برنامه یاد بعضی نفرات
 
موزه موسیقی به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شد
همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی؛
موزه موسیقی به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شد
موسیقی ما - همزمان با هفته میراث فرهنگی از سوی ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران) موزه موسیقی به دلیل مجموعه فعالیت‌ها در سال گذشته به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب و از سوی کمیته ایکوم لوح تقدیری به این موزه اهدا شد.

دراین لوح از سوی میر سید احمد طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران خطاب به علی مرادخانی، مدیریت موزه موسیقی ایران آمده است: «بنا به پیشنهاد اعضاء ایکوم و مجموع آرای به دست آمده، مفتخریم اعلام داریم که آن موزه به دلیل مجموعه فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۸۹ به ویژه ارتقاء کیفی موزه به لحاظ موضوع و آثار به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب گردیده است.»

موزه موسیقی در ۲۲ آبان سال ۱۳۸۸ با حضور بزرگان موسیقی و مسئولان افتتاح شد. این موزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله گنجینه آثار است که شامل سازهای بادی، زهی، نواحی، کوبه‌ای است.

همچنین آرشیو آوا‌ها و نواهای ایرانی، کتابخانه کتابهای ادبی و موسیقی، اطاق صوتی و کارگاه ساخت و مرمت سازهای ایرانی از جمله بخش‌های دیگر این موزه است.

موزه موسیقی پایگاهی برای اهالی این حوزه است و برنامه‌هایی همچون بزرگداشت اساتید موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساز سازی، مجهز کردن استودیو صدا، ضبط کارهای جدید، کارگاه آموزشی با حضور استادان مختلف، ساخت مستندهایی در رابطه با موسیقی و زندگی استادان، ساخت تندیس اساتید موسیقی، برگزاری مس‌تر کلاس و کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی، جایزه کتاب سال موسیقی، تأسیس بانک نت، برگزاری جشنواره در حوزه شناخت ساز و استاندارد کردن ساز‌ها از دیگر فعالیت‌های این موزه است.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موزه موسیقی به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شد | موسیقی ما