برنامه یاد بعضی نفرات
 
هیچ عجله‌ای برای تهیه‌ آلبوم «راه‌بی‌پایان» نداشتم
نیکپور در نشست خبری رونمایی ازآلبوم «راه‌بی‌پایان»:
هیچ عجله‌ای برای تهیه‌ آلبوم «راه‌بی‌پایان» نداشتم
موسیقی ما - «پویا نیکپور» آهنگساز و خواننده آلبوم موسیقی «راه بی پایان» گفت: هیچ عجله‌ای برای تهیه‌ این آلبوم نداشتم، وقت بیشتری برای آن سپری کردم و این مجموعه صرفا برای بخشی از اقشار جامعه تهیه شده که موسیقی را بیشتر از حد عوام می‌پسندند.

نشست خبری رونمایی از آلبوم «راه‌بی‌پایان» با حضور «علی شجاعی» مدیر موسسه گلچین آوای شرق و «پویا نیکپور» آهنگساز و خواننده با حضور خبرنگاران در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست «‌شجاعی» اظهارداشت: آلبوم «راه بی‌پایان» به آهنگسازی و خوانندگی نیکپور است که بعد از 10 سال از آخرین آلبومش با عنوان آب و آتش در بازار موسیقی منتشر شده و ما تمام دغدغه و سعی‌مان ارائه آثار فاخر موسیقی است و در این راه از قوانین موجود که وضع شده است تبعیت می‌کنیم و به اعتقاد من موسیقی مثل هر هنر دیگری عام نیست و شایسته نیست هنر و خصوصا موسیقی را در سوپر مارکتها عرضه شود.

وی افزود: پویا نیکپور بیشتر در سمت آهنگساز و تنظیم‌کننده با هنرمندان حرفه‌ای موسیقی کار کرده است و ده سال از انتشار آلبوم «آب و آتش» او سپری می‌شود، لذا این وقفه‌ 10 ساله را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود تا این فواصل کاری کوتاهتر شود. در عین حال امیدواریم به زودی آلبوم «آب و آتش» نیز با تغییراتی جدید روانه‌ بازار کنیم.

در ادامه این نشست «پویا نیکپور» آهنگساز و خواننده آلبوم راه بی‌پایان اظهارداشت: این اثر در ابتدا شامل 14 قطعه بود و ما قصد داشتیم آن را در قالب دو مجموعه با ژانرهای موسیقی ریتمیک و تلفیق موسیقی نواحی و مدرن منتشر کنیم اما در روند شکل‌گیری به این نتیجه رسیدم که همه را در یک سی‌دی در دسترس مخاطبان قرار دهیم.
این آهنگسازخاطرنشان کرد: این آلبوم یک پله از سایر موسیقی‌ها فاصله دارد، موسیقی نواحی در این اثر به معنای استفاده از موسیقی های اقوام مختلف نیست بلکه به معنای رنگ آمیزی خاصی است به طوری که این کار تلفیقی از رنگ آمیزی موسیقی ایرانی با موسیقی مدرن است.

وی ابرازداشت: صدای من آوازی نیست بلکه رنگ و تکنیک خودش را دارد و به نوعی تعلیم دیده است. در این کار نحوه خواندن از جهت رنگ‌آمیزی با قطعات پاپ فاصله دارد .

این آهنگساز که پیش از این با خوانندگان چون محمد اصفهانی، شهرام ناظری، رضا صادقی همکاری داشته یادآورشد: همکاری این سالها با خوانندگان همواره این حس را برایم داشته که هر خواننده می‌تواند به عنوان یک شاخص پیام خود را به جامعه‌ هنری اعلام کند، اما در این مسیر ما باید الگو‌هایمان را فراتر ببریم و به این نکته توجه داشته باشیم که در تمام دنیا، موسیقی زبان مشترکی برای ارتباط فرهنگ‌ها و رسیدن به منابع ارزشی بالاتر است.حال به هر روشی که بتوان به این اتفاق دست یافت خوب است.

نیکپوراضافه کرد: از سال 82 کار جمع‌آوری قطعات و ضبط این آلبوم را پیگیری کردم، در ابتدا قرار بود با حضور چند خواننده کار را پیش ببرد. حتی برای انتشار این آلبوم به «محمد اصفهانی» نیز پیشنهاد خوانندگی داده بودم، اما بعدها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به این نتیجه رسید تا آلبوم «راه بی‌پایان» با کلام و موسیقی «پویا نیکپور» به گوش مخاطبان برسد.

وی درادامه افزود: پیش از این در مجموعه‌های تلویزیونی «چاردیواری» و «نیمکت» صدایم رقم خورده بود و بازتاب خوبی از مردم گرفتم و از آنجا که هیچ عجله‌ای برای تهیه‌ این آلبوم نداشتم، وقت بیشتری برای آن سپری کردم و این مجموعه صرفا برای بخشی از اقشار جامعه تهیه شده که موسیقی را بیشتر از حد عوام می‌پسندند.
خواننده آلبون راه بی پایان گفت: این موسیقی یک پله از موسیقی که در کشور تولید می‌شود، فاصله دارد و به دلیل زمانی که از آن سپری شده است، قطعا تمام ریزه کاری‌های این 10 ساله را در خود جمع کرده است.

این خواننده همچنین درباره‌ ادامه‌ فعالیت خوانندگی در کنار حرفه‌ اصلی آهنگسازی و تنظیم عنوان کرد: یک نوازنده، مدرس و آهنگساز وقتی قرار است کاری را انجام دهد بی ‌شک فعالیت‌اش با یک خواننده متفاوت خواهد بود. وسواس‌ها در آن عرصه بیشتر است و زمان بیشتری را می‌طلبد، لذا کار خوانندگی را باید به عنوان یک پرونده جداگانه و محصولی جدید ارائه دهم.

وی گفت: ما خوانندگان بسیار خوب و با صدای رسا داریم، اما این‌که یک سبک و روال خاص در جامعه‌ موسیقی رایج شود، چندان موفقیت محسوب نخواهد شد. به همین دلیل ترجیح می‌دهم در جایی نقش خود را ایفا کنم که در آن احساس خلا دیده می‌شود.

وی درپایان سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر مشغول همکاری برای تولید چند اثر موسیقی هستم که یکی از آنها ساخت و تنظیم یکی از ترانه‌های آلبوم جدید «محمد اصفهانی» است. در کنار آن قرار است در اجراهای آتی گروه «دارکوب» نیز به عنوان عضو اصلی گروه حضور پیدا کنم.
منبع: 
ایسکانیوز
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

کار خیلی خوبی میباشد ولی اگر تبلیغات وسیعتری شودمخاطبان بیشتری را جذب خودش خواهد کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به شدت منتظر آلبوم محمد اصفهانی هستیم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به شدت منتظر آلبوم محمداصفهانی هستیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیچ عجله‌ای برای تهیه‌ آلبوم «راه‌بی‌پایان» نداشتم | موسیقی ما