برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد؛
سندهای معماری و موسیقی در مراحل نهایی هستند
موسیقی ما - جلسه­ی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح پیش­نویس سند معماری و شهرسازی اسلامی-ایرانی برگزار شد.

«محمدحسین ایمانی خوشخو» - رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی-  با اشاره به ضرورت تهیه سند یا راه­حلی برای معماری و شهرسازی گفت: «متاسفانه در معماری و شهرسازی ما آشفتگی و نابسامانی وجود دارد، در این سال­ها بخش مهمی از داشته­های معماری ما از بین رفته و سند معماری و شهرسازی برای نظم و سامان دادن به این آشفتگی، و هماهنگی نهادها و دستگاههای مسوول تهیه شده است.»

ایمانی خوشخو با تاکید بر استفاده از نظرات کارشناسی معماران، استادان و نهادهای مرتبط گفت: «کارگروه ویژه­ای در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت­و­گوهایی نظرات کارشناسی معماران، استادان و نهادهای گوناگون مانند وزارت راه و شهرسازی و صاحبنظران علاقه­مند را جمع­آوری کرد و این پیش­نویس نتیجه این نظرات است. نمی­‌توان گفت این سند صد­در­صد بی­نقص است اما تا اندازه­ی زیادی موثر است و تصویب آن می­تواند یک آغاز برای جلوگیری از آشفتگی در زمینه معماری باشد و با اجرای آن نهادها و بخش خصوصی مرتبط با معماری و شهرسازی با یکدیگر هماهنگ خواهند شد. این سند یا راه­حل می­تواند مانند یک ترمز، نابسامانی و آشفتگی معماری و شهرسازی را متوقف کند تا این وضعیت ادامه پیدا نکند. و سپس با اجرای راهکارهای پیشنهادی سمت و سوی معماری کشور در جهت اهداف مشخص شده که بر پایه ریشه های دینی و ملی هدف گذاری شده تنظیم شود. ساختار سند هم بر اساس ساختار رایج اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده است.»
 
رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «یکی از دلایلی که سبب شده معماری ما به نتیجه نرسد این باور است که در زندگی امروز نمی توانیم معماری گذشته را داشته باشیم و به ناچار تخریب سنت را در دستور کار قرار دادیم در حالی که بسیاری از کشورهای غربی با تخریب سنت به مدرنیته و تجدد نرسیدند بلکه سنت­ها را حفظ کردند. اما ما مکان­ها و معماری گذشته را از بین می‌بریم و به جای آنها فضاهایی فاقد حس تعلق ساخته می‌شود.»
 
ایمانی خوشخو در ادامه گفت: «سند معماری و شهرسازی اسلامی-ایرانی و سند موسیقی مراحل نهایی را برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی طی می‌کنند و کارگروه ویژه­ای نیز برای تهیه­ی سند تئاتر کشور در کمیسیون هنر و معماری شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.»
 
در این جلسه گزارشی از وضعیت معماری و شهرسازی گذشته و معاصر کشور با نمایش تصاویر و کلیات پیش­نویس سند ارائه شد و اعضای کمیسیون هنر و معماری نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1395 - 09:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سندهای معماری و موسیقی در مراحل نهایی هستند | موسیقی ما