برنامه یاد بعضی نفرات
 
شب سیروانی‌ها ...
گزارش مفصل و لحظه‌به‌لحظه از سانس اول کنسرت سیروان خسروی در برج میلاد؛
شب سیروانی‌ها ...
موسیقی ما – آرتین ولی الهی: با نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر، چهره‌های مطرح موسیقی مشغول برگزاری کنسرت هستند تا تعطیلی دو ماهه‌ی پیش رو را این‌گونه جبران کنند. سیروان خسروی - که این روزها ساخته‌هایش برای شهاب رمضان و احسان خواجه‌امیری حسابی گل کرده - هم از این قافله عقب نماند. دومین کنسرت سیروان در تهران، شنبه و یکشنبه‌ی گذشته در چهار سانس و با استقبال چشمگیر هوادارانش در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. با صرف نظر از ضعف صدابرداری، سیروان و گروهش توانستند شب خاطره‌انگیزی برای حاضرین رقم بزنند. شرکت «نوای نی لبک شرقی» برگزار کننده‌ی این کنسرت بود و احسان حاجیان مدیریت اجرایی آن را به عهده داشت. گزارش لحظه‌به‌لحظه‌ی سانس اول این اجرا را در ادامه می‌خوانید:


17:45 - مردم برای باز شدن درها انتظار می‌کشند. سیروان و گروهش روی استیج مشغول ساند‌چک هستند. سیروان پشت پیانو نشسته و گفتنی‌ها را به نوازندگان می‌گوید. جواب سلام‌مان را به گرمی می دهد و بابت شلوغ بودن سرش عذرخواهی می‌کند و دوباره تذکراتش را شروع می‌کند. با اینکه اولین تجربه‌اش نیست، اما سرشار از انرژی است و چشمانش برق خاصی دارند.

17:55 - در بک‌استیج برو بیایی است که بیا و ببین! یکی می‌‌آید و دیگری می‌رود. زانیار خسروی و آرش سعیدی آرام‌ترین افراد حاضر در بک‌استیج هستند. امید حاجیلی زودتر از بقیه اقدام به تعویض لباسش کرده. بقیه هم کم‌کم آماده می‌شوند. همه هستند غیر از شهاب رمضان که قرار است سورپرایز امشب باشد. از همه سراغ شهاب را می‌گیرم و تقریباً همه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند!

18:00 – در‌ها باز می‌شوند و مردم با شوق به سمت صندلی‌هایشان می‌روند. با اینکه زمان کنسرت چندان مناسب نیست اما استقبال خیلی خوبی از آن شده است.

18:05 – بالاخره شهاب از راه می‌رسد و خیال همه را راحت می‌کند!
در سالن کلیپی از سیروان پخش می‌شود و همه با دیدن تصویر سیروان شروع به جیغ و دست‌زدن می‌کنند! در بک‌استیج یک نفر به پخش کلیپ اعتراض می‌کند. ظاهراً کمی زودتر از موعد مقرر این کار صورت گرفته...

18:10 - دود، سطح استیج را فرا می‌گیرد و جمعیت یک‌بار دیگر گول می‌خورد و حسابی هیاهو می‌کند!

18:15 - اعضای گروه تقریباً آماده هستند که روی سن بروند. آن تیزر قبلی دوباره پخش می‌شود.

18:30 - سیروان و گروهش روی سن می‌روند و سالن با هیاهو و تشویق حضار به مرز انفجار می‌رسد!
شهاب اولین صندلی را برای نشستن انتخاب می‌کند. اما زانیار درست روبروی میکروفون می‌نشیند تا برادرش در هنگام اجرا از او انرژی بگیرد!
«تو خیال کردی بری» اولین آهنگی است که سیروان با هم‌خوانی رضا تاجبخش اجرا می‌کند. همزمان کلیپ تو خیال کردی بری هم پخش می‌شود و در آن تصاویری از زانیار، بهنام صفوی و شهاب رمضان هم هست.

18:33 - «سلام. خوبین؟!» سیروان به همین سادگی با حضار حال و احوال می‌کند و به آنها خوش آمد می‌گوید. «معمولاً اونایی که سانس اول میان انرژی کمتری نسبت به بقیه دارن. امیدوارم شما خلافشو ثابت کنین!» این جمله را می‌گوید تا حاضرین را تحریک کند و مردم هم با جیغ و فریاد پاسخ او را می‌دهند!
سیروان کیبورد پرتابل سفیدش را بر می‌دارد و بی‌مقدمه «اون روزا» را اجرا می‌کند.

18:37 - رضا تاجبخش شروع به نواختن کیبورد می‌کند. «نامه ای از آسمان» آهنگ بعدی است.
آیینه‌های دل تو یکی یکی شکسته شد / پنجره‌های قلب تو به روی نور بسته شد
باور تلخ مرگ من، توی سیاهیای شب / از اون همه خاطره ها، مرثیه ای مونده رو لب
دلت میخواد تا بدونی، اونکه دوسش داشتی کجاست / اون بالا تو آسمونا، بهشت زیبای خداست
یه لحظه چشماتو ببند، ببین هنوز دوسِت دارم / شبا که خوابت نمیره، منم به یادت بیدارم
گریه نکن برای من، رسم زمونه همینه / من هنوزم پیشتم، نگاه تو نمی بینه
...
در اوایل آهنگ بابک صفرنژاد با نواختن هارمونیکا (ساز دهنی) فضای زیبایی ایجاد می‌کند. دو نوازی کیبورد و هارمونیکا فوق‌العاده جذاب است.

18:45 - «بازم آهنگ آروم بخونیم؟»؛ جواب منفی حاضرین در پاسخ به این سوال سیروان کاملاً قابل پیش‌بینی است!
با اجرای «رسم دنیا» مردم هم حسابی صدایشان را گرم می‌کنند و به کمک سیروان می‌آیند.
سیروان «رضا تاجبخش» (هم خوان و نوازنده‌ی کیبورد) را به عنوان دوست صمیمی‌اش معرفی می‌کند و از همه می‌خواهد تا او را تشویق کنند. سپس از نیروی انتظامی، حراست، مسئولین دفتر موسیقی و... تشکر می‌کند.

18:54 – حضار بنا به درخواست سیروان موبایل‌هایشان را بالا می گیرند تا نورش فضا را برای اجرای «دلم گرفته» رمانتیک کند.

19:00 – ظاهراً مردم نتوانسته‌اند رضایت سیروان را جلب کنند: «مثل اینکه نظریه‌ی من درباره‌ی تماشاگران سانس اول درست از آب در اومد!» این جمله یکبار دیگر موتورها را روشن می‌کند و صدای سوت و دست و جیغ سالن را در بر‌می‌گیرد!
شور و حال جمعیت با شروع «چه حالی داره»، آن هم با استفاده از دستگاه DJ، به اوج خود می رسد. امید حاجیلی هم به وسط صحنه می‌آید و با انرژی همیشگی‌اش ترومپت می‌نوازد.

19:06 – سیروان «امیر‌میلاد نیکزاد» (نوازنده کیبورد و DJ) را معرفی می‌کند و سپس «آره» را با هم صدایی مردم می‌خواند.

19:11 – سیروان از مردم می‌خواهد که بین «بارون» و «منو نگاه کن» یکی را انتخاب کنند و برای هرکدام جداگانه جیغ بکشند! و در انتها هم می‌گوید که «هردو رو می‌خونیم!» سپس به روز و ساعت نامناسب اجرا اشاره می‌کند و می گوید: «میدونم شنبه بدترین روز برای کنسرته. از اینکه این چنین هوادارانی دارم خیلی خوشحالم».
در ادامه «بارون» را اجرا می‌کند و در پایانش می‌گوید: «با این استقبالی که شما از این آهنگ کردین، فکر نمی‌کنم دیگه تو هیچ اجرایی من بخونمش!» و به حضور غلام کویتی‌پور در سالن اشاره می‌کند و از حضار می‌خواهد او را تشویق کنند.

19:19 – حالا نوبت سورپرایز برنامه است. سیروان «شهاب رمضان» را روی استیج فرا می‌‌خواند و خودش پشت پیانو می‌نشیند: «با من که همراهی نکردین، امیدوارم با شهاب همراهی کنین!»
شهاب میکروفون را در دست می‌گیرد و پس از سلام و علیک، «رمانتیک» را اجرا می‌کند. هم‌خوانی مردم با او و همچنین تسلط شهاب در اجرا قابل توجه است. پیانوی سیروان و گیتار الکتریک ِ مسعود همایونی، همه را به وجد می‌آورد. با اینکه حدود یک ماه از انتشار آلبوم رمانتیک گذشته، اما اکثر حاضرین ترانه را حفظ هستند. شهاب با تشکر از سیروان و بقیه و در میان تشویق گرم مردم صحنه را ترک می‌کند.

19:26 – حالا که فضا حسابی رمانتیک شده، «زندگی همین امروزه» بیشتر می‌چسبد! با اجرای این آهنگ، حواس ها دوباره به سیروان جلب می‌شود و فریادهای هماهنگ «سیروان - سیروان» سالن را به هوا می‌برد. سیروان از «امیر مسعود» به عنوان خواننده‌ی خوب کشورمان که در سالن حضور دارد یاد می‌کند و می‌خواهد که حضار تشویقش کنند. ناگهان به شکلی عجیب همه به یاد زانیار می‌افتند و مدام «زانیار – زانیار» می‌گویند و او هم بلند می‌شود و به سبک خودش به آنها ابراز احساسات می‌کند.

19:33 – اجرای قطعه‌ی شش‌و‌هشت «بهار من» حسابی کولاک می‌کند و همه را به جنب‌و‌جوش وا می‌دارد!

19:37 – سیروان از امیر عظیمی (نوازنده ویولن) دعوت می‌کند تا در اجرای آهنگ بعدی به او کمک کند. خودش پشت پیانو می‌نشیند. سایر نوازندگان صحنه را ترک می‌کنند تا کمی استراحت کنند. «امروز می‌خوام بهت بگم» با دونوازی پیانو و ویولن اجرا می‌شود.

19:45 – جمعیت یک بار دیگر زانیار را فرا می‌خواند و ظاهراً کسی ول کن ماجرا هم نیست! سیروان اما بحث را عوض می‌کند و می‌گوید: «میلاد درخشانی (نوازنده تار) بابت اینکه فرصت برای ساند چک نداشته ناراحت است» و از مردم می‌خواهد تا با تشویق از او دلجویی کنند و می‌گوید به موقع نوبت زانیار هم می‌شود!

19:49 – میلاد درخشانی شروع به تک‌نوازی تار می‌کند. سیروان با کیبورد پرتابل و امید حاجیلی با تیمبو در کنار او هستند. نورپردازی فوق‌العاده است. همه‌ چیز برای اجرای «تکرار» مهیاست و حضار هم در آرامش پیش از طوفان به سر می‌برند!

19:53 – با شروع «تکرار» سالن منفجر می‌شود. امیر میلاد نیکزاد نقش DJ را ایفا می‌کند و همه را به وجد می‌آورد. امید حاجیلی هم به بهترین نحو تیمپو می‌نوازد. مردم به شدت تحت تأثیر اجرای تکرار قرار می‌گیرند. این شاید بهترین آهنگ این اجرا بود. شاید کمتر کسی ریسک اجرای چنین قطعاتی در کنسرت را به جان بخرد، اما هرچه باشد سیروان، سیروان است دیگر!

19:59 – صدای ناهنجاری برای چند ثانیه به گوش می‌رسد. سیروان از حضار می‌پرسد: «شما فهمیدین صدای چی بود؟!!»

20:00 – رضا تاجبخش پشت پیانو قرار می‌گیرد. از صفحه نمایش‌های سالن کلیپ جالبی به نمایش در می‌آید که در آن ساعت 8:59 است. به محض اینکه ساعت 9 می‌شود، اجرای «ساعت 9» هم آغاز می‌گردد و هرچه عقربه ها می‌چرخند، باز هم ساعت 9 را نشان می‌دهند!

20:06 – سیروان می‌گوید که یادش رفته بقیه اعضای گروه را معرفی کند! آرش سعیدی (گیتار بیس)، آرش پژند مقدم (درام)، اشکان آبرون (کیبورد) و نیما رمضان (گیتار)، همگی نوازنده‌های تراز اولی هستند که معرفی و تشویق می‌شوند. سیروان هم چنین از ایمان آقایی‌نسب، آدرین یعقوبی، احسان حاجیان و علی افشار قدردانی می‌کند.

20:09 –
باز هم حضار یاد زانیار افتاده‌اند! سیروان ضمن اینکه از مردم می‌خواهد به صورت ویژه او را تشویق کنند «تو مریضی» که از ساخته‌های زانیار است را می‌خواند و همه را با خود هم صدا می‌کند. DJ (امیر میلاد نیکزاد) صدای زانیار را هم به عنوان بک وکال اضافه کرده است.

20:14 - «نظر من درباره‌ی سانس اولی ها غلط از آب در اومد و شما نشون دادین که خیلی پر انرژی هستین!» سیروان با این جمله همه را به وجد می‌آورد و «منو نگاه کن» را به عنوان آخرین قطعه اجرا می‌کند تا در پایان کنسرت، اوج هیجان را به هوادارانش هدیه کند.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

Hamechi fogholade bood, darzemn in ejra ba ejrahaye ghabli kheily fargh dasht!
Shahab ramezan
Babak Safarnejad
To Marizi
Oon Rooza
.
.
.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من کنسرت تیر ماه سیروان رو رفتم، واقعا عالی بود.
اما اینجوری که بوش میاد این کنسرت دقیقا مثله کنسرت تابستون سیروان بوده و هیچ نوآوری خاصی نداشته!!!!!
البته مطمئنا کنسرتای آلبوم جدیدش کولاک میکنه;)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

دوست عزیزی که گفتن احسان اصلا نیومده.. این شایعه ای بود که همون آدمایی که کنسرتو کنسل کردن ساختن تا همه چیزو بندازن گردن احسان.. احسان از 1 روز قبلش تو آمل بود و شب کنسرت هم خودش و گروهش توی سالن دانشگاه حضور داشتن.
عذر میخوام از هوادارای سیروان نازنین که این بحث طولانی شد شرمنده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

ارشاد دیگه شورشو در آورده.خواجه امیری اومد آمل که کنسرت بذاره ولی ارشاد به وسایل و سازهاش مجوز نداد.گند زدن.خواجه امیری هم که دید اینجوریه رفت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

نو اوری!! خوندن اهنگ تو مریضی و اجرای شهاب رمضان که تو کنسرت خرداد نبود.! نباید از کنار اجرای عالی اهنگ ساعت 9 و تکرار و رسم دنیا گذشت. به نظر من سیروان فوق العاده بود. نسبت به بقیه اجرای بهتری داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

دوستان اهل ترانه بیایید اینجا ببینید پدیده ترانه سرایی ایران چه کرده...
یه ترانه گرم و زیبا در
www.hamtaraneh938.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

سلام خدمت همه دوستان خواستم بگم که سیروان آخرین کنسرت خودش قبل از آلبوم جدید را در 13 آذر ماه در اریکه ایرانیان اجرا میکند.

به گفته سیروان تمام درآمد این کنسرت به موسسه خیریه محک اهدا خواهد شد.

من اجرای آخر یعنی سانس آخر روز یکشنبه رفتم و با کنسرتهای قبلی سیروان خیلی تفاوت داشت به خاطر این به کسایی که نتونستن برن پیشنهاد میکنم حتما برین!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

chera axaye concerto nemizarid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من دقیقا همین سانس کنسرت را بودم. چرا از اجرای بی نظیر اهنگ ساعت 9 چیزی نگفتین. ولی در کل سیروان عالی بود. بی نظیر بود. اینم بگم کنسرت 13th اخرین کنسرت قبل از البوم جدیده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

برای کنسرت 13 آذر واسه رزرو اطلاعات و بلیط باید با چه شماره ای تماس بگیریم؟
ممن.ن می شم راهنمایی کنید

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من طرفدار سیروان هستم ولی از اجراش خوشم نیامد میتونست خیلی قوی تر از اینها باشه من شنبه سانس اول رفتم. صدابرداری خیلی خوب نبود چند تراک اول صدای خواننده خیلی بالاتر از بقیه بود بعد به نظر من خواننده ها نبائید تعداد سانسای زیاد داشته باشند چون افت میکنند البته باید بشون حق داد چون اجاره سالن زیاده و باید پولش در بیارن امیدوارم روزی به جای بریسیم که سالنها با استاندارد و صدابرداری خوب داشته باشیم و از حالت سینماای در بیام که شبی دو سانس و سی دی ها رو با یک قیمت درست نه در سوپر مارکتها بلکه در فروشگاهای موسیقی خریداری کنیم و البته نه کپی نه دانلود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

عالی بود من سانس آخر30بودم لذت بردم ازکنسرت سیروان وبه شهاب تبریک میگم اجراش بی نظیر بود با رمانتیک و ساعت9چقدر گریه کردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

با باران کاملا موافقم
سیروااان زانیار و گروهش آقااااااا دمتون گرم خسته نباشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

بجز اهنگ چه حالی داره بقیه اهنگا عالی اجرا شد...در ضمن روح اون هواداری که بعد از کنسرت کرج تصادف کردند و فوت شدند شاد باشه....واقعا متأثر شدم....

mhn
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

بچه ها به فروغ در فیسبوک بپیوندید
http://www.facebook.com/pages/Forough-frwgh/171286086232990

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

احیانا قصد ندارین عکسای کنسرت را بزارین؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

kahily khoob bud .az har nazar , faghat sedabardarish bad bud

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من این کنسرت سیروان رو رفتم واقعا صدابرداری افتضاح بود و ای کاش نمیرفتم. صدای هیچسازی جز درام در نمی یومد واقعا بدترین کنسرت عمرم بود با اینکه سیروان بهترینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

سلام.ببخشید که تو این مطلب این نظرو میذارم چون خیلی عصبانی و ناراحتم...
احسان خواجه امیری قرار بود امروز 2 اذر تو امل کنسرت داشته باشه دو سانس 6 تا 8 و 9 تا 11 .مردم که میرن دم سالن واسه سانس 6 تا 8 میگن کنسرت لغو شده احسان و گروهش اصلا" شمال نیومدن!!! من نمی دونم مشکل از ارشاد مازندران یا جای دیگه هست فقط واسه همشون متاسفم...از یه هفته پیش تبلیغات زیادو فروش اینهمه بیلیت!!!!!
واسه ارشادی ها بیشتر از همه متاسفم که با وجود فروش اینهمه بیلیت مردمو از دم سالن برگردوندن و کنسرت و لغو کردن...

لطفا" این قضیه رو پیگیری کنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

Concerte Ehsan KhajehAmiri To Shahre Amol 2 Azar Cancel Shod.. Edareye Amaken Vaghti 1 SaAt Monde Bod Be Shoroe Concert Omad Va Concerto Cancel Kard.. Mikhastam Begam Age Khabari Mizanin Az In Dastan Hatman Zekr Konin Ke Ma Amoli ha Kheili Sharmandeyim Va Az Ehsan Ozr Mikhaym Babate In Mozo.. Chon Kheili Delgir Shode Bod.. Ma Bisabrane Montazere Ejraye Ehsane Aziz Bodim Va VagheAn Halemon Gerefte Shod.. In Dastan Tazegi Nadare Va Ostane Mazandaran Va Bekhosos Edareye Amakenesh Yade Tolayii To Laghve Concerta Dare.. Bazam Migam Age Khabari Zadin Hatman Begin Ke Ehsan Jan Sharmande Ma Ozr Mikhaym Azat

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

میشه یکی راهنمایی کنه؟!
تمدید کنسرت واسه 13 آذر حقیقت داره یا نه؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

ejra mikhay faghat amir tabari va sohrab pakzad

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

sir1fans.ir/1
اولین پایگاه هواداران سیروان خسروی

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

عالی بود عاشقتم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب سیروانی‌ها ... | موسیقی ما