برنامه یاد بعضی نفرات
 
مجيد انتظامي بعد از 20 سال با سازش «كنسرتو ابوا مارچلو» نواخت
گزارشی از کنسرت ارکستر سمفونیک تهران؛
مجيد انتظامي بعد از 20 سال با سازش «كنسرتو ابوا مارچلو» نواخت
موسیقی ما - مجيد انتظامي بعد از گذشت 20 سال شب گذشته در تالار وحدت در حضور مسئولان و پدرش به اجراي ساز ابوا پرداخت.در اين كنسرت كه با حضور بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي، عزت‌الله انتظامي و تني چند از هنرمندان برگزار شد.بخش زهي اركستر سمفونيك تهران با تشويق‌هاي مردم به روي صحنه آمدند و با كوك سازهايشان، مجيد انتظامي بعد از 20 سال ساز به دست در ميان تشويق‌هاي پياپي مردم به سن تالار وحدت كه هميشه در اين سالها چوب رهبري را به دست گرفته بود، وارد شد.

او كه خود هم رهبري و هم نوازندگي مي‌كرد بعد از 20 سال با حركت دست خود به اركستر در ساز ابوا دميد. سالن را سكوتي عميق فرا گرفت و همه محو نوازندگي انتظامي بودند. صداي ساز او، حس زيباي زندگي را به مخاطب القا مي‌كرد.

تك‌نوازي يك نوازنده چيره دست كه سال‌ها در مقام آهنگساز، نوازندگان را رهبري مي‌كرد بعد از گذشت سال‌هايي طولاني حسي را به مخاطب القا مي‌كرد كه گويي در لحظه‌اي كه روبرويشان قرار گرفته تمام حرف‌ها و درد دل‌هاي خود با سازش را روي سن تالار بيان مي‌كند. او به قدري به زيبايي كنسرتو مارچلو را نواخت كه اشك بر چشمان برخي تماشاچيان حلقه زد.

فضاي تالار با آمدن ساير نوازندگان اركستر سمفونيك و نيما مسيحا و محمد عبدالحسيني به عنوان خواننده تغيير كرد، انتظامي كه در اين بخش، رهبري اركستر را به عهده داشت با حركت چوب خود از اعضاي اركستر خواست كه سمفوني مقاومت را كه در مقام رشادت‌ها و پايداري‌هاي مردم ايران در طول 8 سال دفاع مقدس ساخته بود را اجرا كنند.

موومان اول ‌سمفوني مقاومت با عنوان عروج در حالي اجرا شد كه گروه كر دفتر موسيقي در آن نقش مهمي را ايفا كرد. موومان دوم كه رويش نام داشت با صداي نيما سيما خواننده پاپ كشورمان همراه بود. او به خوبي از عهده كار خود برآمد به طوري كه اجرايش در اين اثر نسبت به دو سال گذشته بسيار پخته‌تر شده بود.

تكنوازي هارپ توسط «آذرنوش صدرسالك» تنها نوازنده هارپ در ايران، موومان اميد و مقاومت با صداي عبدالحسيني از ديگر قطعات اجرايي اين سمفوني بود كه با آوازي سنتي همراه بود.

سمفوني مقاومت امشب نيز در تالار وحدت اجرا مي‌شود و بعد از آن اركستر سمفونيك تهران 8 و 9 مهر ماه در ادامه تور خود در شهرستانها، در باغ عفيف آباد شيراز به روي صحنه مي‌رود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجيد انتظامي بعد از 20 سال با سازش «كنسرتو ابوا مارچلو» نواخت | موسیقی ما