برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگ‌سازی «میدیا فرج‌نژاد»
پروژه و آلبوم «تار و تاریخ» دو مدال طلا از گلوبال موزیک اواردز دریافت کرد
موسیقی ما- پروژه و آلبوم «تار و تاریخ» با آهنگ‌سازی «میدیا فرج‌نژاد» که تولید آن دو سال طول کشیده، در مسابقه جهانی «گلوبال موزیک اواردز» به کسب دو مدال طلا نائل شد. همچنین کمپانی «نغمه سازان» به عنوان ناشر بین‌المللی و مدیر توسعه این اثر موفق به کسب مدال طلا در بخش بهترین موسیقی فولک معاصر شده است.
 
میدیا فرج‌نژاد آهنگساز و مدیر پروژه «تار و تاریخ» درباره این اتفاق نوشته است:
 
«بیش از دو سال است که هم‌قدم شدیم و همراه برای ثبت پروژه «تار و تاریخ.» فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در طی این مسیر جز مهربانی و بردباری و عشق، از همکاران و دوستانم ندیدم.
 
امروز باخبر شدم که آلبوم «تار و تاریخ» موفق به کسب دو مدال طلا در بخش بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر ایرانی از رقابت بزرگ بین المللی گلوبال موزیک اواردز شد. همچنین کمپانی نغمه سازان به عنوان ناشر بین المللی و مدیر توسعه این اثر موفق به کسب مدال طلا در بخش بهترین موسیقی فولک معاصر شد. رقابتی که امسال بیش از بیست هزار شرکت کننده داشته است.
 
این دستاورد متعلق به همه کسانی است که طی این مدت به گونه‌ای خستگی‌ناپذیر تلاش کردند. احمد میرمعصومی و پویا پایور در بخش صدابرداری و میکس و مسترینگ ساعت‌ها و روزها تلاش کردند که بهترین کیفیت ارائه شود.
 
دوستان خواننده و نوازنده‌ام، خستگی دورترین راه‌ها را به جان خریده‌اند تا کنار مجموعه باشند و هنرشان را با شما تقسیم کنند.
 
موسسات و آموزشگاه‌های موسیقی در شهرهای مختلف که هر کدام با پشتکاری مثال زدنی چراغ راهمان در استان‌های ایران بودند. شاعران و ادیبان عزیزی که برای این مجموعه سرودند و با کلامشان مفتخرم کردند. میلاد فاتحی گرافیست آلبوم که در بدترین شرایطش هم کار را زمین نگذاشت.
 
مشاوره‌های دقیق و زحمات فراوان موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین که یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های نشر بین‌الملل هستند.
 
مرتضی حاج محمدی عزیزم که لحظه به لحظه به عنوان کارگردان بخش تصویر کنارم بود و زحماتش غیرقابل جبران است.
 
خوشحالم که برای این پروژه کمک مالی هیچ ارگان و نهادی را نپذیرفتم و آنچه به عنوان پروژه تار و تاریخ می‌شنوید و می‌بینید کاملا مستقل تولید و ارائه شده و خواهد شد.
 
در پایان امیدوارم این دستاورد حتی برای چند ثانیه باعث ایجاد لبخند روی لبانتان شود که هیچ مقام و مرتبه و جایزه‌ای به اندازه لحظه لبخند شما برایم مهم نیست.»
 
پروژه «تار و تاریخ» از حدود دو سال پیش با مدیریت و آهنگسازی مدیا فرج‌نژاد کار خود را آغاز کرده است. در این پروژه صدها اثر موسیقی برای بناهای تاریخیِ کشورمان تولید و بخشی از این آثار تاکنون منتشر شده است. در «تار و تاریخ» ابتدا بناهای تاریخی کشورمان انتخاب می‌شوند و سپس میدیا فرج‌نژاد براساس حال و هوای هر بنا و جغرافیای آن، اقدام به ساخت موسیقی می‌کند. برای اجرای هر قطعه از نوازندگان و خوانندگان مختلفی از سراسر ایران استفاده می‌شود.
 
مسابقه بین‌المللی گلوبال موزیک اواردز برندگان خود را در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده و براساس آنچه روی سایت این مسابقه بزرگ اعلام شده؛ مدال طلا در بخش بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر به پروژه «تار و تاریخ» رسیده است.
 
امسال حدود ۲۰ هزار هنرمند موسیقی از سراسر جهان در رویداد گلوبال موزیک اواردز شرکت کرده‌اند و پروژه «تار و تاریخ» توانسته دو مدال طلا برای کشورمان در رویدادی معتبر و بین‌المللی کسب کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 11:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پروژه و آلبوم «تار و تاریخ» دو مدال طلا از گلوبال موزیک اواردز دریافت کرد | موسیقی ما