برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از نشست كنسرت ليان؛
انتقاد شريفيان از عدم توجه انجمن موسيقي بوشهر به موسيقي بومي منطقه
موسیقی ما - محسن شريفيان گفت: انجمن موسيقي بوشهر حتي يك ساز محلي را در ساختمان خودش ندارد و تنها از كارهاي سنتي حمايت مي‌كند. در نشست خبري كه صبح امروز با حضور محسن شريفيان سرپرست و نوازنده گروه موسيقي بوشهري ليان در تالار وحدت برگزار شد، شريفيان با اشاره به اين كنسرت گفت: در اين اجرا كه 8 مهرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود به همراه گروه ليان به خوانندگي آكا صفوي به روي صحنه مي‌رويم و 14 قطعه از آلبوم‌هاي منتشر شده گروه را اجرا مي‌كنيم.

وي با بيان اين كه ما هيچ كاري جز اجراي موسيقي نداريم، اظهار داشت: اگر امكاناتي براي اجراي ما در تهران پيش نمي‌آيد همگي بر عهده مسئولان است. من قصد داشتم سال گذشته كنسرتي را در تهران برگزار كنم اما متأسفانه چند روز مانده به اجرا به دليل تصادف نتوانستم به روي صحنه بيايم.

وي با اشاره به مشكلات برگزاري كنسرت خود بيان داشت: من تنها يك روز مانده به اجرا اين افتخار را پيدا كردم كه بتوانم در تالار وحدت تمرين كنم البته مشكلات ديگري نيز پيش روي ماست و آن شاد بودن و ريتميك بودن موسيقي بوشهر است متاسفانه دوستان مسئول ما حركات موزون گروه را از ما گرفته‌اند و اين در حالي است كه موسيقي بوشهر كه بيان كننده زندگي و كار مردم آن منطقه است و هميشه با حركت و نمايش همراه است. حضور زن در كنسرت‌هاي ما حذف شده، ترانه‌هاي عاشقانه، انتقادي و طنز گونه نبايد داشته باشيم ، تبليغات هم نخواهيم داشت.

اين نوازنده ني‌انبان ادامه داد: موسيقي بوشهر در شهر خودش شاخص است ولي مسئولان شهر بوشهر هيچ حمايت و توجهي به آن ندارند متاسفانه ما جشنواره موسيقي بومي داشتيم كه ديگر برگزار نمي‌شود ، ارشاد هيچ توجهي به موسيقي ما ندارد و آنها نمي‌پذيرند كه ما در دنيا مطرح شده‌ايم.

وي در خصوص اجرا در خارج از كشور گفت: حضور ما در كشورهاي ديگر تنها براي معرفي موسيقي منطقه و معرفي تاريخ و زبانمان است و اين در حالي است كه مسئولين براي انتخاب و اعزام گروه‌ها در بسياري موارد دقت لازم را ندارند.

اين پژوهشگر موسيقي بوشهر در خصوص گرايش جوانان به موسيقي بومي اظهار داشت: دغدغه هر روز من اين است كه ما نوازنده جوان را از دست مي‌دهيم بر اين اساس سعي‌مان در گروه دعوت از نوازنده‌هاي نسل جديد است چرا كه معتقدم اگر اجرا به دست جوان‌ها بيفتد، موسيقي ما پتانسيل بيشتري خواهد داشت.

شريفيان با انتقاد از انجمن موسيقي بوشهر و خانه موسيقي گفت: متأسفانه انجمن موسيقي بوشهر حتي يك ساز محلي را نيز در ساختمان خودش ندارد و تنها از كارهاي سنتي حمايت مي‌كند از سوي ديگر خانه موسيقي نيز شوراي كاربردي براي موسيقي بومي ندارد و هيچ انگيزه‌اي براي هنرمندان اين حيطه ايجاد نمي‌كند.

اين آهنگساز ادامه داد: وظيفه انجمن موسيقي در بوشهر به خريد سازهاي كلاسيك و لباس‌هاي مخصوص گروه‌ها مختص شده كه البته اين در نوبه خود خوب است ولي ما انتظار داريم در كنار همه اين كارها تنها نيز ساز ني‌انبانه هم خريداري كنند.

شريفيان در خاتمه خاطرنشان كرد: موسيقي بوشهر موسيقي زندگي و كار مردم اين منطقه است كنسرتي را هم كه برگزار خواهيم كرد روايت زندگي من و تمام همشهريانم است.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتقاد شريفيان از عدم توجه انجمن موسيقي بوشهر به موسيقي بومي منطقه | موسیقی ما