برنامه یاد بعضی نفرات
 
lennon
اگر زنده بود، حالا هفتاد سال داشت (4)؛
روزی كه جان لنون مُرد

موسیقی ما - در سی‌امین سالگرد ترور جان لنون، خواننده بریتانیایی، یك كتاب كه به بیان جزییات مرگ او می پردازد، به بازار آمد.

به نقل از نشنال نیوز، «8 دسامبر 1980: روزی كه جان لنون مُرد» نام كتابی‌ست كه نویسنده آن كیت الیوت گرین‌برگ در آن به هر لحظه كوچك از واقعه‌ای می‌پردازد كه در جریان آن یكی از چهره‌های موسیقی معترض دنیا به قتل رسید.

8 دسامبر 1980 روزی است كه جسد 4 راهبه آمریكایی در السالوادور پیدا شد، رونالد ریگان در حال آماده شدن برای دوره ریاست جمهوری‌اش بود و جان لنون و همسرش داشتند برای مصاحبه با یك شبکهٔ رادیوی آمریكایی برنامه‌ریزی می‌كردند.

در این كتاب نویسنده درباره مارك چاپمن كسی كه با در دست داشتن كتاب مشهور «ناتور دشت» سلینجر به جان لنون نزدیك شد نوشته است. با این حال این نخستین باری نبود كه چاپمن برای كشتن لنون راهی نیویورك شده بود؛ اما در هشتم دسامبر 1980 بود كه او این كار را انجام داد.

با وجود این كه امروز همه می دانند كه 30 سال پیش چه اتفاقی رخ داد، باز جزییاتی كه در این كتاب به آنها اشاره شده برای خیلی از دوستداران جان لنون كه برای مبارزه با سیاست های آمریكا و انگلیس، جنگ ویتنام و حمایت از صلح از شهرتی جهانی برخوردار شده بود، جالب توجه است.

لنون كه ۹ اکتبر امسال 70 ساله می‌شد، خواننده، آهنگساز و شاعر معروف انگلیسی است. او كه در شهر لیورپول انگلیس، در خانواده‌ای کارگری به دنیا آمد، به موسیقی روی آورد و با تشكیل گروه 4 نفرهٔ بیتلز، شهرتی جهانی كسب كرد.

در نظرسنجی از مردم انگلستان در سال ۲۰۰۲، جان لنون مقام هشتم را در بین صد شخصیت بریتانیایی برتر تاریخ، یافت.

امروز هشتم دسامبر سی‌امین سالگرد ترور جان لنون است.

منبع: ایبنا

تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روزی كه جان لنون مُرد | موسیقی ما