برنامه یاد بعضی نفرات
 
robot
فناوری و موسیقی دست در دست هم؛
روباتها در اندونزی تنبور می نوازند!

موسیقی ما - دو آهنگساز نیویورکی قصد دارند اولین کنسرت روباتیک را که در آن از سازهای سنتی موسیقی اندونزیایی استفاده می شوند، برگزار کنند.

«گاملن» عنوان مجموعه ای از سازهای سنتی است که در اندونزی مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون روباتهای موسیقی الکترونیک شهری گروه «لیمور» در بروکلین نیویورک با استفاده از این سازهای سنتی یک موسیقی مدرن روباتیک را اجرا می کنند.

تیلر کافنر آهنگساز این گروه در این خصوص اظهار داشت: «گاملن مجموعه ای از آلات موسیقی اندونزیایی است که قرار است نسخه الکترونیک آنها در این کنسرت ارائه شوند.»

قدمت موسیقی گاملن به قرن 13 بازمی گردد و از سازهای مختلف و متنوعی تشکیل شده است. از جمله این سازها می توان به سازهای زنگی، سنتورهای چوبی، تنبور، طبل و سنج اشاره کرد.

در این کنسرت روباتیک از 117 بازوی مکانیکی که همگی از طریق یک شبکه رایانه ای کنترل می شوند، استفاده می شود. در حقیقت این روباتها از نوع روباتهای انسان نما نیستند بلکه شبکه ای از بازوهای مکانیکی روباتیک به شمار می روند که از طریق ریزپردازشگری که در مرکز هر آلت موسیقی وجود دارد سیگنالهای موسیقی را به رایانه منتقل می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مرداد 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روباتها در اندونزی تنبور می نوازند! | موسیقی ما