برنامه یاد بعضی نفرات
 
phil
آبا و جنسیس به بزرگان موسیقی پیوستند؛
بزرگان دنیای موسیقی در تالار مشاهیر راک اند رول

موسیقی ما - نام گروه راک بریتانیایی «جنسیس»، گروه پاپ سوئدی «آبا» و جیمی کلیف چهره شاخص موسیقی رگا در تالار مشاهیر راک اند رول ثبت شد.

مراسم تقدیر از چهره‌های صاحب‌نام موسیقی روز دوشنبه در هتل معروف والدورف آستوریا در نیویورک برگزار شد و بجز «جنسیس»، «آبا» و جیمی کلیف نام دو گروه هالیز و استوجز نیز در تالار مشاهیر ثبت شد.

بنی آندرسون خواننده و ترانه سرا و آنی-فرید پرینزسین ریوس خواننده، به نمایندگی از گروه «آبا» ABBA در مراسم بیست و پنجمین دوره معرفی اعضای تالار مشاهیر راک اند رول حضور داشتند و قطعه‌ای را هم اجرا کردند.

گروه چهار نفره «آبا» اواخر دهه 1970 با ترانه‌هایی چون «ملکه رقصان» و «من را می‌شناسی، تو را می‌شناسم» در سطح بین‌المللی به موفقیت تجاری بسیار دست پیدا کرد و پدیده‌ای فرهنگی شد.

پارسال نمایش فیلم موزیکال «ماما میا!» با بازی مریل استریپ که بر مبنای ترانه‌هایی «آبا» ساخته شد، نام این گروه را بار دیگر سر زبان‌ها انداخت. گروه «آبا» سال 1982 منحل شد.

فیل کالینز، مایک راترفورد، تونی بنکس و استیو هکت از گروه «جنسیس» Genesis نیز در این مراسم حضور داشتند، اما پیتر گابریل خواننده اول گروه در مراسم تقدیر شرکت نکرد.

گروه‌ها یا خواننده‌ها با گذشت 25 سال از توزیع اولین اثرشان برای ثبت در تالار واجد شرایط می‌شوند. هر سال حدود 600 نفر از چهره‌های حرفه‌ای دنیای موسیقی پنج خواننده یا گروه را برای ثبت در تالار معرفی می‌کنند.

اولین گروه پذیرفته‌شدگان در تالار مشاهیر راک اند رول سال 1986 معرفی شدند. جیمز براون، ری چارلز و الویس پرسلی از جمله کسانی هستند که پیش از این نام آنها در تالار مشاهیر راک اند رول ثبت شده است.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : جمعه 28 اسفند 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بزرگان دنیای موسیقی در تالار مشاهیر راک اند رول | موسیقی ما