برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از هشت سال
علی رهبری ارکسترهای پنج شهرِ چین را رهبری می‌کند
موسیقی ما-پنج شهر کشور چین از علی رهبری (آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی) به عنوان رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک دعوت کردند.

آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی، سال ۱۳۹۴ به ارکستر فیلارمونیک چین در پکن دعوت شد، پس از این کنسرت نیز ارکستر فیلارمونیک چین که یکی از مشهورترین ارکسترهای جهان است، در تهران حضور پیدا کرد و همراه با ارکستر سمفونیک تهران که زیر نظر علی رهبری ارتقا یافته بود، در تالار وحدت کنسرتی را برگزار کرد.
 
پس از این کنسرت، ارکستر سمفونیک تهران نیز به چین دعوت شد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی این ارکستر را با همراهی فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان به چین اعزام کرد. پس از این رویداد هیچگاه ارکستر سمفونیک تهران به چین دعوت نشد.
 
علی رهبری بعد از آن یک بار دیگر با ایوو پوگورلیچ نوازنده برجسته پیانو برای کنسرت‌هایی به کشور چین دعوت شد که آن کنسرت‌ها به دلیل پاندمی کرونا لغو شدند.
 
اکنون علی رهبری در کنار والری گرگیف سمت رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه را بر عهده دارد و پنج شهر مختلف کشور چین از این آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی به عنوان رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک دعوت کردند که اقدامی بی‌سابقه است.
 
قرار است علی رهبری در کنار چندین سولیست بین‌المللی، رهبری ارکسترهای پنج شهر چین، ارکستر سمفونیک نانچانگ (Nanchang Symphony orchestra)، ارکستر فیلارمونیک هانگزو (Hangzhou Philharmonic orchestra)، ارکستر سمفونیک شنسهن (Shenz hen Symphony orchestra)، ارکستر سمفونیک کنینگ داوو (Qingdao Symphony, orchestra) و ارکستر فیلارمونیک ووهان (Wuhan Philharmonic Orchestra) را بر عهده بگیرد که این برنامه‌ها از اواخر شهریور امسال آغاز خواهند شد.
 
علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او در اتریش با نام الکساندر مشهور است و پیش از این نیز سمت رهبر دایم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد برعهده داشته است.
 
او مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا را نیز عهده‌دار بوده است.
 
این آهنگساز با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 13:49

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی رهبری ارکسترهای پنج شهرِ چین را رهبری می‌کند | موسیقی ما