برنامه یاد بعضی نفرات
 
enio
بیورک هم جایزه برد؛
موریکونه، برنده‌ي معتبرترین جایزه موسیقی سوئد

موسیقی ما - انیو موریکونه آهنگساز مشهور فیلم‌هایی چون «خوب، بد و زشت» و «سینما پارادیزو» و بیورک خواننده ایسلندی برندگان جایزه موسیقی پولار شدند.

برندگان این جایزه روز دوشنبه اعلام شدند و در مراسمی در استکهلم جایزه خود را به ارزش یک میلیون کرون دریافت خواهند کرد.

کمیته داوران در مورد موریکونه 81 ساله، گفت:«آهنگ‌ها و تنظیم‌های او هستی ما را یک پله ارتقا داده است، به شکلی که با شنیدن موسیقی‌اش حتی معمولی‌ترین احساساتمان شبیه به صحنه‌ای دراماتیک در فیلمی سینمایی شده است. او موسیقی نوینی را ابداع کرد که تاثیرش بر نیم قرن موسیقی فیلم‌های سینمایی مشهود است، علاوه براین او بر نوازندگان و آهنگسازان پاپ، راک و کلاسیک نیز تاثیر گذاشته است.»

موریکونه تاکنون بیش از 450 موسیقی متن فیلم سینمایی نوشته که از این میان می‌توان به موسیقی فیلم‌های «خوب، بد و زشت» سرجیو لئونه، «تسخیرناپذیران» برایان دی‌پالما، «سینما پارادیزو» جوزپه تورناتوره و «ماموریت مذهبی» رولند جافی اشاره کرد.

موریکونه سال ۲۰۰۷ جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد و تاکنون پنج بار نامزد این جایزه بوده است.

در بیانیه کمیته داوران درباره بیورک، خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده 44 ساله آمده است: «ترانه‌ها و موسیقی بسیار شخصی بیورک تاثیری انکارناپذیر بر موسیقی پاپ و فرهنگ مدرن در کل گذاشته است.»

بیورک سال 2000 در فیلم برنده جایزه نخل طلای کن «رقصنده در تاریکی» به کارگردانی لارس فون‌ تریر بازی کرد. بیورک برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره کن و نامزد اسکار در رشته بهترین موسیقی متن شد.

جایزه موسیقی پولار بزرگترین جایزه بین‌المللی موسیقی سوئد محسوب می‌شود. این جایزه سال 1989 توسط استیگ اندرسون، مدیر برنامه‌های گروه آبا تاسیس شد و معمولا هر سال به یک موسیقی‌دان کلاسیک و یک موسیقی‌دان پاپ اهدا می‌شود.

از برندگان سال‌های گذشته این جایزه می‌توان به خوزه آنتونیو آبرئو، رنی فلمینگ، پینک فلوید، بی.بی. کینگ، لد زپلین، ری چارلز، راوی شانکار، جونی میچل و مستیسلاو روستروپوویچ اشاره کرد.

منبع:‌ خبر آنلاین

تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موریکونه، برنده‌ي معتبرترین جایزه موسیقی سوئد | موسیقی ما