برنامه یاد بعضی نفرات
 
با خوانندگی مهیار شادُروان و رهبری امین سالمی
«خلوتگه خورشید» 6 شب اجرا شد
موسیقی ما- «خلوتگه خورشید» (مجموعه‌ای ارکسترال و آوازی) به آهنگسازی و رهبری امین سالمی و خوانندگی مهیار شادروان طی ۶ شب در تالارهای رودکی و وحدت به روی صحنه رفت تا مخاطبان با بیانی هنری و موسیقایی از واقعه عاشورا روبه‌رو شوند. در این اثر از آثارِ شاعران متقدم و متاخر چون محتشم کاشانی، شهریار، صائب تبریزی، اقبال لاهوری،  فواد کرمانی، عمان سامانی و رهی معیری بهره گرفته شده بود و شادُروان با اجرای‌شان نشان داد که به ظرایفِ آوازی و ادبیات آگاه است.

تصنیف «صبح تیره» بر روی شعر محتشم کاشانی، آواز دیلمان، تصنیف «کاروان» مرتضی محجوبی با شعر رهی معیری، تصنیف«خلوتگه خورشید» با شعری از حافظ، مثنوی‌خوانی با ریتم‌های عزاداری بوشهری و برگرفته از فرم تعزیه در موسیقی آوازی، تصنیف «آفتاب خوبان» بر روی شعر حافظ، تصنیف «هوای نینوا» با شعری از استاد شهریار، آواز شوشتری و تصنیفِ «شهیدان خدایی» با شعری از مولانا قطعات این اجرای فاخر که بدعتی در اجراهای آئینی عاشورایی به‌شمار میرود را تشکیل می‌داد.

این سلسله اجراها که با آهنگسازی و رهبری امین سالمی روی صحنه رفت، با استقبالِ مخاطبان عام و خاص روبه‌رو شد و بسیاری از هنرمندان، سیاستمداران، مدیران و شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی به تماشای این اثر هنری_آئینی نشستند.

حمید رضا نوربخش، حمیدرضا عاطفی، عباس سجادی، رضا مهدوی، حجه الاسلام نقویان، محسن نفر، دکتر امیر مهیار تفرشی پور، میلاد کیایی، مهدی شجاعی، فرهاد بشارتی، امیر اسکندری، کیومرث مرادی، فرشاد رستمی، عباس ابوحمزه، سیروس سلیمی، حسین تفنگدار، جواد صادقی، محمد حسین اسماعیلی، محمد ولی‌زادگان، سردار عرب سرخی، مدیران ارشد تولید محتوا و طرح و برنامه سازمان صدا و سیما، استادان دانشگاه، مدیران ارشد صنایع و انرژی، مدیران دستگاه دیپلماسی و بسیاری از فرهیختگان و برنامه‌سازان و مدیران تولید و کارگردانان هنری از این اثر دیدن کردند.

«خلوتگه خورشید» با حمایت  معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی رودکی به روی صحنه رفت. بی‌شک سفارش آثاری ازاین دست از سوی متولیان فرهنگ و هنر می‌تواند به ساخت و تولید آثاری فاخر و در خور اعتنا در عرصه موسیقی آئینی منجر شود و نوید بخش احیای سنت ارزشمند موسیقایی تعزیه_آواز را در عرصه موسیقی کشور باشد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 17:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «خلوتگه خورشید» 6 شب اجرا شد | موسیقی ما