برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم یادبود عبدالوهاب شهیدی و علی مرادخانی در خانه موسیقی برگزار می‌شود
موسیقی ما- امروز (26 خرداد) مراسم چهلم درگذشت عبدالوهاب شهیدی و یادبود علی مرادخانی با امضا دفتر یادبود در خانه موسیقی برگزار می‌شود.

زنده یاد استاد عبدالوهاب شهیدی 20 اردیبهشت ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان رسالت تهران درگذشت. عبدالوهاب شهیدی مهر 1301 در میمه اصفهان دیده بجهان گشود. مشوق اصلی او  در موسیقی پدرش بود و فعالیت هنری خود را در دهه 1320 در جامعه باربد با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد و از اواخر دهه 1330 در رادیو تهران مشغول فعالیت شد. از آثار او می‌توان به ضبط رادیویی همراه با ارکستر گل‌ها، آثار آوازی و ارکستری، تکنوازی و همنوازی عود و همچنین بازخوانی ترانه‌های محلی اشاره کرد.
 
استاد شهیدی برای شناساندن موسیقی ایرانی به کشورهایی نظیر فرانسه، آمریکا، انگلستان، آلمان و ... سفرهایی داشته و همچنین برنامه با شکوهی در بزرگداشت مولانا در کشور ترکیه و بر مزار وی اجرا کرد. این هنرمند ارزنده آثار فراوانی را با همکاری گروه پایور و گروه های فرهنگ و هنر وقت نیز انجام داده، همچنین در جشن هنر شیراز کنسرت های متعدد اجرا نمود.
 
علی مرادخانی مدیر موزه موسیقی و معاون امور هنری سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  دوشنبه ۱۷ خردادماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دارفانی را وداع گفت.
 
مرادخانی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران است. وی پس از اتمام تحصیلات خود در سمت‌های مختلف مدیریتی نیز حضور داشته که از آن جمله می‌توان به مدیریت تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵)، مدیریت همکاری‌های سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، مدیریت مرکز آموزش فیلمسازی (۱۳۶۷ تا ۱۳۶۹)، مشاور معاون سیاحتی و زیارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۹ تا ۱۳۸۳)، مدیر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷)، مدیریت موزه موسیقی (۱۳۸۷ تا کنون) اشاره کرد.
 
 
مراسم چهلم درگذشت عبدالوهاب شهیدی و یادبود علی مرادخانی با امضا دفتر یادبود با رعایت پروتکل های بهداشتی چهارشنبه 26 خرداد از ساعت 16 تا 18 در حیاط خانه موسیقی ایران واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده پلاک 270 برگزار می گردد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 14:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم یادبود عبدالوهاب شهیدی و علی مرادخانی در خانه موسیقی برگزار می‌شود | موسیقی ما