برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت مرکز موسیقی حوزه هنری
«ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» اثر «محسن نفر» منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» با هنرمندی محسن نفر به همت مرکز موسیقی حوزه هنری رونمایی شد. این مجموعه از جمله مجموعه‌های مهم و ارزشمند این سال‌های موسیقی ایرانی در حوزه معرفی ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی است که به واسطه توانمندی‌های محسن نفر در این عرصه توانسته مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
 
محسن نفر، آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر، مدرس موسیقی و نوازنده تار و سه تار است که از سال ۱۳۶۰ و با تأسیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (حوزه اندیشه و هنر اسلامی) وارد این مجموعه شد. وی در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دو آلبوم «وصل مستان» و «شمس الضحی» را با همکاری حسام‌الدین سراج منتشر کرد که تا امروز به عنوان ابتکاری تازه در موسیقی سنتی و ایرانی می‌درخشند.
 
آلبوم «باغ ارغوان» با صدای سراج و سرپرستی و آهنگسازی محسن نفر، آلبوم «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» و آلبوم «یادیار» و «زار» از دیگر آثار این هنرمند به شمار می‌روند. این هنرمند به موازات خط سیر اصلی اهدافش در موسیقی، فعالیت‌های جسته گریخته زیادی داشته که از جمله آن برگزاری کنسرت با شهرام ناظری در داخل و خارج کشور است. وی همچنین در سال ۱۳۸۵ «گروه موسیقی غوغا» را تشکیل داد و با همان گروه کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور اجرا کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 14:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایرانی» اثر «محسن نفر» منتشر شد | موسیقی ما