با خوانندگی حمید خزاعی، آهنگسازی علی ربانیفر و تنظیم بابک شهرکی
آلبوم بیدل منتشر و رونمایی میشود
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «بیداد» با خوانندگی «حمید خزاعی» و آهنگسازی «علی ربانیفر» با تنظیم «بابک شهرکی» منتشر شد. این در حالی است که روز جمعه – ۱۲ آذر- ماه مراسم رونمایی این اثر در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
در این اثر «بابک شهرکی» علاوه بر تنظیم قطعات، ویولون و ویولون آلتو، کمانچه و پیانو نواخته است، «ابراهیم لطفی» ویولون، «کریم قربانی» ویولون سل، «وحید قربانی» کنترباس، «ناصر رحیمی» فلوت، «پاشا هنجنی» نی، «امیرحسین رضا» تار و سه تار، «بیتا ربانی فر» سنتور، «علی پژوهشگر» عود، «عمران فروزش» دف و تنبک نواختهاند. علی ربانیفر نیز دکلمهٔ قطعات را برعهده داشته است.
سیدعلیرضا میرعلینقی در یادداشتی پیرامون این اثر نوشته است: «در عرفِ جاری فضای موسیقی ایرانی با شاخص کلام فارسی واژهٔ آهنگسازی بیشتر به حاصل موفق پیوند موسیقی و کلام با اجرایی شایسته گفته میشده و موسیقی بیکلام درصد اندکی از خواست طبقهٔ موسیقیدان و مخاطب آنها را در برمیگرفته است. این گرایش عمومی از خواستی ریشهدار و تاریخی برمیآید که رسم خنیاگری را پسند انسان پارسی داشته و در ادوار گوناگون اثار بسیاری آفریده که در زمان خود سروده، ساخته و خوانده شده و به سبب فقدان عاملهای ثبت و ضب در همان زمان فراموش شدهاند.»
او در بخشِ دیگر این یادداشت آورده است: «آهنگساز جوان این مجموعه قطعات در این طبع آزمایی وجود نهالی نوپا و ریشهدار ا بز قریحه و استعداد آهنگسازی خود را به معرض نقد و شنود گذاشته است. نعمهها در فضایی همایونی و با درکی قابل تامل از ظرافتهای پیوند نغمه و کلام را نشان میدهند و مهمتر از همه اینکه واژگان و اصوات در تمام قطعات دست در دست و هم پای یکدیگر پیش میروند و این بحث را داشتهاند که از صافی جانبخش تنظیم و ضبط دقیق زیر نظر هنرمند برگزیده بابک شهرکی بگذرند.»
در این اثر «بابک شهرکی» علاوه بر تنظیم قطعات، ویولون و ویولون آلتو، کمانچه و پیانو نواخته است، «ابراهیم لطفی» ویولون، «کریم قربانی» ویولون سل، «وحید قربانی» کنترباس، «ناصر رحیمی» فلوت، «پاشا هنجنی» نی، «امیرحسین رضا» تار و سه تار، «بیتا ربانی فر» سنتور، «علی پژوهشگر» عود، «عمران فروزش» دف و تنبک نواختهاند. علی ربانیفر نیز دکلمهٔ قطعات را برعهده داشته است.
سیدعلیرضا میرعلینقی در یادداشتی پیرامون این اثر نوشته است: «در عرفِ جاری فضای موسیقی ایرانی با شاخص کلام فارسی واژهٔ آهنگسازی بیشتر به حاصل موفق پیوند موسیقی و کلام با اجرایی شایسته گفته میشده و موسیقی بیکلام درصد اندکی از خواست طبقهٔ موسیقیدان و مخاطب آنها را در برمیگرفته است. این گرایش عمومی از خواستی ریشهدار و تاریخی برمیآید که رسم خنیاگری را پسند انسان پارسی داشته و در ادوار گوناگون اثار بسیاری آفریده که در زمان خود سروده، ساخته و خوانده شده و به سبب فقدان عاملهای ثبت و ضب در همان زمان فراموش شدهاند.»
او در بخشِ دیگر این یادداشت آورده است: «آهنگساز جوان این مجموعه قطعات در این طبع آزمایی وجود نهالی نوپا و ریشهدار ا بز قریحه و استعداد آهنگسازی خود را به معرض نقد و شنود گذاشته است. نعمهها در فضایی همایونی و با درکی قابل تامل از ظرافتهای پیوند نغمه و کلام را نشان میدهند و مهمتر از همه اینکه واژگان و اصوات در تمام قطعات دست در دست و هم پای یکدیگر پیش میروند و این بحث را داشتهاند که از صافی جانبخش تنظیم و ضبط دقیق زیر نظر هنرمند برگزیده بابک شهرکی بگذرند.»
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 00:50
افزودن یک دیدگاه جدید