برنامه یاد بعضی نفرات
 
تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی در تالار وحدت طنین‌انداز شد
گزارشی از کنسرت گروه «رومی»؛
تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی در تالار وحدت طنین‌انداز شد
موسیقی ما -  کنسرت گروه «رومي» به آهنگسازی و سرپرستي پدرام درخشاني به مدت دو شب (6 و 7 مرداد) در تالار وحدت برگزار شد.

در اين کنسرت دو قطعه بي‌کلام از ساخته‌هاي پدرام درخشاني اجرا شد و هومن جاويد و مهرداد هويدا (خوانندگان گروه رومی) چند قطعه با کلام را خواندند.

در بخش اول این کنسرت قطعات «پایکوبان»، «زندگی زیباست»، «گل سرخ»، «یک روز به شیدایی»، «ثمر و تا تو با منی» از ساخته‌های پدرام درخشانی نواخته شد که درخشانی، قطعه «پایکوبان» به گروه آویژه و قطعه «زندگی زیباست» به پدر و مادرش تقدیم کرد.

اشعار این بخش از سروده‌های هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، سعدی و شیخ بهایی بود که مهرداد هویدا و هومن جاوید با هم‌خوانی و تک‌خوانی‌، آنها را اجرا کردند.

در بخش دوم نیز قطعات «ابیانه»، «طالب بی قرار»، «قصه من»، «شیرسنگی»، «رقص»، «زهی عشق» و «وادل من» اجرا شد. اشعار این قطعات از مولانا و هوشنگ ابتهاج بود و به غیر از قطعه رقص که رامین بهنا و هومن جاوید آهنگ‌سازی کرده‌اند، سایر قطعات ساخته پدرام درخشانی بود.

گروه رومي به سرپرستي پدرام درخشاني، شامل نوازندگاني است که در کنار سازهاي ايراني، از سازهاي غیر ایرانی (غربی) نيز استفاده مي‌کنند و با استفاده از اشعار شاعران بزرگ ايراني قطعاتي تلفيقي را بر پايه موسيقي ايراني خلق مي‌کنند. این نوازندگان عبارتند از:

پدرام درخشانی (سنتور)، هومن جاوید (خواننده)، مهرداد هویدا (خواننده)، مسعود حبیبی (دف)، کوروش بابایی (کمانچه)، همایون نصیری (پرکاشن و تمبک)، آرش مقدم (درامز)، میلاد درخشانی (تار)، رضا تاجبخش (پیانو)، دارا دارایی (باس)، درشن آنند (تبلا)، نیما رمضان (گیتار)، آرش فلاح صفا (نی)، پیتر سلیمانی پور (ساکسیفون)، حسین شریفی (ترومبون)، میثم مروستی (ویلن)، فرید شیخی (ترومپت).

اين گروه تا به حال کنسرت‌هاي متعددي را با خوانندگان مختلف برگزار کرده است. آلبوم رومي 1 و رومي 2 از آثار قابل توجه اين گروه در بازار موسيقي است.

حاشیه‌ها
از حاشیه‌های قابل توجه در اجرای این کنسرت، تشکر پدرام درخشانی از استاد سنتور خویش بود که در سالن حضور داشت. همچنین نکته قابل توجه دیگر زمان زیاد کوک کردن ساز «طبلا» توسط درشن آنند در ابتدای کنسرت بود.
همچنین، در پایان کنسرت، گروه رومی با تشویق مکرر حضار در تالار وحدت مواجه شدند که پدرام درخشانی از گروهش درخواست کرد که قطعه «زندگی زیباست» را دوباره اجرا کنند.

پیش از این قرار بود که این کنسرت در روزهای 5، 6 و 7 مرداد ماه اجرا شود که با كسر روز پنجم مرداد ماه از برنامه خود تنها در روزهاي 6 و 7 مرداد به روي صحنه تالار وحدت رفتند.
منبع: 
برنا
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

همه چی عالی بود...فقط جای پاشا هنجنی خیلی خالی بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی در تالار وحدت طنین‌انداز شد | موسیقی ما