برنامه یاد بعضی نفرات
 
تک نوازان هم شور به پا نکردند
گزارشی از اجرای تك نوازی در جشنوراه موسیقی فجر
تک نوازان هم شور به پا نکردند
موسیقی ما - حسن ناهید در اجرای تک نوازی خود از روزگار گذشته خود سخن گفت و اینکه به ساز نی علاقه وافر داشت ناهید همچنین از آشنایی خودش با مهدی کمالیان سخن گفت و اینکه کمالیان آن را به حسین دهلوی معرفی کردیکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره موسیقی فجر که مسئولان به آن می‌بالیدند به اجرای پیشکسوتان در بخش تک نوازی مربوط می‌شد که در اجرای روز نخست آن فرهنگ شریف به دلیل کسالت جسمی به صحنه نیامد و این موجب اعتراض مردم شد.

روز گذشته پنجشنبه ۵ بهمن ماه اجرای هنرمندانی همچون هادی منتظری و مسعود حبیبی تک نوازی تار از بهرام ساعد و ۲ نوازی نی از حسن ناهید و تمبک از فربد یداللهی در ساعت ۱۸: ۳۰ در تالار وحدت انجام شد. نکات جالب اینکه بین اجرای هر بخش عباس سجادی بعنوان مجری حضور داشت و بیوگرافی این هنرمندان را از کتابچه‌ای که قبلاً چاپ شده بود تکرار می‌کرد.

می‌توان گفت که بخش تکنوازی در جشنواره موسیقی امسال چنگی به دل نمی‌زد و نه تنها شوقی در مخاطبان برپا نکرد بلکه خود نوازنده‌ها نیز رغبتی به اجرای قطعات نداشتند؛ به طوری که زمانی که هادی منتظری (کمانچه) با اشاره چشم از مسعود حبیبی (دف) خواست که وی را در نواختن قطعه‌ای دیگر همراهی کند وی با بی‌میلی پاسخ نه داد!

اجرای حسن ناهید (نی) که به سخنرانی بیشتر شباهت داشت وی از روزگار گذشته خود سخن گفت و اینکه به ساز نی علاقه وافر داشت و چونکه پدرش مخالف ساز زدن وی بود او صدای نی استاد کسایی را در خیابان‌ها از رادیو می‌شنید و شب‌ها آن را تمرین می‌کرد

ناهید همچنین از آشنایی خودش با مهدی کمالیان سخن گفت و اینکه کمالیان آن را به حسین دهلوی که آن زمان رهبر ارکس‌تر موسیقی صبا بود معرفی کرد و اینکه خودش بعد از ۲ ماه صفحات پارتی‌تور نی را به صورت وارونه می‌نواخت.

وی با اشاره به اینکه نی مکتب اصفهان را با دندان می‌نوازند، خاطرنشان کرد: دندان‌هایم تا همین امسال مرا برای نواختن همراهی می‌کردند اما اکنون حدود ۶ ماه است که به دلیل تحلیل رفتن لثه‌ام به اجبار از ایمپلنت استفاده کردم اما وضعیت دندان‌هایم درست نشد؛ به همین دلیل نی را با لب برایتان اجرا می‌کنم و به واسطه آن از شما مردم عذرخواهی می‌کنم.

نکات جالب این اجرا این بود که در میانه‌های این اجرا صدای زنگ تلفن یکی از نوازندگان باعث تفریح مخاطبان شد
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تک نوازان هم شور به پا نکردند | موسیقی ما