برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیروان بیش‌تر یک موزیسین است تا خواننده
یادداشت بابک ریاحی پور درباره آلبوم جدید سیروان؛
سیروان بیش‌تر یک موزیسین است تا خواننده
موسیقی ما- بابک ریاحی پور: قبل از هر چیز بگویم که آلبوم جدید سیروان خسروی با وجود سبک کاملا متفاوت الکترونیک اش، به این خاطر که همزمان با آلبوم «88» بنیامین به بازار آمده، خواه ناخواه با آن مقایسه می شود.
سیروان خسروی نه به عنوان یک خواننده که به عنوان یک تنظیم کننده در عرصه موسیقی مان مشهور شده است، خب این قضیه اش خیلی فرق می کند، این باعث افتخار است که یک نفر به خاطر نوع تنظیم و میکس و مسترینگ (صدابرداری نهایی کارها) ای که انجام می دهد معروف بشود تا مثلا خوانندگی. سیروان اعتبارش را به عنوان یک موزیسین به دست آورده نه به عنوان یک خواننده. و این نکته سیروان را در یک درجه بالاتری نسبت به بقیه خواننده های فعلی قرار می دهد. اما این که حالا آلبوم «ساعت 9» موفق بوده یا نه، باید بگویم که آلبوم جدید سیروان بسیار سلیقه ای است، یعنی فکر می کنم که جزو آن آلبوم هایی است که رویش دعوا زیاد بشود، یک عده ای خوش شان می آید و عده ای دیگر نه، البته این هم اصلا تعجبی ندارد، وقتی یک نفر خیلی تخصصی به قضیه نگاه می کند و توی کار می رود، این مورد برای اثرش بوجود می آید. به نظر من اسم سیروان به عنوان تنظیم کننده هنوز خیلی می چربد به سیروان خواننده و اگر می خواهد به کار خوانندگی ادامه بدهد باید تلاش کند که خودش را به لول و مرتبه تنظیم اش برساند. اشتباه نشود، نمی گویم که مثلا سیروان فالش و خارج می خواند، اما صدایی زیبا داشتن یک چیز ذاتی است که به نظرم سیروان این مؤلفه را در صدایش ندارد، ما این جا داریم درباره موسیقی «پاپ» و شاخصه هایش حرف می زنیم، نه هیچ سبک دیگری. برای سبک پاپ یک سری خصیصه ها را داشتن، مثل صدا و ظاهر زیبا، ذاتی است و نمی شود زیاد هم آن ها را تغییر داد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 1 خرداد 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آقای ریاحی پور، میدونید مشکل شما چی هست. البته قصد توهین ندارم!!
اما باید قبول کنید شما در سبک های موسیقی فقط پاپ را می بینید. چرا نمی خواهید قبول کنید که در دنیایی که ما در آن حضور داریم، موسیقی گونه های دیگری هم دارد. چرا اینطور به قضیه نگاه نمی کنید که سیروان بخاطر این به آلبوم و سبک خودش برچسب پاپ رو میزنه که ، سبک دیگری در ایران اجازه ی فعالیت ندارد. همه ما میدونیم که سیروان از شاگردان قدیمی کاوه یغمایی هست. همه ما هم میدانیم که یغمایی یکی از ارکان موسیقی راک کشور ما هست. باور کنید با اندکی دقت و آشنایی با سبک های مختلف موسیقی میشود حدس زد که سیروان به سبک راک علاقه بیشتری نسبت به پاپ دارد.
با این گفته شما موافقم که برای موسیقی پاپ اجتیاج به صدایی زیبایی داشت، اما برای موسیقی پاپ !!!
سیروان که خودش را خواننده ی پاپ نمی داند، ما نباید صدای سیوان را معیارهای موسیقی پاپ بسنجیم. او از روی اجبار به کارهای خود برچسب پاپ می زند.
شما درست مانند بزرگان موسیقی سنتی ما قضاوت می کنید . این اساتید هم به خاطر تحریر نزدن خوانندگان پاپ به آنها خورده می گیرند. در حالی که تحریر در موسیقی پاپ معنایی ندارد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

آقاي محمد من که مدت هاست در زمينه موسيقي راک فعاليت مي کنم تا حالا در هيچ کدام از کارهاي سيروان مولفه ‌هاي موسيقي راک را نديده‌ ام. البته کار سيروان را در تنظيم آهنگ‌ هاي الکتريک بي رقيب در ايران مي دانم و به نظر من گفته هاي آقاي رياحي پور در رابطه با سيروان خسروي کاملا منصفانه بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من فکر میکنم سیروان باید بیشتر به سبک راک بپردازه چون دیگه وقتشه.

مولفه های راک

آلبوم ساعت 9:
زندگی همین امروزه
امروز میخوام بهت بگم
اون روزا
دلم گرفته

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیروان بیش‌تر یک موزیسین است تا خواننده | موسیقی ما