برنامه یاد بعضی نفرات
 
علیرضا امینی (آهنگ‌ساز و پژوهشگر موسیقی) خبر داد
«سیداحمد مراتب» (آوازخوان) میراث زنده‌ی بشری شد
موسیقی ما- «سیداحمد مراتب» (آوازخوان) مشهور و معروف به‌ «درة‌التاج اصفهانی»، عنوانِ میراث زنده بشری را از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آنِ خود کرد. «علی‌رضا امینی» (موسیقی‌دان و فعال فرهنگی و رسانه‌ای) ضمن اعلام این خبر، متنی را در اختیار «موسیقی ما» قرار داده است: 
 
«در آسمان هنر ایران، تک و چندی ستاره درخشیدند که علاوه بر خودشان برای ایران نیز افتخار آفریدند و نورافشانی کردند. این چهره‌ها، میراث جاودان ایران‌زمین‌اند و نه برای ایران، برای تمام جهان فرهنگی ما میراث زنده بشری‌اند.

علاوه بر تبریک تولد استاد دردانه «احمد مراتب» یادگار استاد تاج و فخر آواز ایران و صفاهان، تلاش عاشقانه‌ی من به‌ثمر نشست و توانستم نام و میراث استاد احمد مراتب را به‌عنوان میراث زنده بشری در وزارت میراث فرهنگی ثبت کنم که در این مسیر از حمایت «بهروز وجدانی» نهایت سپاس را دارم و بزرگان دفتر میراث آقایان دکتر پورعلی، دکتر سجودی و گودرزی و بانو حدادی که ضرورت بود این نام‌ها در این مسیر عاشقانه و هنرمندانه ذکر شود و ماندگار باشند.
 
استاد احمد مراتب! تولد شما برای همه ما مبارک است و پیشکش وجودتان تصویر لوح ثبتی نام و هنر حضرتعالی باشد تا ایران و جهان بدانند به‌همت وزارت میراث فرهنگی ایران و من، علی‌رضا امینی، نام و هنر شما با عنوان میراث زنده بشری برای ایران و ایرانیان در سال ۱۴۰۰ و شروع قرن جدیدمان ثبت و به تاریخ فرهنگ ما حک شد».
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 13:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سیداحمد مراتب» (آوازخوان) میراث زنده‌ی بشری شد | موسیقی ما