برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخنرانی کیوان ساکت
آیین رونمایی از کتاب‌های موسیقی «پرواز» و «خیال» تالیف مهدی غلامی برگزار می‌شود
موسیقی ما- آیین رونمایی از دوکتاب موسیقی «پرواز» و «خیال» تالیف مهدی غلامی، با حضور هنرمندان دف نواز و اساتید برجسته موسیقی کشور، با عنوان «نَقَراتِ جان» در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
 
در این ویژه برنامه که از ساعت ۱۶ جمعه ۲۳ تیر ماه در سالن سینما تراس چاپلین فرهنگسرای بهمن برگزار می شود، کیوان ساکت، وحید اسدالهی، منصور مرادی، بابک ربوخه، فربد یدالهی، احسان لیوانی، اشکان مرادی، رامین کلیایی و زانیار حسامی حضور خواهند داشت و همنوازی ۵۰۰ دف نواز مدعو از سراسر کشور درکنار هنرجویان این ساز، آغازگر این گردهمایی خواهند بود.
 
پخش ویدیوکلیپ معرفی دوکتاب مذکور به همراه سخنرانی کیوان ساکت، و همچنین بزرگداشت استاد فقید حسن ناهید، موسیقی‌دان و نوازنده پیش‌کسوت نی، که شامگاه ۲۷ بهمن سال ۱۴۰۱ درگذشت، ازدیگر بخش‌های این برنامه است.
 
نویسنده کتاب «پرواز» بیشتر سعی دارد، هنرجویان دف را با مقوله مهم «همنوازی» با دیگر سازها و ضرباهنگ مترونوم آشنا کند. این نویسنده همچنین در نوشتار دیگر که «خیال» نام دارد،کوشیده تا با بهره گیری از نواها و سازهای ملودیک که توسط اساتید موسیقی های نواحی، مقامی وکلاسیک ایرانی نواخته شده است، در قالب نوشتاری(نت) و شنیداری (لوح فشرده) تکنیک های دشوارتر و درک ریتمیک، دو نوازی و گروه نوازی را به هنرجوی ساز دف آموزش دهد.
 
حضور هنرجویان دف نواز به همراه (ساز دف)در این گردهمایی آزاد است و علاقه مندان برای همنوازی و هماهنگی پیش از برنامه می توانند فرهنگسرای بهمن تماس حاصل کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 17:09

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیین رونمایی از کتاب‌های موسیقی «پرواز» و «خیال» تالیف مهدی غلامی برگزار می‌شود | موسیقی ما