و تخصصی میراث‌های موسیقی ایران و نواحی شناخته شود تا امكان ثبت پرونده‌هایی هم‌چون موسیقی خطه خراسان و یا موسیقی تركمن‌ها، به‌صورت مستقل و فراملی فراهم شود.
منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مهر 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سرير: «پرونده‌هایی مثل "عاشيق لار" جزو اولويت‌های بعدی ماست» | موسیقی ما