برنامه یاد بعضی نفرات
 
جهت معرفی و شناساندن موسیقی اصیل ایرانی
سعید فرج‌پوری موسیقی قاجار را در کانادا روی صحنه می‌برد
موسیقی ما- سعید فرجپوری (آهنگ‌ساز نام‌دار و نوازنده‌ی کمانچه) به همراه امیر کوشکانی ( تار) و هامین هنری (تنبک) جهت معرفی و شناساندن موسیقی اصیل ایرانی در کانادا به اجرای برنامه می‌پردازند. این برنامه شامل تور اجرای کنسرت در شهرهای ونکوور و ویکتوریا (۹ و ۱۰ جولای) و همچنین در شهرهای تورنتو و مونتریال (۱۷ و ۱۸ اگوست) خواهد بود.

در این برنامه قطعات موسیقی کلاسیک ایرانی (پیش درآمد، چهارمضراب، رنگ) و تصانیف قدیمی به شکل همنوازی و همخوانی اجرا می‌شود. بیشتر این آثار مربوط به یک‌صد سال گذشته (اواخر دوره قاجار) است.

موسیقی در ایران پیشینه ای  دیرینه دارد. ایران بدلیل برخورداری از تمدن دیرپا و تنوع قومی خاستگاه غنی انواع موسیقی بوده است. موسیقی سنتی یا همان موسیقی کلاسیک ایران جزو کهن‌ترین سبک‌های موسیقایی از دوران باستان تا به امروز است.

این موسیقی شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها و آوازهاست که از قرن‌ها پیش تا به امروز سینه به سینه در میان مردم ایران جریان داشته و به عنوان یکی از مولفه‌های فرهنگ و هنر ایرانی به شمار می‌رود.

بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، یونان متاثر از این موسیقی است و هر کدام به سهم خود تاثیراتی در شکل گیری این موسیقی داشته‌اند.
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 11:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سعید فرج‌پوری موسیقی قاجار را در کانادا روی صحنه می‌برد | موسیقی ما