برنامه یاد بعضی نفرات
 
 بهتر است ارکستر سمفونیک با رهبر ثابت اداره شود
گزارشی از نشست خبري رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران؛
بهتر است ارکستر سمفونیک با رهبر ثابت اداره شود
موسیقی ما - شهرداد روحاني رپرتوارهاي اجرايي اركسترهاي مختلف دنيا را در كنار موسيقي هاي فيلم اجرا مي‌كند. در نشست خبري كه صبح امروز با حضور بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي و شهرداد روحاني رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران در تالار وحدت برگزار شد، رضايي با اشاره به فعاليت هاي اركستر سمفونيك گفت: اين اركستر تحت مديريت معاونت هنري ارشاد و دفتر موسيقي اداره و فعاليت‌هاي اجرايي آن توسط انجمن موسيقي انجام مي‌شود. در اين چهار سال حضورم در انجمن تلاش زيادي كردم كه اركستر نسبت به گذشته شرايط بهتري داشته باشد.

وي ادامه داد: اتفاقات اخيري كه در اركستر پيش آمده مربوط به چند هفته گذشته نيست بلكه در استمرار يك پروژه بلند مدت شكل گرفته است. چرا كه قرارداد منوچهر صهبايي 15 اسفند سال گذشته با اركستر تمام شده و از آن زمان ايشان ديگر رهبر ثابت اركستر سمفونيك نبودند.

*اجراي رپرتوارهاي ساليانه اركسترهاي دنيا در تهران
----------------------------------------------------------------
شهرداد روحاني نيز در اين نشست گفت: از ده روز پيش براي رهبري اركستر دعوت شدم و مدت يك هفته است كه به ايران آمده‌ام و در اين چند روز تمريناتي را با اركستر داشته‌ام كه بسيار خوشايند بوده چرا كه نوازندگان با عشق و علاقه زياد كار مي‌كنند.
وي ادامه داد: من قطعاتي را براي اين اجرا آماده كرده‌ام كه جزء رپراتورهاي ساليانه اركسترهاي بزرگ دنياست بر اين اساس سوئيت شماره يك از كارمن،قطعه‌اي از روسيني و نيز يك قطعه از ساخته‌هاي خودم كه براي ويلن است را در بخش اول و موسيقي فيلم‌هايي چون آرواره‌هاي كوسه، رواني و بنهور را نيز در كنار آثاري از راخمانيف ، پرنده آتشين از استراوينسكي و ... را نيز در بخش دوم اجرا خواهيم كرد كه البته قطعه راخمانيف براي آواز و پيانوست كه من آن را براي اركستر و كر تنظيم كرده‌ام.
رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران با بيان اينكه تمرينات با نظم و ترتيب انجام مي‌شود ، گفت:‌ من در طول اين يك هفته مشكلي از نظر نظم و ترتيب نديده‌ام و قطعا اين اتفاق مرهون زحمات صهبايي است.البته از نظر توانايي نيز نوازندگان در سطح بسيار خوبي هستند.

*ايجاد شرايط بهتر در اركستر سمفونيك
-------------------------------------------------
رضايي با بيان اين كه امسال شرايط بهتري براي اركستر سمفونيك پيش بيني مي‌كنيم، اظهار داشت: من اين نويد را مي‌دهم كه با همت و مساعدت معاونت هنري و شكل‌گيري مباحثي در زمينه اركستر و رسيدن به جايگاه مطلوب شاهد شرايط درخشان و خوبي براي اركستر باشيم كه البته اين نويد با تغيير و تحولاتي همراه است.

*رضايي: اعلام نكرده‌ايم اركستر رهبر ثابت ندارد
------------------------------------------------------------
بابك رضايي درادامه اين نشست در خصوص رهبر ثابت اركستر سمفونيك گفت:‌ بعد از رفتن نادر مشايخي؛ صهبايي به عنوان رهبر مهمان و سپس رهبر ثابت انتخاب شد. با رفتن ايشان هم ما جايي عنوان نكرديم كه اركستر ديگر رهبر ثابت ندارد بلكه قصد داريم با حضور رهبران مهمان يك نفر را به عنوان رهبر ثابت انتخاب كنيم.
روحاني نيز در خصوص حضور رهبر ثابت در اركستر سمفونيك گفت: رفت و آمد رهبران مهمان امري معمول است اما يكي از راه‌هاي پيدا كردن رهبر ثابت دعوت از چندين رهبر به عنوان مهمان است كه با نظر نوازندگان از بين آنها يك نفر به عنوان رهبر ثابت انتخاب شود.

*رضايي: چكناواريان و ديگر رهبران ايراني گزينه انتخابي ما بودند
-----------------------------------------------------------------------------
رضايي در خصوص انتخاب ديگر رهبران مهمان در صورت عدم حضور روحاني گفت: براي اركستر سمفونيك اگر روحاني به دليل مشغله كاري رهبري را نمي پذيرفت از چكناواريان ، صهبايي و ديگران دعوت مي‌كرديم. همچنين حضور رهبران غير ايراني نيز در برنامه ما وجود دارد.

*روحاني: تصميمي براي برعهده گرفتن رهبري ثابت اركستر ندارم
--------------------------------------------------------------------------------
روحاني در اين نشست گفت: در همه جاي دنيا حضور رهبران مهمان براي اركسترها وجود دارد كه اين اتفاق در ايران هم در حال رخ دادن است. من به شخصه از طريق انجمن موسيقي به ايران دعوت شده‌ام و هنوز هم هيچ تصميم قطعي براي رهبر ثابت اركستر ندارم.
وي در خصوص بر عهده گرفتن رهبري ثابت اركستر سمفونيك افزود: هنوز در اين خصوص صحبتي صورت نگرفته و اگر هم لازم باشد بايد با برنامه‌ريزي جلو رفت. من براي كشورم هميشه برنامه‌ام را باز مي‌گذارم.

*رضايي:منحل شدن اركستر ملي به خاطر واگذاري به بنياد رودكي بود
-------------------------------------------------------------------------------------
به گزارش فارس، بابك رضايي در اين نشست در خصوص تعطيلي اركستر ملي گفت: اشتباه واگذاري اركستر ملي به بنياد رودكي باعث منحل شدن اين اركستر شده است و 99 درصد عدم شكل گيري اركستر به خاطر حضور نيافتن فخرالديني است كه از طرفي نيز معاونت هنري اصرار به حضور ايشان در اركستر دارد.

*اجراي اركستر سمفونيك 1 شب در برج ميلاد
-----------------------------------------------------------
در پايان اين نشست بابك رضايي در خصوص برگزاري يك شب از كنسرت اركستر در برج ميلاد گفت: از آنجا كه پيش بيني ما استقبال بسيار از اين اجراست برج ميلاد را به خاطر ظرفيت بالا انتخاب كرديم كه البته اين خود تجربه‌اي است كه اگر جوابش مثبت باشد بقيه كنسرت‌ها را نيز آنجا برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: اين كنسرت پنجم و ششم خرداد در تالار وحدت و هفتم در برج ميلاد برگزار خواهد شد كه در صورت استقبال هشتم خرداد را نيز تمديد خواهيم كرد.
مديرعامل انجمن موسيقي در خصوص قيمت بليت‌ها اظهار داشت: قيمت بليت‌هاي اين كنسرت در تالار وحدت و برج ميلاد به يك اندازه يعني از 15 تا 30 هزار تومان خواهد بود كه فروش اين بليت‌ها از امروز هم به صورت اينترنتي و هم گيشه‌اي آغاز شده است.

*روحاني: هنوز برج ميلاد را نديده‌ام
--------------------------------------------
روحاني نيز در خصوص اجراي اركستر در برج ميلاد گفت: من هنوز اين مكان را نديده‌ام و احتمال مي‌دهم با مشكل صدا در اين سالن مواجه شويم چرا كه آكوستيك صدا براي اجرا بسيار مهم است.

*رضايي: احداث سالن 2 هزار نفره موسيقي در غرب تهران
-----------------------------------------------------------------------
رضايي در خاتمه خاطرنشان كرد: در زمان مديريت ايماني‌خوشخو به عنوان معاون هنري ارشاد تلاش‌هايي براي ساخت مخصوص موسيقي به شدت پيگيري شد و ما طي جلساتي با مركز موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري اين موضوع را دنبال مي‌كنيم.همچنين در هفته گذشته از پروژه‌اي در غرب تهران بازديد كرديم كه شامل سه سالن سينمايي است طي جلسه با سرمايه گذار قرار بر اين شد كه اين سه سالن به يك سالن دو هزار نفره استاندارد موسيقي تبديل شود.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهتر است ارکستر سمفونیک با رهبر ثابت اداره شود | موسیقی ما