برنامه یاد بعضی نفرات
 
ستار هوشياری پور آلبوم جديدي منتشر مي‌كند
انتشار اثر در این روزگار، مانند جهاد در موسیقی است
موسيقي ما - گروه موسيقي «همنوازان افق» به‌زودی آلبومی با آهنگسازی و تنظیم «ستارهشیاری پور» و با آواز علی سعیدی و محمد سعیدی، - خوانندگان اصفهانی- منتشر می‌کند كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است.

به طور کل این آلبوم در چهار فرم بسته شده است. قطعه‌ي «کوچ» که فضايي انتزاعی دارد و برای ارکسترایرانی و گروه کُر تنظیم شده است. همچنين در اين اثر، تصانیفی بر اشعار مولانا ، حافظ و پژمان بختیاری آمده است. تصنیف افشاری بر اساس الحان قدیم (نهاوندی) و همچنين واریاسیونی از شب جدایی ، اثر استاد «مجید وفادار» ديگر قطعه‌ي اين اثر است که البته آهنگساز در قالبی دیگر آفریده و به او تقدیم كرده است. ساز و آواز مکتب اصفهان با فیگورهای جدید که نشانگر خصوصیات مکتب اصفهان همراه با ذوق آهنگساز این آلبوم است، از ديگر بخش‌هاي اين اثر است. آهنگساز این آلبوم از هرگونه جلوه‌های افکتیو و فرافکنی‌های بصری پرهیز کرده است،‌ چرا كه بر اين اعتقاد است:«موسیقی باید دل را درگیر کند نه ذهن و چشم را و شنونده باید با حداکثر دو بار شنیدن یک آلبوم ، ملودی‌ها را زمزمه کند وگرنه آن اثر فاقد ارزش هنری است.» آنطور كه «ستار هشیاری پور»مي‌گويد؛ این آلبوم همواره با مشکلات معمول انتشار آلبوم مواجه است؛ براي همين است كه به اين نكته اشاره دارد: «انتشار اثر برای یک هنرمند در این روزگار ، مانند جهاد در موسیقی است.» این اثر به تهیه کنندگی کانون حسنات اصفهان و همدلی حسین مولایی و سعید عشاقی تهیه شده است  و صدابرداري آن در استوديو «آواهنگ» - فرهاد ارباب‌شيراني- انجام شده است.

هوشياري‌پور، پيش از اين آلبوم موسیقی «سرآغاز» را بر اساسِ دو نوازی تار و تمبك به انتشار درآورده بود. آن اثر كه به صورتِ بي‌كلام عرضه شده بود، داراي 11 قطعه بود،‌ اين آهنگساز و نوازنده درباره‌ي آن اثر گفته بود:«قابلیت هــای زیــادی در ســاز تار نهفته اســت که تا به حال کســی از آن اســتفاده نکرده و آن حرکت «پیتزیکاتو» یا «فالژوله» اســت، یعنی تقطیعی زدن که قبلا در ساز کمانچه و ویولن استفاده شده ولی در سازهای مضرابی مثل تار و سه تار نبوده است. من متوجه شدم تار هم این قابلیت را دارد و حتی براســاس تکنیک «پیتزیکاتو» برای ارکستر هم قطعه نوشتم. االن دیگر حرکات هــای انفرادی نوازندگی در ســاز تــار را می توانیم در گروه نوازی هم استفاده کنیم تا صدادهی ارکستر ایران متنوع تر شود. تکنیک های نوازندگی برای ساز یک بــاره خلق نشــده. نوازنده ها به مــرور آن را خلق کرده و ســازها را تکامل داده اند. تکامل فقط تغییر شــکل ظاهری ســاز نیست. کل تاریخ موســیقی از گام هایی بوده که توسط افراد برداشته شده و کسی یک باره پرشی نکرده است.»

آلبوم جديد در ماهي كه پيش روست، به انتشار درخواهد آمد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 6 تیر 1394 - 11:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتشار اثر در این روزگار، مانند جهاد در موسیقی است | موسیقی ما