برنامه یاد بعضی نفرات
 
نصرالله ناصح پور: از اساتيد گمنام تقدير مي كنم
گزارشي از برگزاري مراسم تقدير از نصرالله ناصح پور
نصرالله ناصح پور: از اساتيد گمنام تقدير مي كنم
موسیقی ما - من در اينجا از اساتيد بزرگي تقدير مي كنم كه در ماندگاري موسيقي ايراني نقش ارزنده اي داشتند اما متاسفانه نام آنها را كمتر شنيده ايم يا اصلا نامي از آنها برده نمي شود.

از 50 سال تدريس و فعاليت هنري نصرالله ناصح پور،مدرس و استاد آواز ايراني در دانشكده موسيقي دانشگاه هنر تقدير شد.در اين مراسم كه با حضور برخی از اعضای هيات مديره خانه موسيقي و جمعي از دانشجويان برگزار شد ، دكتر محمد سرير مديرعامل خانه موسيقي با تقدير از زحمات ناصح پور گفت : بايد قدر اين اساتيد را بدانيم و در آينده بيشتر شاهد چنين مراسمي باشيم.

سرير همچنين با اشاره به نقش دانشجويان در تقدير از اساتيد هنر گفت : من بسيار خوشحالم كه برگزاري اين مراسم با همكاري دانشجويان بوده و عقيده دارم ارزش آن به مراتب بالاتر از مراسم مشابهي است كه توسط نهاد خاصي برگزار مي شود.

در ادامه داريوش پيرنياكان با اشاره به سابقه طولاني آشنايي اش با ناصح پور گفت : از ابتداي آشنايي ام با آقاي ناصح پور شاهد بودم كه ايشان داراي شخصيتي منظم هستند و تمام كارهايي كه بر عهده ي ايشان بوده را با دقت و وسواس فراوان انجام مي دادند.

وي با اشاره به كانون چاووش و سابقه همكاري ناصح پور در اين كانون افزود: ايشان زماني مدير مالي چاووش بودند و در آن هنگام با دقت فراوان به اين امور رسيدگي مي كردند. پيرنياكان همچنين در ادامه گفت: اگر كسي قرار است از خاطرات و بوجود آمدن كانون چاووش خاطره اي نقل كند، اميدوارم سابقه درخشان استاد ناصح پور را از ياد نبرد.

اين نوازنده تار و سه تار در پايان گفت: من شاهد بودم كه استاد شجريان بسياري از شاگردان مستعد را تشويق مي كردند كه نزد استاد ناصح پور تلمذ كنند.

داود گنجه اي قائم مقام خانه موسيقي نيز با اشاره به دانش فراوان نصراله ناصح پور گفت: از اولين روز آشنايي با ايشان همواره سعي داشتم از دانش آوازي و تصنيفهايي كه در خاطر دارند، بياموزم.

گنجه اي در ادامه با تجليل از نقش ناصح پور در پرورش شاگردان فراوانش ابراز اميدواري كرد اين جوانان در آينده موسيقي تاثير گذار باشند. وی با نقل خاطراتي از نصرالله ناصح پور به صحبتهاي خود پايان داد.

نصرالله ناصح پور نيز طي سخنان كوتاهي با تقدير از تمامي دانشجويان و حضار، به نقش ازرنده بانوان در هنر ايران اشاره كرد و افزود : اميدوارم روزي برسد كه قدر بانوان هنرمند را بيش از پيش بدانيم .

اين استاد آواز با اشاره به اساتيد گمنام موسيقي اظهار داشت: من در اينجا از اساتيد بزرگي تقدير مي كنم كه در ماندگاري موسيقي ايراني نقش ارزنده اي داشتند اما متاسفانه نام آنها را كمتر شنيده ايم يا اصلا نامي از آنها برده نمي شود.

ناصح پور همچنين افزود : من بايد از ضعيف ترين شاگردم نيز تشكر كنم زيرا قرار است بار دانشي را كه طي يك عمر فعاليت فرا گرفته ام به دوش او بگذارم.

لازم به ذكر است در اين برنامه، محمد ملاآقايي از شاگردان ناصح پور، به همراه سه تار يكي از دانشجويان ، به اجراي ساز و آواز پرداختند.

اين نكوداشت با اهداي لوح و تنديس و هدايايي توسط اسماعيل شافعي دبير اين نكوداشت ، به نصرالله ناصح پور پايان يافت.
منبع: 
خانه موسيقي
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نصرالله ناصح پور: از اساتيد گمنام تقدير مي كنم | موسیقی ما