برنامه یاد بعضی نفرات
 
جهان برندی را فراموش کرده است
هیچ‌کس ستاره امریکایی را در متروی نیویورک نشناخت
روز سه شنبه 14 جولای خبرگذاری سی ان ان گزارش کرد برندی نروود (Brandy Norwood)، ستاره پاپ دهه نود در متروی شهر نیویورک آواز خواند و هیچ کس او را نشناخت.

 برندی نروود که بیشتر با نام صحنه‌ای «برندی» شناخته می‌شود خواننده، ترانه سرا و هنرپیشه مشهور امریکایی است که در سال 1994 اولین آلبوم خود را بیرون داد. او بیش از صد جایزه برد و آلبوم‌هایش بیش از 40 میلیون نسخه فروش کرد. «انجمن صنعت ضبط موسیقی» ایالات متحده امریکا او را با فروشی بیش از 10 میلیون دلار یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان ایالات متحده اعلام کرد و یکی از ترانه‌های او که همکاری با «مونیکا» (Monica: خواننده هنرپیشه و تهیه کننده امریکایی) است تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین دوئت ‌های تاریخ موسیقی شد. مجله بیلبور در سال 1999 او را در شمار بیست خواننده برتر پاپ در دهه نود قرار داد و در سال 2010 در شمار 50 خواننده برتر آر اند بی و هیپ هاپ در 25 سال گذشته. نروود یکی از جوان‌ترین هنرمندانی است که برای جایزه گرمی (بهترین هنرمند جدید) نامزد شده‌ و افتخارات بسیاری کسب کرده‌است. او هنرمند تاثیرگذاری است و موزیسین‌های بسیاری بر تاثیر گرفتن از او اعتراف کرده‌اند؛ از جمله ری‌هانا (Rihanna) درباره آلبوم 2007 خود به نام «دختر خوب بد شد» گفته است: «برندی در الهام بخشیدن به این آلبوم بسیار موثر بود. من مدتی که در استودیو مشغول ضبط این آلبوم بودم هر روز به آهنگ «Afrodisiac» (قطعه ای از آثار برندی) گوش می‌کردم. همچنین «جان فروشانته » (John Frusciante)، گیتاریست سابق گروه «رد هات چیلی پپرز» (Red Hot Chili Peppers) از نروود به عنوان «الهام بخش اصلی» گیتارهای آلبوم این گروه در سال 2006 یاد می‌کند.

برندی روز دوشنبه ویدئویی را روی یوتویوب گذاشت که درآن بخش‌هایی از قطعه‌ی «خانه» را در متروی شهر نیویورک می‌خواند (قطعه‌ای از نمایش موزیکال «جادوگر» (The Wiz) در برادوی) این در حالی است که مسافران کاملا به او بی‌توجه هستند و به نظر می‌رسد او را نشناخته‌اند. برندی در ماه اپریل از لس‌آنجلس به نیویورک نقل مکان کرد و به نظر نمی‌رسد با کمبود توجهی که در این شهر با آن مواجه شده مشکلی داشته باشد با این حال در این ویدئو به شوخی از اینکه کسی به او واکنشی نشان نمی‌دهد ابراز ناراحتی می‌کند و می‌گوید «آه خدای من هیچ کس به من توجهی نمی‌کند». او با مردی میانسالی که تنها طرفدار او در مترو است چند کلمه‌ای شوخی می‌کند. مرد مسافر برندی را نصیحت می‌کند که به دنبال استفاده از استعدادش باشد و می‌گوید: «[نیویورک] شهر سردی نیست، و شهری صمیمی است که از تو استقبال خواهد کرد. تو استعداد خوبی داری. پی‌اش را بگیر. همه ما میلیون‌ها بار این را دیده‌ایم. تو باید یک کار متفاوت بکنی»

مجله تایم در واکنش به این ویدئو و در ابتدای گزارش خود نوشت: «به نظر می‌رسد جهان، خواننده و هنرپیشه معروف و برنده‌ی گرمی را که صدر جدول‌های پاپ دهه نود و اوایل دهه بعدی را تسخیر کرده بود فراموش کرده‌است. یا حداقل کسانی که در شهر نیویورک رفت و آمد می‌کنند او را فراموش کرده‌اند.»

سی ان ان نیز در گزارش خود از این اتفاق به ساکنین شهر نیویورک اشاره کرده و اینکه آن‌ها به عدم توجه و بی‌تفاوتی نسبت به پیرامون‌شان معروف هستند و نوشت: هرچند شاید نشناختن برندی به خاطر لباس  کلاه‌داری که پوشیده و عینکش باشد اما وقتی ترانه «خانه» را می‌خواند هم کاملا توسط مسافران نادیده گرفته می‌شود و هیچ کس به او توجهی نمی‌کند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 26 تیر 1394 - 21:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیچ‌کس ستاره امریکایی را در متروی نیویورک نشناخت | موسیقی ما