برنامه یاد بعضی نفرات
 
كنسرت سپيد و سياه با روايت والي‌زاده برگزار مي‌شود
گزارشی از نشست كنسرت گروه سپيد و سياه؛
كنسرت سپيد و سياه با روايت والي‌زاده برگزار مي‌شود
موسیقی ما - كنسرت سپيد و سياه به خوانندگي اشكان كمانگري 9 مهرماه در تالار وحدت و با حضور دو هنرمند از جمله سيدعليرضا مير علينقي و منوچهر والي‌زاده برگزار مي‌شود.در نشست خبري كه صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، پيمان ميرآقاسي مدير هنري گروه سپيد و سياه در تشريح كنسرت اين گروه، گفت: در اين اجرا گروه سپيد و سياه متشكل از سازهاي ايراني قطعاتي از سه آهنگ‌ساز گروه را اجرا خواهند كرد.

در اين اجرا قطعاتي چون حسرت باران به آهنگسازي سورنا صفاتي با شعري از هوشنگ ابتهاج، قطعه بي‌كلام رقص آتش و رهايي با شعري از كدكني از ساخته‌هاي صفاتي، اي عشق با شعري از حسين منزوي از ساخته‌هاي كورش دانايي، قطعه اسرار ازل از مريم رضايي و هاي‌هاي چوپان از دانايي براساس شعري از پرويز بيگي حبيب‌آبادي و چند ساز و آواز به خوانندگي اشكان كمان‌گري را در بخش اول در دستگاه شور و قطعه تو بمان با شعري از هوشنگ ابتهاج از ساخته‌هاي مريم رضايي، تند‌باد از ساخته‌هاي دانايي، تصنيف سوداي بي‌حاصل با شعري از سعدي به آهنگسازي دانايي، تصنيف جان غزل با شعري از سعدي از ساخته‌هاي دانايي و قطعه بي‌كلام كوچك از صفاتي را در آواز بختياري و اصفهان اجرا خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه ما در اين كنسرت موسيقي محلي اجرا نمي‌كنيم، اظهار داشت: در اين كنسرت سه نوع گويش متفاوت از جهت آهنگسازي به چشم مي‌خورد كه در واقع نوع نگاه و بيان موسيقي سه آهنگساز است.

وي در خصوص انتخاب اشعار شاعران معاصر ادامه داد: من معتقدم موسيقي سنتي از فرم اصلي خودش خارج شده و به سمت تنظيم رفته است به همين دليل نوع نگاه مخاطب آهنگساز را به سمت شعر معاصر هدايت مي‌كند.

مدير گروه سپيد و سياه در ادامه افزود: هدف ما اين است كه با حضور دو هنرمند از جمله سيدعليرضا مير علينقي و منوچهر والي‌زاده فضاي موسيقي‌مان را تقويت كنيم به‌ طوري كه صداي والي‌زاده در اين كنسرت ايفاي نقش مي‌كند و ميرعلينقي نيز با قرار گرفتن در فضاي داخلي موسيقي به فضا‌سازي بيشتر ما كمك مي‌نمايد.

ميرآقاسي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: اين كنسرت كه 9 مهرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود، توسط اسماعيل قنبري به عنوان كارگردان هنري و مدير فيلمبرداري ضبط و در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.

در ادامه اين نشست اشكان كمانگري خواننده گروه، گفت: يكي از مشخصات گروه «سپيد و سياه» حضور سه آهنگساز در آن است كه سه برداشت و گويش مختلف از موسيقي ايراني را با رنگ‌آميزي خاص به مخاطب القا مي‌كند.

اين اقدام گروه تجربه نوعي است كه بايد از ظرفيت‌هاي موجود استفاده شود، كنسرت گروه «سپيد و سياه»، 9 مهرماه ساعت 21 در تالار وحدت اجرا مي‌شود.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كنسرت سپيد و سياه با روايت والي‌زاده برگزار مي‌شود | موسیقی ما