برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد معتمدی
گزارشي از فعاليت‌هاي خارج از كشور محمد معتمدي
از كنسرت با حسين عليزاده تا حضور در فستيوال بيت‌الدين

موسیقی ما - محمد معتمدی، 31 خرداد در فستیوال بین‌المللی موسیقی «بیت‌الدین» لبنان به روی صحنه می‌رود.این کنسرت «در مسیر مارکوپولو» نامیده شده است که محمد معتمدی در آن به اجرای کنسرت در دو بخش ارکسترال و موسیقی ایرانی می‌پردازد.جرای ارکسترال معتمدی با همراهی ارکستر بزرگ لبنان، یک خواننده لبنانی و آهنگسازی فردین خلعتبری همراه است و کلام این بخش نیز از اشعار فارسی، عربی و مولانا انتخاب شده است.

بخش اول این اجرا در واقع کار مشترکی از موسیقی ایرانی و لبنانی به شمار می‌رود.

بخش دوم این اجرا نیز به موسیقی اصیل ایرانی با همراهی گروه «سیلک» اختصاص دارد که سینا جهان‌آبادی(کمانچه)، آزاد میرزاپور(تار)، پاشا هنجنی(نی)، علی رحیمی(تنبک) و حسین رضایی‌نیا(دف) هنرنمایی خواهند کرد.

فستیوال «بیت‌الدین» یکی از فستیوال‌های خاورمیانه است که از سال 1985 تاکنون همه ساله در اوایل تابستان به میزبانی کاخی 200 ساله، در لبنان برگزار می‌شود.

معتمدی اجرا در این فستیوال را آغازی برای همکاری مشترک خود و گروه «سیلک»با تنی چند از موسیقیدانان مطرح لبنان عنوان می‌کند و در این باره می‌گوید: یکی از جدی‌ترین اهداف گروه «سیلک» داشتن گفت‌وگوی موزیکال میان موسیقی ایران و سایر ملل است و این هدف با جدیت دنبال خواهد شد.
همچنين معتمدي پيش از اين اعلام كرده بود كه قرار است به زودي همراه با حسين عليزاده اجرایی را در سوئد به روی صحنه خواهند ببرد.

او در اين باره توضیح داد: در این کنسرت قطعاتی جدید از استاد علیزاده اجرا خواهد شد اما در خصوص جزئیات این اجرا همچنان در حال رایزنی هستیم.

او که پیش از این قطعات علیزاده را با ارکستر موسیقی ملی اجرا کرده بود، درباره این تجربه توضیح داد: همکاری با حسین علیزاده لذت‌بخش و مفید است. او هنرمندی است با ویژگی‌های برجسته که آثار ماندگار و خاطره‌انگیزی خلق کرده است.

این خواننده موسیقی ایرانی اضافه کرد: حسین علیزاده یک نسل با من فاصله دارد اما اینکه بنده را به عنوان خواننده آثارش انتخاب کرد، برایم باعث افتخار است.

معتمدی همچنین گفت: بازخوانی آثار قدیمی که مردم در گذشته آنها را شنیده‌اند کار سختی است و باید بگویم از فینال جام جهانی سخت‌تر است. البته چند بار این تجربه را داشته‌ام که کنسرت «ایران ای سرای امید» در همکاری با محمدرضا لطفی از همین دست بود.

وی تاکید کرد: حسین علیزاده از استوانه‌های محکم و قابل اتکای موسیقی اصیل ایرانی است و این همکاری‌ها برایم مفید است.

منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1392 - 15:23

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از كنسرت با حسين عليزاده تا حضور در فستيوال بيت‌الدين | موسیقی ما