برنامه یاد بعضی نفرات
 
«نغمه کوبان» روانه بازار شد
اردشیر کامکار خبر داد؛
«نغمه کوبان» روانه بازار شد
موسيقي ما- لي لا رضايي: اردشير كامكار از انتشار جديدترين آلبوم از ساخته هاي خود خبر داد و در اين باره گفت: آلبوم جديدي كه روانه بازار موسيقي كرده ام، «نغمه كوبان» نام دارد كه علاوه بر نوازندگي من، كامبيز گنجه اي به عنوان سرپرست در آن حضور دارد. اين آلبوم يكي از آلبومهاي دستگاهي من است.

اين نوازنده در ادامه متذكر شد: این آلبوم شامل 10 قطعه است كه از اين ميان پنج قطعه بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران است كه با سازهاي تار و كمانچه اجرا شده است و پنج قطعه سازهای کوبه ای كه توسط گروه تمبک ونقاره به اجرا در آمده است.

وي افزود: اين بداهه نوازی ها به دليل ايجاد تنوع و خارج شدن از يكنواختي در دستگاههاي مختلفي از جمله چهارگاه،نوا،شور و آوازافشاری وگروه نوازی های کوبه ای در ریتم های مختلف اجرا شده است.

گفتني است؛ در آلبوم «نغمه كوبان» کامبیزگنجه ای(تمبک و سرپرست)، وحید اسدالهی(نقاره)،فریدون احتشامی،عرفان گنجه ای،(تار)،مرتضی یگانه راد،مجید یگانه راد وکامران یعقوبی(تمبک) نواخته اند و خود نيز نوازندگي كمانچه را به عهده داشته ام.

این آلبوم به تازگی (اين هفته) توسط موسسه فرهنگی و هنری باربد انتشار یافته و به جامعه موسیقی ایران تقدیم شده است.

اردشیر کامکار نوازندهٔ ویولن و کمانچه و از اعضای گروه کامکارها است كه در كودكي با استعدادي كه داشت، قطعات دشوار ویلن ابوالحسن صبا را با کمانچه اجرا می‌کرد.

در حدود سال ۱۳۶۰ همکاری خود را با گروه‌های عارف و شیدا آغاز کرد. همچنین مطالب تکمیلی را نزد محمدرضا لطفی و پشنگ کامکار آموخت. وی در «بر تارک سپیده»، با تکیه بر توانایی‌های خود دست به ابتکارات بدیعی زده و از این رهگذر کمانچه را به سازی فوق‌العاده تأثیرگذار و وجدآور مبدل کرده‌است.

از شاخصه‌های مهم او در نوازندگی به لحن و بیان مستقل، صدای زیبا و شفاف ساز و تکنیک فوق‌العاده می‌توان اشاره کرد. بسیاری او را بهترین نوازندهٔ کمانچه پس از انقلاب می‌دانند. کمانچهُ خوش صدا ، شفاف و مورد تاُیید ایشان که با آن می نوازند ساختهُ دستان هنرمند قدرت الله کردی است .

از آلبوم‌های مستقل او می‌توان ناشکیبا با خوانندگی همایون شجریان، راز نگاه و آلبوم بی غبار عادت که با همنوازی شاگردش، شروین مهاجر عرضه شده را نام برد. از جمله شاگردان او می‌توان از همایون شجریان و مهدی باقري نام برد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «نغمه کوبان» روانه بازار شد | موسیقی ما