موسیقی ما - پروژهی «عصیان» با همت میدیا فرجنژاد شکل گرفته و دومین گامِ این پروژه قطعهی «پرسه» است. به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی پروژهی «عصیان»، میدیا فرجنژاد نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی پروژهای با عنوان «عصیان» طراحی کرده که قرار است قطعههای آن به صورت تدریجی منتشر و در اختیار علاقهمندان قرار گیرد.
این پروژه شامل چندین قطعهی موسیقی با محوریت تار است که به صورت صوتی و تصویری ضبط و به تفکیک منتشر میشود. در نهایت هم همهی این آثار در قالب آلبومی به بازار ارائه خواهد شد.
نخستین گام این پروژه قطعهی «تارَنگ» بود که پیشتر به صورت صوتی و تصویری منتشر شد و اکنون دومین قطعه از این پروژه با عنوانِ «پرسه» منتشر میشود. این قطعه در آواز اصفهان نواخته شده و صدابردارش پیمان توسلی است.
آثاری که در قالب پروژهی «عصیان» ساخته می شوند، سعی در ایجاد فضایی موسیقایی مبتنی بر نغمات موسیقی اصیل ایرانی اما با رویکردی امروزی و نگاهی نوگرایانه را دارد .
بهزاد عبدی از آهنگسازان مطرح موسیقی ، یادداشتی برای قطعهی «پرسه» نگاشته که متن این یادداشت به این شرح است:
«قطعهاى كه مثل رود جارى است، زلال است، نُتهايش ديدنىاند و پر از تصاويرى است بى بديل از ذهن سيال و چه بسا طغيانگر آهنگساز و نوازنده آن.
اين رود حتما به بى نهايت مىرسد و ابدى است و تا دريا، درياست اين رود به او مىپيوندد. جرعهاى از اين رود نيوش كنى مست مىشوى و همراهش مىشوى.
قطعه فرم مستحكمى دارد و در عين حال منعطف. ايستاده بر سكوى كهن به آينده نظاره مىكند و از حالات و رفتار موسيقى نو كه همانا تصورات زيباى نوازنده است سرچشمه مىگيرد.
تكنيك اجرايى آن استفاده كمتر از دست راست (مضراب است) و چه خوب كه از قلب فرمان مىگيرد.
درود بر ميدياى عزيز كه همواره خلاق است و طغيانش حتى در آرامشش هويداست».
این پروژه شامل چندین قطعهی موسیقی با محوریت تار است که به صورت صوتی و تصویری ضبط و به تفکیک منتشر میشود. در نهایت هم همهی این آثار در قالب آلبومی به بازار ارائه خواهد شد.
نخستین گام این پروژه قطعهی «تارَنگ» بود که پیشتر به صورت صوتی و تصویری منتشر شد و اکنون دومین قطعه از این پروژه با عنوانِ «پرسه» منتشر میشود. این قطعه در آواز اصفهان نواخته شده و صدابردارش پیمان توسلی است.
آثاری که در قالب پروژهی «عصیان» ساخته می شوند، سعی در ایجاد فضایی موسیقایی مبتنی بر نغمات موسیقی اصیل ایرانی اما با رویکردی امروزی و نگاهی نوگرایانه را دارد .
بهزاد عبدی از آهنگسازان مطرح موسیقی ، یادداشتی برای قطعهی «پرسه» نگاشته که متن این یادداشت به این شرح است:
«قطعهاى كه مثل رود جارى است، زلال است، نُتهايش ديدنىاند و پر از تصاويرى است بى بديل از ذهن سيال و چه بسا طغيانگر آهنگساز و نوازنده آن.
اين رود حتما به بى نهايت مىرسد و ابدى است و تا دريا، درياست اين رود به او مىپيوندد. جرعهاى از اين رود نيوش كنى مست مىشوى و همراهش مىشوى.
قطعه فرم مستحكمى دارد و در عين حال منعطف. ايستاده بر سكوى كهن به آينده نظاره مىكند و از حالات و رفتار موسيقى نو كه همانا تصورات زيباى نوازنده است سرچشمه مىگيرد.
تكنيك اجرايى آن استفاده كمتر از دست راست (مضراب است) و چه خوب كه از قلب فرمان مىگيرد.
درود بر ميدياى عزيز كه همواره خلاق است و طغيانش حتى در آرامشش هويداست».
دیدگاهها
بسیار زیبا بود و لذت بردم . مدت ها باود تار خوب نشنیده بودم
از وقتی دانلود کردم 100 بار شنیدم . خیلی خوووبه
حس و حال خوبی داشت و نغمه پردازی زیبا . ایراد قطعات جدید تار نداشتن ملودیه و این قطعه این ایراد بهش وارد نیست . امیدوارم بیشتر از این دست کارها بشنویم
ای یار ای یاره زیبا ...تو هستی بهترین یاوره من......اگگگگگر تو نباشی من هم نیستتتتتم ای یار ای یاره زیبا ... تو هستی بهترین یاوره من......اگگگگگر تو نباشی من هم نیستتتتتم
درود بیکران بر شما
در یک کلام بینظیر
افزودن یک دیدگاه جدید