برنامه یاد بعضی نفرات
 
جلال ذوالفنون:
متاسفانه بستر مناسب براي اجراي موسيقي جدي در كشور مهيا نيست
موسیقی ما - جلال ذوالفنون نيمه دوم تيرماه سال جاري در حافظيه شهر شيراز به اجراي موسيقي مي پردازد.
جلال ذوالفنون،نوازنده سه تار ، با اعلام اين خبر گفت:در اين برنامه كه نيمه دوم تيرماه برگزار مي شود ،علاوه بر اجراي قطعات بداهه نوازي يك گروه شيرازي نيز به اجراي برنامه موسيقي خواهد پرداخت .

وي افزود: اين برنامه براساس بداهه پردازی هایی است که در چند سال اخیر بر روی آنها کار کرده ام. همچنين با در نظر گرفتن حال و هوای اعضا و مخاطبانی که در سالن حضور دارند به تک نوازی و اجرای برخی قطعات پرداخته و در همین هنگام نیز اشعاری را به شکل هم خوانی اجرا می کنم.

اين نوازنده سه تار وضعيت برگزاري كنسرت را در شش سال اخير سخت عنوان كرد و خاطرنشان كرد:متاسفانه بستر براي اجراي موسيقي جدي در كشور مهيا نيست و دولت با بها دادن به موسيقي مصرفي گوش مخاطبان را آسان پسند كرده است.

ذوالفنون كه آخرين كنسرت جدي وي به سال 85 برمي گردد، معتقد است كه حاشيه هاي برگزاري كنسرت در ايران زياد شده است و هيچ هنرمندي بدون تشكيلات خاص نمي تواند در اين عرصه قدم بردارد.

به گفته اين هنرمند ،هم اكنون اجاره هر سالن ميانگين 15 تا 20 ميليون تومان هزينه دارد و در اين شرايط اگر يك هنرمند بتواند خرج سالن را تامين كند،هنر كرده است.

ذوالفنون خواستار حمايت هاي دولتي از هنرموسيقي شد و خاطرنشان كرد:به يقين موسيقي اصيل بخشي از هويت فرهنگي كشور ما محسوب مي شود كه به دليل بي توجهي دولتمردان و بي سياستي مديران فرهنگي در خطر نابودي قرار مي گيرد.

جلال ذوالفنون موسیقی‌شناس و نوازنده سه‌تار ایرانی است.او در سال ۱۳۱۶ در آباده متولد شد. در کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و فراگیری موسیقی را در ده سالگی در خانوادهای اهل موسیقی شروع کرد. برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی ملی رفت و در آنجا با سازهای دیگر چون تار و ویلن آشنا شد. ویلن را نزد برادرش محمود ذوالفنون آموخت. در هنرستان از رهنمودهای موسی معروفی در زمینه تکنیک سه‌تار برخوردار شد.

هم‌زمان با تأسیس رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا، به آنجا راه یافت. آشنائی با شخصیت‌های موسیقی ملی ایران از جمله نورعلیخان برومند و دکتر داریوش صفوت، شناخت تازه‌ای از موسیقی اصیل ایران و امکانات وسیع سه‌تار برای وی به ارمغان آورد و از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را روی سه تار متمرکز کرد.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود متاسفانه بستر مناسب براي اجراي موسيقي جدي در كشور مهيا نيست | موسیقی ما