برنامه یاد بعضی نفرات
 
«خم‌خانه» به ظريف، عليزاده، فخرالديني و درويشي تقديم شد
گزارشی از رونمايي آلبوم جديد رامين كاكاوند؛
«خم‌خانه» به ظريف، عليزاده، فخرالديني و درويشي تقديم شد
موسیقی ما - آلبوم موسيقي «خم‌خانه» از سوي رامين كاكاوند به اساتيدي چون هوشنگ ظريف، حسين عليزاده، فرهاد فخرالديني، محمدرضا درويشي، صديق تعريف و مرحوم رضوي سروستاني تقديم شد.در مراسم رونمايي از آلبوم موسيقي خم‌خانه كه با حضور رامين كاكاوند آهنگساز و خواننده اثر و صديق تعريف خواننده در خانه هنرمندان برگزار شد، رامين كاكاوند در ابتداي صحبت‌هاي خود گفت: من از سال 74 كار آهنگسازي را آغاز كرده‌ام و سپس با حسام الدين سراج آلبوم بوي بهشت را منتشر و بعد از آن گروه ارغنون را تشكيل داديم و از آن زمان به بعد كارهاي مختلفي در اين زمينه انجام داده‌ام.

وي در خصوص اين اثر بيان داشت: خم‌خانه كاري از من به عنوان آهنگساز و خواننده است كه از دو بخش موسيقي تنبور و موسيقي سنتي تشكيل شده است به طوري كه در بخش اول قطعاتي چون خم خانه، غمخوار و دل سرمست براي ساز تنبور و در بخش دوم قطعاتي چون دل من، باران و آب زندگاني به چشم مي‌خورد كه در هر دو بخش آواز سنتي بر اساس اشعاري از مولانا و شفيعي كدكني است.

اين خواننده ادامه داد: من اين اثر را به اساتيدي چون هوشنگ ظريف، حسين عليزاده، فرهاد فخرالديني، محمدرضا درويشي، صديق تعريف و مرحوم رضوي سروستاني تقديم كرده‌ام.وي با اشاره به وقفه دو ساله براي انتشار اين اثر گفت: يك سال كار ضبط و يك سال هم مراحل مجوز در ارشاد به طول انجاميده است.

اين آهنگساز در خصوص آهنگسازي اين آلبوم گفت: از آنجايي كه مي‌خواستم اين آلبوم شبيه كارهاي قبلي‌ام نباشد به كمك آقاي بابايي تنظيم‌ها را تغيير داديم كه با كارهاي قبلي متفاوت باشد.

كاكاوند در خصوص عدم حمايت دولت از موزيسين‌ها اظهار داشت: از آنجا كه هيچگونه حمايتي از موزيسين‌ها نمي شود اين قشر از افراد جامعه در كشور غريب هستند و اين درحالي است كه ما در ايران موسيقي مباني، سنتي و ملي داريم. متأسفانه بيشتر شركت هاي خصوصي و دولتي بخشي از هزينه‌هاي خود را به ورزش و خصوصا فوتبال اختصاص مي‌دهد و اين در حالي است كه حتي ذره اي از آن را براي فرهنگ اين ملت و دولت خرج نمي كند.

كاكاوند در خصوص لغو كنسرت خود با سراج در كرمانشاه گفت: متأسفانه يكسري به صورت خودسرانه اين كنسرت را بر هم زدند و اين جاي بسيار تأسف است برنامه‌اي كه از سوي ارشاد و مراكز دولتي مجوز اجرا گرفته توسط اين افراد لغو شود.

كاكاوند در پايان صحبت هاي خود با اشاره به ديگر برنامه‌هاي خود گفت: من قصد دارم اين كار را به صورت صحنه‌اي اجرا كنم همچنين پنجشنبه كنسرتي را با حسام الدين سراج و گروه ارغنون در كيش برگزار خواهم كرد. هم اكنون نيز آلبوم ديگري را به اتمام رساندم كه آن هم بر اساس موسيقي مقامي تنبور با عنوان اهورايي است.
در پايان اين نشست،صدرالدين حسين خاني مديرشركت ايران‌گام گفت: براي انتشار آلبوم خم‌خانه پيگيرِ‌ي‌هاي زيادي را انجام داديم اما متأسفانه چندين بار پرونده اين كار در ارشاد گم شد و مرحله طولاني اخذ مجوز اين آلبوم بعد از دو سال منتشر شد.

وي افزود: من معتقدم با شرايطي كه از نظر قانون كپي رايت در ايران وجود دارد در آينده‌اي نزديك كسي ديگر به سراغ توليدات موسيقي نرود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «خم‌خانه» به ظريف، عليزاده، فخرالديني و درويشي تقديم شد | موسیقی ما