برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی و تنظیم مریم تژده
آلبوم «هزارآوا» با خوانندگی مجتبی عسگری منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم «هزارآوا» با آهنگسازی و تنظیم مریم تژده و خوانندگی مجتبی عسگری شامل ۶ قطعه؛ چهارمضراب مهربانی، آواز به همراهی تار، چهارمضراب شکسته، آواز به همراهی نی، تصنیف هزارآوا و رنگ آفتاب توسط نشر ماهور به بازار موسیقی آمد. در این اثر مریم تژده (تار)، زمان خیری، وفا مصباحی (نی)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، کامران یعقوبی (تمبک) و پویا سرایی‌ (سنتور) نواخته‌اند.
 
آلبوم «هزارآوا» بر دو بخش گروه‌نوازی و ساز و آواز استوار است. طراحی و آهنگسازی این آلبوم در یک زمان مشخص شکل گرفته است اما ضبط آثار گروه طی چند سال (پیش از ۱۳۹۶) انجام شده و بخش ساز و آواز این آلبوم سال ۱۴۰۱ ضبط شده است.
 
مریم تژده، آموختن موسیقی را از سال ۱۳۷۰ در هنرستان موسیقی با ساز تار آغاز کرد. وی فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی و دانش‌آموخته‌ دانشکده‌ هنر و معماری و دانشگاه هنر تهران است. تژده در ابتدا زیر نظر استاد فریبرز عزیزی و در ادامه به‌ ترتیب از حضور استادانی همچون هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، داریوش طلایی و داریوش پیرنیاکان بهره برده است.
 
تدریس در دانشگاه هنر تهران (به مدت ۱۲ سال)، تدریس در هنرستان عالی موسیقی و هنرستان موسیقی دختران، اجرای کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از ایران از جمله اتریش، مجارستان، یونان، چک، اسلونی، ترکمنستان، فستیوال‌های متعدد موسیقی در کانادا، انتشار آلبوم‌های «این شرح بی‌نهایت»، «نقش‌بندان»، «سه‌گاه افشاری» و بخشی از آلبوم «آواز در سایه» از جمله فعالیت‌های موسیقایی تژده است.
 
تژده برگزیده‌ چندین دوره‌ جشنواره‌ موسیقی است و مقالات متعددی در حوزه‌ موسیقی به چاپ رسانده است. فعالیت‌های نوازندگی و آهنگسازی وی با علاقه به آثار قدما و در حوزه‌ موسیقی دستگاهی شکل گرفته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 12:36

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «هزارآوا» با خوانندگی مجتبی عسگری منتشر شد | موسیقی ما