برنامه یاد بعضی نفرات
 
«نگارینه» با صدای دو خوانده سنتی
به زودی منتشر می‌شود
«نگارینه» با صدای دو خوانده سنتی
موسیقی ما- لی لا رضایی: خواننده «بادبان شکسته» در گفت‌و‌گو با موسیقی ما از انتشار آلبوم جدیدی خبر داد که با صدای او خواننده‌ای دیگر روانه بازار موسیقی خواهد شد. حسین علیشاپور در این باره گفت: آهنگسازی این آلبوم را سیامک جهانگیری به عهده دارد و دوصدایی اجرا کردن آن نیز به پیشنهاد این دوست آهنگساز بود که به مرحله عمل نیز رسید.

وی ادامه داد: «نگارینه» شامل مجموعه‌ای از تصانیف قدیمی در دستگاه سه‌گاه و آواز بیات اصفهان و ابوعطا اجرا و ضبط شده است و در حقیقت بخش‌های ساز و آوازی نیز در آن به اجرا در آمده است. در این آلبوم به اجرای چهار تصنیف پرداخته‌ایم که کار جالبی که در آن انجام شد اجرای دوصدایی من و رسول رهو است که از خوانندگان خوب موسیقی سنتی است.

علیشاپور با بیان اینکه در این آلبوم گفتگوی آوازی بین او و رسول رهو صورت گرفته است، تاکید کرد: تمامی قطعات آلبوم ساخته، اجرا و ضبط شده است و حتی سه قطعه دیگر که ضربی هستند نیز به پایان رسیده‌اند. عنوان این قطعات نیز نگارا، نادیده رخت، از این دلم بی‌خبری، نسیم سحر و... نام دارد.

وی افزود: برخی از این قطعات قبل از این اجرا شده بودند و این آلبوم در واقع آنسامبل کوچکی است مشتمل بر سازهایی همچون نی، تنبور، تنبک و عود که ‌‌نهایت سعی امان بر این است تا پایان سال روانه بازار موسیقی شود. درباره انتشار آن نیز هنوز با هچ یک از شرکت‌ها وارد گفتگو نشده‌ایم.

این خواننده در ادامه در پاسخ به اینکه این نوع موسیقی چه جایگاهی در عرصه موسیقی ایران دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه این نوع از موسیقی کم کم دارد فراموش می‌شود و کارهای ملودیک در ایران رنگ باخته‌اند.‌‌ همان گونه که شاهد هستید، بار ملودیک کارهای آهنگسازان کم شده است و شاید این آلبوم‌ها فقط یادآور موسیقی ایرانی بر مبنای ملودیک باشند و گرنه جایگاه خوبی برای خود ندارند. منتهی بنده با خوانش ویژه خودم این‌ها را می‌خوانم و به تصویری کردن اشعار در خواندن اعتقاد دارم و خیلی دربند و درگیر ملودیک بودن آن نبوده‌ام.

وی افزود: همیشه با این هدف و در این راستا خوانده‌ام، و در ادامه نیزبا این بینش و نگرش می‌خوانم. نگاه من نسبت به خواندن و کلام؛ نگاهی چند جانبه است نه صرفا خواندن و سرسری رد شدن از آن.

وی درخصوص کنسرت آینده خود در پایان صحبت‌هایش گفت: کنسرتی را در روزهای ۵شنبه و جمعه به تاریخ ۲۸ و۲۹ دی ماه بلافاصله بعداز ایام محرم و صفر در شهر رشت برگزار می‌کنیم که جزییات آن را نزدیک برگزاری اعلام خواهم کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نگارینه» با صدای دو خوانده سنتی | موسیقی ما