برنامه یاد بعضی نفرات
 
شجريان: داغ مشکاتيان ما را کلافه کرده
مراسم بزرگداشت مشکاتيان در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد
شجريان: داغ مشکاتيان ما را کلافه کرده
مراسم بزرگ‌داشت یادبود پرویز مشكاتیان با حضور خانواده‌ی وی و اهالی موسیقی در مسجد جامع شهرك غرب برگزار شد.

مشكاتیان مرگ را ندیدن دوستان می‌دانست
شباهت تویسركانی نویسنده و روزنامه‌نگار و از دوستان پرویز مشكاتیان با سخنانی گفت: پرویز مشكاتیان علاوه بر موسیقی اهل فلسفه بود و به زندگی نگاه دقیقی داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه هنوز در جامعه ایران تا زمانی كه هنرمندان زنده هستند كمتر سراغی از آنها گرفته می‌شود و وقتی كه می‌روند به گونه‌ای بزرگداشت می‌گیرند كه انگار یك استعداد جدید كشف شده است.
تویسركانی افزود: مشكاتیان علاوه بر موسیقی تاریخ شعر معاصر ما بود و با زبان شعر سخن می‌گفت.
تویسركانی با اشاره به شخصیت هنری و والایی مشكاتیان گفت: فردی كه بهترین آثار خود را تا قبل از 30 سالگی ساخته بود در پنج سال آخر عمر خود كسی سراغی از او نگرفت او بتهون موسیقی سنتی ایران بود و در سن 54 سالگی در انتظار اجازه اجرای آ‌ثارش درگذشت.

شجریان: داغ مشكاتیان ما را كلافه كرده
محمدرضا شجریان نیز طی سخنانی گفت: پرویز افسانه‌های زیادی داشت اما فقط یكی دو نمونه را عیان كرد و بقیه را با خود برد.
شجریان كه به تازگی از تور اروپایی خود بازگشته بود ادامه داد: اندیشه والگوی زندگی مشكاتیان خیام بود و امروز نیز در كنار خیام و عیار آرام گرفت و اینك داغش ما را كلافه كرده است.
شجریان كه با صدای گرفته سخن می‌گفت ادامه داد: من قصد سخنرانی نداشتم و فقط اینجا آمدم تا به دو دسته گل مشكاتیان و از شما كه به اهل موسیقی محبت دارید تشكر كنم.

حجت‌الاسلام حمیدزاده: امام خمینی (ره) یك حكم شجاعانه تكلیف موسیقی را برای همیشه مشخص كرد
حجت‌الاسلام حمیدزاده قرآن‌پژوه نیز در سخنانی با اشاره به بعضی از آیات قرآن گفت: آنچه كه در بعضی از آیات قرآن به عنوان لهو و لعب اشاره شده است را نمی‌توان برای موسیقی و باطل بودن آن استفاده كرد.مفهوم غنا از نظر فقهی یك مفهوم نامشخص است و در علم اصول مسئله غنا یك مسئله مفهومی است.
حمیدزاده با اشاره به حكم حضرت امام (ره) درباره موسیقی افزود: امام خمینی (ره) در مقام یك مرجع و مجتهد با یك حكم شجاعانه تكلیف موسیقی را برای همیشه مشخص كرد و نوع برخورد و انتخاب موسقی را بر عهده مكلف گذاشت و سدی را در جلوی فعالیت هنرمندان بود برداشت.
حمیدزاده با اشاره به شخصیت مشكاتیان ادامه داد: مشكاتیان یكی از بزرگترین هنرمندان موسیقی بود كه مرگ او ایرانیان را در سراسر دنیا داغدار كرد.
وی با اشاره به بعضی برخوردها با اهالی موسیقی گفت: ابتذال در بسیاری از مكان‌ها و برنامه‌ها وجود دارد و حتی در مجالس روضه نیز ابتذال وجود دارد اما نباید به بهانه برخورد با ابتذال با بزرگان هنر و موسیقی كشور برخورد كرد.
در این مراسم هنرمندانی همچون مجید درخشانی، همایون خرم، محمدرضا درویشی،‌ داریوش پیرنیاكان، حسین علیزاده، اردشیر و پشنگ و قشنگ كامكار و بیژن بیژنی حضور داشتند.
منبع: 
ايلنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شجريان: داغ مشکاتيان ما را کلافه کرده | موسیقی ما