نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
پس از انتشار قطعه سهصدایی «بگذریم»، در حضور خوانندهها و عوامل تولید این قطعه عنوان شد؛
مهرزاد امیرخانی: برای مخاطب نسل جدید نمیتوان کار عمیق و مفهومی خواند
موسیقیما – انتشار یک قطعه پاپ با صدای سه خواننده در هفته های گذشته، بازتاب های مختلفی را در فضای مجازی داشت.
به گزارش «موسیقی ما»، تک آهنگ «بگذریم» با صدای مهرزاد امیرخانی، آرمان امامی و شهاب مظفری در هفته های گذشته در سایت «موسیقی ما» منتشر شد و بازخوردهای مختلفی را در پی داشت و با توجه به سابقه و رزومه وانندگان این اثر، استقبال جالب توجهی نیز از آن شد.
مهرزاد امیرخانی و آرمان امامی که از ماه هاست به عنوان چهره های مورد حمایت شرکت «ترانه شرقی» آثارشان را روانه بازار موسیقی کشور کرده اند، در جدیدترین فعالیت خود قطعه «بگذریم» را با شهاب مظفری (خواننده جوانی که در یکی دو سال اخیر به خوبی توانسته آثارش را به گوش مخاطبان موسیقی برساند)، در فضای مجازی منتشر کردند و انتشار این اثر بهانه ای بود تا سراغ این هنرمندان برویم و درباره روند فعالیتهای این روزهایشان گپ بزنیم.
در روز برگزاری این میزگرد، شهاب مظفری به دلیل یک قرار کاری نتوانست در محل گفتگو حاضر شود و متن حاضر حاصل گفتگوی دو ساعته خبرنگار سایت «موسیقی ما» با مهرزاد امیرخانی، آرمان امامی و فرشاد یزدی (تنظیم کننده این اثر) است.
مهرزاد: فکر کنم منظور آرمان این است که همه مجبورند اینگونه کار کنند و هرکس می آید کار جدید کند دو قدم به عقب میرود.
مهرزاد: ما خیلی وقت است با همدیگر کار می کنیم و شاید بعضی وقت ها یک جای کوچکی را یک نفرمان نظر بدهد که تغییر بدهیم و چون زمان زیادی با هم هستیم، فرشاد که از اول میزند، خوب می داند که من یا آرمان چه فرمی را دوست داریم و از اولش در چارچوب خودمان کار کردیم.
به گزارش «موسیقی ما»، تک آهنگ «بگذریم» با صدای مهرزاد امیرخانی، آرمان امامی و شهاب مظفری در هفته های گذشته در سایت «موسیقی ما» منتشر شد و بازخوردهای مختلفی را در پی داشت و با توجه به سابقه و رزومه وانندگان این اثر، استقبال جالب توجهی نیز از آن شد.
مهرزاد امیرخانی و آرمان امامی که از ماه هاست به عنوان چهره های مورد حمایت شرکت «ترانه شرقی» آثارشان را روانه بازار موسیقی کشور کرده اند، در جدیدترین فعالیت خود قطعه «بگذریم» را با شهاب مظفری (خواننده جوانی که در یکی دو سال اخیر به خوبی توانسته آثارش را به گوش مخاطبان موسیقی برساند)، در فضای مجازی منتشر کردند و انتشار این اثر بهانه ای بود تا سراغ این هنرمندان برویم و درباره روند فعالیتهای این روزهایشان گپ بزنیم.
در روز برگزاری این میزگرد، شهاب مظفری به دلیل یک قرار کاری نتوانست در محل گفتگو حاضر شود و متن حاضر حاصل گفتگوی دو ساعته خبرنگار سایت «موسیقی ما» با مهرزاد امیرخانی، آرمان امامی و فرشاد یزدی (تنظیم کننده این اثر) است.
- * از آخرین گفتگوی مهرزاد امیرخانی با یک رسانه رسمی، مدت زمان زیادی گذشته است. دلیل این سکوت چیست؟ آیا از شرکت به شما اعلام شده گفتگو نکنید یا خودتان تصمیم گرفتهاید از فضای رسانهای و حواشی که اطراف شما زیاد هم بود فاصله بگیرید؟ از مرتضی پاشایی بگیر تا حواشی دیگر.
- * حواشی مربوط به مرتضی پاشایی هم تقریبا تمام شده و با وجودی که یاد و آثارش هنوز در بین دوستدارانش زنده مانده، موج حواشی ناخواسته آن آرام آرام از جامعه ایرانی در حال گذر است. این روزها درمورد مرتضی چه فکرهایی به ذهنت میرسد و چه احساسی داری؟
- * به فصل جدید فعالیت های تو میرسیم. از زمانی که شرکت ترانه شرقی رسما اعلام کردند که تو و آرمان و چند نفر دیگر قرار است ستارههای جدید این شرکت باشند، آرام آرام روال انتشار کارهای شما خیلی جدیتر و منظم تر ادامه پیدا کرد. این همکاری از کجا شروع شد و چگونه شکل گرفت؟ چه صحبتها و سرفصلهایی باهم تعیین کردید که براساس آنها جلو میروید و قرار است به کجا ختم شود؟
- * ماجرای همکاری با «آرمان امامی» از کجا و چگونه شروع شد؟ هیچوقت درمورد آن حرف نزدی...
- * آرمان، خودت هیچوقت تا قبل این اتفاق به خوانندگی به صورت مستقل فکر کرده بودی و تا قبل پیشنهاد آقای رجبپور روی آن متمرکز بودی؟
- * یعنی قبل آن هیچوقت به فعالیت مستقل فکر نمی کردی؟
- * مهرزاد، از وقتی که وارد همکاری با شرکت ترانه شرقی شدی فکر میکنی به آرزوهای بزرگت با آن ها برسی؟
- * موضوعی که از همان ابتدا در مورد مهرزاد امیرخانی بوده و هست برچسب «ترانه سرای موفق بازار پاپ» است که آنقدر در جامعه مخاطبان موسیقی بزرگ شده که خیلی کار را برای خواندن تو سخت می کند. تجربه های نیمه موفق چهره هایی چون اهورا ایمان، امیر ارجینی، حسین صفا، افشین یداللهی و ... نیز مزید بر علت است که به هرحال دور زدن این برچسب و استفاده از برچسب دیگری مثل خواننده شدن روی آن را سخت تر می کند. ولی شاید کمتر کسی بداند که تو از ابدتا با مقوله خوانندگی وارد حوزه صدا شدی و اصولا یک خواننده قدیمی هستی. خودت نسبت به این موضوع چه نگاهی داری؟
- * فکر نمی کنی بخاطر پیشینه این ماجرا است؟ در سالهای گذشته آنقدر همه چیز ضعیف بوده، طبیعی است که نگاهها منفی شده باشد.
- * آرمان، فضای ملودی های این روزهای بازار پاپ انقدر به هم نزدیک و شباهتها زیاد شده که شاید اگر صدای وکال نباشد هیچوقت نمیتوانی تشخیص بدهی که این کار را چه کسی ساخته است. از آنجایی که تو ساختن ملودی این مجموعه را به عهده داری، به نظرت این روند از کجا شروع شده؟ این روند شباهتهای عجیب و غریب و خسته کننده و تکراری بازار پاپ از کجا شروع شد که در موقعیت کنونی به اینجا رسیده ایم؟
مهرزاد: فکر کنم منظور آرمان این است که همه مجبورند اینگونه کار کنند و هرکس می آید کار جدید کند دو قدم به عقب میرود.
- * نظرات به نظرم زیاد هم دور از واقعیت نیست و این عدم ریسک پذیری چهره های جدید باعث شده کمتر پدیده ای را در سالهای اخیر در بازار موسیقی شاهد باشیم. منظورم از پدیده، چهره هایی مثل بنیامین و فریدون در سالهای ابتدایی دهه هشتاد بود که به یک باره سبک و استایلی جدید را معرفی کردند و همه جا شنیده شدند. این عدم ریسک پذیری را دلیل افت و درجا زدن موسیقی در این سالها نمی دانی؟
- * حرف تو را با یک ادبیات دیگر میزنم. احساس می کنم منظورت این است که سلیقه مخاطب خیلی از عمق به سطح آمده است. شاید کاری را یک بار گوش می کنند و حوصله ندارند بار دیگر برگردند و به سراغ آلبوم بعدی میروند.
- * داری درباره سلیقه نزول پیدا کرده مخاطب موسیقی، بی حوصلگی و سردرگمی هایش در انتخاب موسیقی حرف می زنی. مخاطبی که کمتر به بحث های محتوایی آثار توجه دارد و عمدتا در تلاش است لحظات شاد و اکتیوی را با یک اثر بگذراند.
- * فرشاد یزدی به عنوان یک موزیسین در این مورد شاید حرف های جالبی داشته باشد.
- * هر سه تقریبا در حال محکوم کردن نسل جدید مخاطب موسیقی هستید در حالی که مسائل محتوایی هم در کمتر شدن موج موسیقی و همه گیری آن قطعا تاثیر داشته. مثلا خود تو فرشاد. فکر نمیکنی فضای تنظیمها در دوره کنونی تا حدودی بیشتر از مباحث محتوایی و کیفیت، در پی بوجود آوردن فضایی ب روز تر و مدرنتر شده و روح ملودی را از بین برده؟
- * به مبحث اصلی گفتگویمان برسیم. تراک آخری که کار کردید. قطعه «بگذریم»، با صدای مهرزاد، آرمان و شهاب مظفری. تولید این اثر از کجا استارت خورد و پیشنهاد این همکاری با سه خواننده در یک اثر چگونه بوجود آمد؟
- * چه شناختی از شهاب و کارهایش داشتید که توانستید در ملودی ات تقریبا به جایی برسی که هر سه صدا را قوی نشان بدهی. به نظر کار سختی می آید.
- * مهرزاد، تو چه شناخت قبلی از شهاب داشتی؟
- * کلا هم کارش خوب است و به نظرم کارهایش به مرور شنیده می شود و قابلیت های خوبی دارد.
- * فرشاد، شما هم نظرت را درمورد شهاب بگو تا درمورد تنظیم این اثر صحبت کنیم.
- * من فکر میکنم یک مقدار نظر سه نفر را برای تولید یک اثر جلب کردن، کار سختی است.
مهرزاد: ما خیلی وقت است با همدیگر کار می کنیم و شاید بعضی وقت ها یک جای کوچکی را یک نفرمان نظر بدهد که تغییر بدهیم و چون زمان زیادی با هم هستیم، فرشاد که از اول میزند، خوب می داند که من یا آرمان چه فرمی را دوست داریم و از اولش در چارچوب خودمان کار کردیم.
- * و مبحث آخردر مورد آینده صحبت کنیم. من همه این اتفاقات را یک پیش زمینه برای رسیدن به هدف اصلی می دانم که آلبوم و کنسرت باشد. شما برنامه ریزی کلانتان درکجاست و چه مسیری را قرار است طی کنید؟
- * فکر می کنم برای این موضوع، آلبوم خیلی مهم و تاثیرگذار باشد.
- * درمورد فضای ترانه «بگذریم» صحبت کنیم. این فضاهای واسوخت و دپرسی، در یک دوره خاص واقعا خیلی گرفت و مورد توجه قرار گرفت. همه به سراغش آمدند ولی در دوره ای دوره دیگر خیلی مورد نقد قرار گرفت و هجمه زیادی به آن شد. در سالهای اخیر باز هم توسط بعضی چهره ها مورد استفاده قرار گرفته است و بار دیگر در حال زمزمه است. تو خودت ترانه سرا هستی، فکر میکنی آیا مخاطب این نسل حوصله شنیدن داستان های عشقی غمگین را در متن ترانههایی که گوش میدهد را دارد؟
- * حواست که هست؟ درمورد دهه هشتادیها صحبت میکنیم.
- * درمورد فضای ترانه هم صحبت کنید و اینکه چه ذهنیتی پشت آن است که «بگذریم» با این فضا آماده شده است.
- * صحبتهای پایانی فرشاد را هم درمورد فضای کار میشنویم.
منبع:
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 23:07
دیدگاهها
ا آرزوی موفقیت روزافزون و دیدن هرچه زودتر آقای امیرخانی و تیم فوق العادشون روی استیج . مخاطبای قدیمی کارای ایشون مخصوصا در زمینه ی خوانندگی خوب میدونن که همه ی دغدغه ی ایشون و تیم حرفه ایشون رضایت مخاطبینشون بوده و هست و روز به روز تو این ماجرا موفق تر و ثابت قدم تر جلو میرن ! امیدوارم روزی برسه که جواب زحمتای چند ده سالشون رو بگیرن و اونجوری که باید و شاید مخاطبینشون رو تو سطوح بالاتر و عمقی تر پیدا کنن
کاش ایشون لطف میکردن و اینقدر ترانه های ضعیف نمینوشتن.کاش جناب لهراسبی لطف میکردن کمتر با ایشون همکاری میکردن...
پاره پاره قلبم عاشق بیچاره قلبم چه بیقراره قلبم!!!!!!!!!!
جناب مهرزاد از محتوا حرف میزنن اینکه نمیشه کار مفهمومی کرد ایشون تو کل ترانه سراییشون که یک کار استخون دار و دارای مفهوم عمیق باشه ننوشتن اونوقت مخاطب و در این زمینه مقصر میدونن.نباید ازش انتظار خاصی داشت.واما سرمایه گذاری شرکت ترانه شرقی روی این دو دوست مون ...به نظرم خواننده هایی به شدت ضعیف و دارای صدای که هیچ گیرایی نداره.یه چیز دیگه این که از طرز لباس پوشیدن دوتامون حتی ادم متوجه میشه نباید انتظار کاراهای مفهومی و عمیق داشت ازشون
چقدم کارای شما مفهوم داره
یک کاره مفهوم دار ندیدم از شما
با ارزوی موفقیت برای اقای امیرخانی و اقای امامی و اقای یزدی...همچنین ارزوی موفقیت برای همه هنرمندان کشور....
افزودن یک دیدگاه جدید