برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگوی سایت«موسیقی ما» با خواننده آلبوم 6 عنوان شد:
کنسرتهای «امین رستمی» از شهریورماه آغاز خواهد شد
موسیقی ما – وحید لشکری: حدودا پنج سال پیش و پس از انتشار آلبوم«یاد چشمات» و موفقیتی که داشت همه توقع داشتند که «امین رستمی» حضور پر رنگ تری در عرصه موسیقی پاپ داشته باشد اما فعالیتهای او به انتشار چند قطعه در این سالها محدود شد. در گفتگوی سایت«موسیقی ما» با امین رستمی او علاوه بر بیان نظراتش در مورد آلبوم«یاد چشمات» و «شش» که چندی پیش منتشر شد خبرهایی را نیز درباره شروع کنسرتهایش برای نخستین بار اعلام کرد.
 
  • *توقع آن استقبال خوب از آلبوم «یاد چشمات» را داشتید؟
هر کسی وقتی کاری را شروع می کند تا حدودی به خودش ایمان دارد و دریافت بازخورد خوب به طی کردن صحیح راهها و شرایط دیگری بستگی دارد. فکر میکردم کار موفق باشد ولی تا اینکه اینقدر شنیده شود را انتظار نداشتم.
 
  • *چه نقاط قوتی داشت؟
ملودی ها و شعرها و فضا خیلی راست و با صداقت بود و خیلی درگیر حرفه ای شدن نشد. تفکر ساخت آلبوم خیلی دلی و بیشتر چیزهایی بود که در ذهن خودم می گذشت و خیلی وارد جنبه حرفه ای  نشده بودیم. البته خطا هم زیاد داشتم اما آن موقع به نسبت تجربه خودم و شرایط بازار خوب بود.
 
  • *استفاده از چند ترانه سرا و آهنگساز برای آلبوم اول ریسک نبود؟
من آن زمان در انتخاب ملودی یک مقدار بی تجربه بودم و در اینکه اصلا چه چیزی به صدای من می آید و امین باید چه بخواند. اما اصلا به این چیزها نیست چون شما وقتی یک مجموعه کار را گوش می دهید یا به دل می نشیند یا به دل نمی نشیند. مهم نیست چه کسی ساخته است چرا که خود کار باید حرف برای گفتن داشته باشد. کار کردن با چند نفر هم باعث می شود دچار یک خط تکراری در ملودی ها و شعرها نشوید.
 
  • *در کل رضایت داشتید؟
همان موقع هم فکر میکردم که می توانست بهتر باشد ولی هنوز ترکهایی نظیر «نشونی» یا «منو تو قلبت نگه دار» را گوش می دهم و در حال حاضر هم جای دفاع دارد.
 
  • *برسیم به آلبوم دوم و اینکه چرا پنج سال تا «یاد چشمات» فاصله داشت؟
همه اش تقصیر خودم است ! من خیلی درگیر درونیات خودم بودم و زیاد فکر میکردم و یاد گرفته ام که به جای صرفا فکر کردن باید کار کرد. خیلی فکر میکردم باید چه کنم و به همین جهت عقب افتادم. مثل اینکه شما بخواهید راننده رالی خوبی باشید اما به جای تمرین و حضور در مسابقه فقط فکر کنید. تفکر خوب است اما باید با عمل و نتیجه همراه باشد.
 
  • *از ریسک کردن ترس داشتید؟
بحث ترس نیست و فقط فکر میکردم این راه درست است اما خیلی از اتفاقات وقتی رخ می دهد که شما مشغول و درگیر کار باشید.
 
  • *چه شد که یک تغییر عمده در تیم سازنده آلبوم دوم ایجاد کردید؟
خیلی هم البته عمده نبود. «بهزاد عبداللهی» دوست هفده ساله من است که در  آلبوم اول بود و در سایر کارها نیز حضور پررنگی دارد. دوست داشتم با «مهران خالصی» پس از موفقیت ترک«دلم گرفته» در آلبوم«هشت» و ترک«یاد چشمات» و «منو تو قلبت نگه دار» همکاری داشته باشم که میسر نشد. اتفاق خوب دیگر آلبوم«شش» همکاری من و «کوشان حداد» بود. کوشان در کشور ما جزو تنظیم کننده های کار بلد است و نتیجه کار آنقدر خوب است که سرتان را می توانید بالا بگیرید و بگویید این کار را با کوشان انجام دادیم. در قسمت ترانه اتفاق خیلی خیلی خوب و بزرگ کار کردن با «فرید احمدی» بود.
 
  • *چرا؟
به خاطر اینکه همیشه وقتی یک خواننده وارد کار موسیقی می شود می خواهند بگویند که شبیه یک کسی است. به من می گفتند فضای کارهایت شبیه«فریدون آسرایی» یا «بنیامین بهادری» است در حالیکه اصلا این صحبتها درست نبود. از سوی دیگر به خاطر همین مسائل زیاد به فرید احمدی نزدیک نمی شدم. بالاخره تصمیم گرفتم و به سراغش رفتم و واقعا ترانه سرای حرفه ای است چون کارهای خوبش را به همه می دهد. فکر میکردم کارهای خوبش را به من ندهد در حالیکه اینگونه نبود. شاید کارهایی که از او خواندم را به کسانی که خیلی سال است با هم کار می کنند نداده باشد.
 
  • *تا الان بازخوردی هم دریافت کرده اید؟
من خیلی در معرض دریافت فیدبک ها نیستم اما از طریق تلفن ها و تماس ها و مطالب سایت خودمان استقبال فراتر از چیزی بود که فکرش را می کردم. خوشبختانه زمان انتشار آلبوم از شانس خوبی که داشتم اینترنتها کمی مشکل داشت و با بحران دانلود خیلی رو به رو نشدیم!
 
  • *نسبت کار قبلی چه نقاط ضعف و قوتی داشت؟
نمی دانم نقطه ضعف یا قوت به حساب می آید اما آلبوم«شش» حرفه ای تر جمع شد و دلی نبود. آلبوم شش ابتدا خیلی احساسی و غمگین بود و بعد با جایگزین کردن چند ترک به این مجموعه رسیدم و دوست داشتم ریتمیک تر باشد تا کسی که کارم را گوش می دهد از همه دغدغه ها و مشکلاتی که دارد فارغ شود و موج خوبی را دریافت کند. یکی دیگر از نکاتی که رعایت کردم خط ملودی ها است یعنی ملودی های کاملا رو به جلویی دارد و کنسرتی تر می باشد. همچنین اورتورهای خوبی هم دارد و خودم تمامی آنها را در آورده ام. تنظیم های کوشان و بهزاد عبداللهی و «سیاوش صدری» واقعا خوب بود و از آنها بابت زحماتشان تشکر میکنم.
 
  • *اما یک انتقاد جدی نسبت به «امین رستمی» این است که چرا تا الان کنسرت برگزار نکرده اید؟
آقای «صدرالدین حسین خانی» مدیر اجرایی و تهیه کننده من هستند و هر زمان شرایط را محیا ببینند برنامه برگزار می کنیم. من معتقدم موزیسینی که روی صحنه نرود عزلت نشین و گوشه گیر است. بهترین و مستقیم ترین راه عرضه موسیقی اجرای زنده است و من هم هیچ ضعفی در اجرای زنده ندارم. اما برای نخستین بار می خواهم از طریق سایت«موسیقی ما» این مساله را اعلام کنم که ظرف چند روز آینده تمرین ها را شروع خواهیم کرد و فکر کنم اولین اجرای ما شهریور باشد. از این به بعد در مورد کنسرتها بیشتر خواهید شنید و کسی که آلبوم را می شنود حق دارد که اجرای زنده را نیز ببیند.
 
  • *برنامه برای شهرستانها هم دارید؟
در حال گفتگو با چند برنامه گذار خوب هستیم و اصلا امکان دارد برنامه های شهرستان ما از همین ماه شروع شود.
 
  • *و کلام آخر؟
من همیشه سعی میکنم با مخاطب بی واسطه  و ساده ارتباط برقرار کنم. برخی از تغییر استایل ها انتقاد می کنند و من روند خودم را می روم و به آنها احترام می گذارم چون وجود آنها باعث ادامه فعالیت من و همه موزیسینها است و می خواهم که فرصت بدهند و حمایتشان را کم نکنند تا نتایج خوب حاصل شود.


 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 03:12

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 12:10

امیدوارم که زودتر برگزار بشه چون کار خوبی است

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 13:46

آلبوم شش اصلا در حد "یاد چشمات" نبود. خیلی سطحی تر بود متاسفانه. ترانه ها غیر از بی هوا و خداحافظ تو همه سطحی بودن.

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 18:30

آقا امین خسته نباشید
خلاصه همکاری شما و کوشان حداد باعث شد بعد از چند وقت به چیزی برسم که توی موسیقی روز دنیا دنبالش بودم
ترک بارون فوق العاده دور از تصور بود واقعا تبریک میگم
و در آلبوم بعد منتظر اتفاقات خیلی بهتر هستیم و کوشان هم اگه باشه که خیلی بهتر

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 19:18

از عقایدش تو کاراش خوشم میاد. بیشتر دنبال اینه که کاراش احساس داشته باشه و به دل بشینه تا این که بخواد حرفه ای باشه و به خوبی هم تونسته این کارو تو آلبوم 6 بکنه. مرسی امین رستمی

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 22:58

امین عزیز احساست خیلی قشنگه خیلی دوست داشتنیه من خواننده های زیادی رو تو ایران دوست دارم ولی بدون شک اولین خواننده تو ایران واسه من توئی بعدم یگانه و فرزاد فرزین و رامین بیباک و... راستی البومتو هنوز جایی پیدا نکردم که بخرم و از این موضوع خیلی ناراحتم لطفا دفعه ی بعد با یه شرکت دیگه کار کن به امید روزی که امین رستمی به جایگاه واقعی خودش برسه مرسی

پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 13:47

منتظر کنسرتت هستیم امین جان.

جمعه 24 خرداد 1392 - 02:07

ضمن خسته نباشيد به موسيقي ما

اصلا به همين دليل هست كه امين رستمي و بيشتر از همه خواننده ها قبول دارم..
آهنگ و موزيك بايد به دل بشينه..
بايد آدم و از روزمرگي هاش جدا كنه كه امين رستمي قشنگ بهش اشاره كرده كه حرفه اي بودن تو كارش مهم نيستو من اينو خيلي ميپسندم..
آهنگ بايد دلتو تكون بده.. به وقتشم بايد حرفه اي باشه كه به نظر من واقعا حرفه اي هم بود..
هميشه طرفدار امين رستمي در درجه اول بودم و هستم و خواهم بود..
دمت گرم كه با آهنگهات باعث ميشي بهترين خاطره ها واسمون رقم بخوره..
ولي نميدونم چجور شده كه آلبوم 6 رو ما تو تبريز نيافتيم!! گشتم نبود نگرد نيست.. واسه همين از نت خريدم.. دلم نيومد دانلود كنم..
موفق باشين..

شنبه 25 خرداد 1392 - 21:53

ممنون از موسیقی ما بابت این مصاحبه

یکشنبه 26 خرداد 1392 - 12:29

خیییلی هم خوب..ایشالا بتونیم تو کنسرتشون شرکت کنیم..

پنجشنبه 10 مرداد 1392 - 10:42

اقا امین واقعا اهنگاتون با احساسه و به دل میشینه مخصوصا اهنگ بی هوا. من که هر چی گوش میدم سیر نمیشم. منتظر کنسرت هاتون هستیم.

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 16:45

باسلام،ضمن تشکر از موسیقی ما که این گفتگو رو ترتیب دادن
میخواستم بگم امین رستمی شاهکار کردی بخصوص با اهنگ بارون.
فقط ازت میخوام یه اهنگ تیتراژ بخون تا از این که هستی معروف تر بشی

دوشنبه 20 آبان 1392 - 16:20

آهنگاتون خیلی با احساس و تاثیرگذارن آدمو دیوونه میکنن ، من اول فکر میکردم صدای داریوش با اون قوت و اون شعرای زیبا وآهنگاش خیلی تاثیرگذاره اما با شنیدن صدای شوما و آهنگای زیباتون نظرم عوض شده .... من با آهنگاتون زندگی می کنم ... دم شما گرم امیدوارم هیچ وقت از ادامه دادن کارت خسته نشی

یکشنبه 21 دی 1393 - 12:43

امین جان ممنون
منتظر کنسرت بعدی هستم که حتما بیام

دوشنبه 13 دی 1395 - 14:38

امین جان پس کنسرت بعدیت توی سال 95کی هست منتظریم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرتهای «امین رستمی» از شهریورماه آغاز خواهد شد | موسیقی ما