برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از سال‌ها
تدوین پیش‌نویس سند موسیقی به پایان رسید
موسیقی ما- جلسه شورای هنر کشور صبح امروز دوشنبه بیستم شهریور با ریاست محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو و با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) با دستور جلسه ادامه بررسی سند ملی موسیقی کشور برگزار شد و تدوین پیش‌نویس سند موسیقی پس از تعویق ۹ ساله به پایان رسید؛ سندی که می‌تواند در صورت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از سال‌ها مانع از موازی‌کاری‌ها در حوزه موسیقی شود و دوراهی‌ها را شفاف‌سازی کند. 
 
اسماعیلی در این نشست از تدوین و بررسی سند ملی موسیقی خبر داد و گفت: همانطور که وعده داده بودیم با همکاری صمیمانه اعضای شورای هنر، فرایند تدوین و بررسی سند ملی موسیقی در این شورا امروز به پایان رسید و با انجام ویرایش نهایی برای تصویب و ابلاغ به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود. این سند مبتنی بر اندیشه، آرا و فتاوای فقهی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و بر ارتقای فضای موسیقی انقلاب و پیراستن از آسیب‌های موجود استوار شده است. تاکنون همه دستوراتی که در این شورا مصوب شده، به مرحله اجرا رسیده است و نقاطی که نیاز به بازتعریف دارد شناسایی و در حال پیشرفت است. به طور کلی سعی شده مصوبات شورای هنر با سایر بخش‌های تصمیم‌گیری در کشور هماهنگ باشد و خارج از سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نباشد.
 
وزیر فرهنگ به نظر اعضای شورای هنر در فراهم کردن زمینه ورود نخبگان و برگزیدگان جشنواره‌ها به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند از نقاط تحول در وضعیت فرهنگی و علمی کشور باشد.
 
او در پایان تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم یک دبیرخانه اجرایی و ستاد عملیاتی هماهنگی اجرا با همکاری نهادهای اصلی کشور و خانه موسیقی زیر نظر شورای هنر تاسیس شود تا مصوبات این شورا توسط آن و با تشکیل ستاد احتمالی پیگیری شود.
 
در جلسه امروز شورای هنر بخش هفتم سند ملی موسیقی با عنوان الزامات اجرایی از سوی اعضای شورا بررسی شد.
 
در بخشی از این سند آمده است: مسئولیت اجرایی‌سازی سند ملی موسیقی بر عهده کمیته تخصصی این سند است که پس از این شورای ملی موسیقی کشور نامیده می‌شود. ریاست این کمیته بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این کمیته شامل معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون صداوسیما، معاون وزیر علوم و آموزش و پرورش، نمایندگان و اساتید حوزه علمیه، مدیران سه نهاد موسیقی کشور شامل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز موسیقی حوزه هنری و دفتر موسیقی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است. پنج نماینده از میان اصناف، دانشگاهیان و چهره‌های برجسته حوزه موسیقی به پیشنهاد وزیر فرهنگ از دیگر اعضای این شورا خواهند بود.
 
حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، محمدرضا جعفری جلوه مشاور رییس سازمان صداوسیما، محمدرضا حسنایی رییس دانشگاه هنر، محمدحسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی رجبی دوانی پیشکسوت هنرمند هنرهای تجسمی در این جلسه حضور داشتند و نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.
 
پیش از این مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی نهایی متن پیش‌نویس سند موسیقی توسط شورای هنر خبر داده بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 14:42

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تدوین پیش‌نویس سند موسیقی به پایان رسید | موسیقی ما